hallo ik vroeg me af of er nog meer mensen zijn met deze situatie. Ik heb de ziekte van Graves (schildklieraandoening) en wil graag kinderen dus ben ook gestopt met de pil. Van mijn internist mag het nu ook sinds ik van een aantal medicijnen af ben, ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hetzelfde meemaken en hun ervaring willen delen. Ik wil ook graag weten hoe de zwangerschap is verlopen of verloopt Gr wiebertje
ik heb bij zwanger worden een kopje over schildklier aandoening pas geopend. staat op pagina 2 geloof ik. daar is ook iemand met Graves. ik heb geen Graves maar een gewone trage schildklier zullen we maar zeggen. wij proberen al 7 mnd zwanger te worden maar waarschijnlijk lukt dat niet omdat ze net de aandoening pas ontdekt hebben. nu heb ik medicatie en gaan we weer proberen. vind het wel extra spannend nu, vooral omdat we toch meer kansen hebben dat het fout gaat.. maar hoor hier ook veel goede berichten dus er is altijd hoop! succes
Ik heb ook al ruim 10 jaar een trage schildklier (de ziekte van Hashimoto) en geen Graves zoals jij. Ik ben goed ingesteld met medicatie (thyrax) en ik was ook meteen zwanger. Mijn internist zegt dat als je goed ingesteld bent, je lichaam hetzelfde werkt als van een vrouw zonder schildklierproblemen en je dus gewoon zwanger kan worden. Je schildklier moet wel extra gecontroleerd worden tijdens de zwangerschap, ik moet iedere 6 weken bloed prikken of mijn waardes nog goed zijn. Zeker in het begin van je zwangerschap is het van belang dat je medicatie goed is ingesteld. Maar verder is het goed te doen.