Hoge bloeddruk..

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by faith82, Jan 21, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. faith82

faith82 Actief lid

Jun 5, 2006
    367
    0
    0
    Hoi,

Ik ben net zwanger van ons 2 kindje en heb bij ons 1e kindje zwangerschapsvergiftiging gehad.. wat wonder boven wonder goed is afgelopen.. Nu voel ik dat mijn bloeddruk af en toe erg hoog is, althans hoger dan normaal.. Is dit in deze fase van de zwangerschap gevaarlijk? Ik maak me er best zorgen over.. Ik heb mijn verloskundige al gebeld voor de 1e echo, maar niet verteld van de bloeddruk.. Ik moet pas met 9 weken voor een echo en het hartje,

Wat vind jij wat ik moet doen..

Liefs Faith

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Faith,

het is op zich moeilijk zelf te voelen of je een hoge bloeddruk hebt, dat is alleen vast te stellen door het te meten. Stel dat je toch een wat heogere bloeddruk hebt zo aan het begin van de zwangerschap is dat voor een paar keer niet erg en moet je proberen je er geen zorgen over te maken. Wanneer je bekend bent met een hoge bloeddruk en dit op dagelijkse basis hebt, is het verstandig dit de rest van de zwangerschap door de gyn in de gatne te laten houden, maar dan moet er eerst gemeten worden natuurlijk.
    Maar zoals ik je verhaal lees begrijp ik dat je wat gespannen bent om de bloeddruk omdat je er die ervaring mee hebt en voel je je af en toe niet lekker, maar voor nu geen zorgen maken, want zo'n kleintje heeft in dit stadium nog geen last van af en toe een hoge bloeddruk. Mocht je nu nog twijfelen, kun je via de HA of de vk misschien je bloeddruk al wel even laten meten, al is het maar voor je geruststelling.

Groetjes Brigitte

Share This Page