Hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door suikerzoet, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerzoet

    5 jul 2009
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Graag zou ik in contact willen komen met mensen die ook een te hoge bloeddruk hebben/gehad hebben tijdens hun zwangerschap.
    Zelf loop ik al een tijd met een hoge bloeddruk sinds 2 weken heb ik hier ook medicijnen voor.
    Ik ben nu 29 weken zwanger.
     
  2. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    ik liep vanaf week 34 met een onderdruk variërend van 90 tot 100. Bovendruk 140.
    Heb dus de laatste 6 weken grotendeels thuis liggend doorgebracht. En het is goed gekomen!!! Ik moest 2x per week bij de vk komen voor urine onderzoek en bloeddruk meting. Gelukkig zaten er nooit eiwitten in mn urine.
     
  3. Vlinder78

    Vlinder78 Bekend lid

    13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

    Ik heb bij m'n eerste pré-eclampsie en later hellp gehad.
    Nu wisslet m'n bloeddruk erg. Heb geen vocht en pijn in m'n lever. Ik moet 11 aug. weer naar de gyn en dan hoop ik dat m'n bloeddruk ok is. Bij m'n eerste lag ik nu ongeveer in het ziekenhuis. Ik ben opgenomen met een onderdruk van 105. Toen ik ging bevallen had ik een onderdruk van 115 ondanks 3 soorten medicijnen!!!
     
  4. suikerzoet

    5 jul 2009
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

    Tot nu toe is mijn urine ook altijd schoon.Toch blijft het erg spannend. Ook maak ik me wel wat zorgen over de medicatie. Waarschijnlijk zal ik na de bevalling geen borstvoeding mogen geven en dat vind ik erg jammer. Tenzij ik direct zonder de medicatie kan, maar ja dat is eerst weer afwachten.
    Met hoeveel weken zijn jullie kleintjes geboren? Ben zelf erg bang dat het te vroeg wordt geboren.
     
  5. Vlinder78

    Vlinder78 Bekend lid

    13 nov 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Ze hebben mij tot 37 weken gewoon laten liggen (creperen). Toen hebben ze me gestript. Daarna gel en weeënstimulans. 12 uur liggen bevallen en toen alsnog keizersnede met 37 weken en 4 dagen. Mijn dochter woog 3775g en was kerngezond, gelukkig!! Voor haar was het goed dat ik zo lang heb gelegen, voor mij was het een nachtmerrie, waar ik nu weer erg bang voor ben.

    Ik heb wel bv gegeven i/h begin. Ik had niet veel, maar heb ooit een borstverkleining gehad. Ik had 3 soorten medicatie: methyldopa 3x1000mg, aldoret of zoiets en dan nog iets waar ik de naam niet van weet. Na de bevalling nog 1 dag medicatie gehad en na 3 dagen naar huis zonder medicatie!!!
     
  6. suikerzoet

    5 jul 2009
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi vlinder

    Ik neem nu 1x 400 mg en 2x 200 mg labetalol. Mijn bloeddruk is nu 160/95. Daarom heeft hij de ochtend medicatie wat verhoogd. Ik hoop dat mijn bloeddruk hier wat op blijft hangen. Zonder medicatie had ik een onderddruk van 110. En ben toen ook opgenomen.
     
  7. ProudMom28

    ProudMom28 Niet meer actief

    Ik heb een onderdruk van 120 gehad en een bovendruk van 195 met 3+ eiwitten in de urine (pre eclampsie) gehad. nu gaan we voor een tweede maar ben nu al aan de labetalol en krijg daar waarschijnelijk methyldopa bij.

    Spannend meiden voor jullie 1 ding is zeker jullie worden heeel goed in de gaten gehouden, nu lijkt mij.
     
  8. yihaaa

    yihaaa Actief lid

    27 mei 2007
    207
    0
    0
    Tijdens mijn eerste zwangerschap werd bij 26 weken mijn bloeddruk te hoog. Eerst kreeg ik rust voorgeschreven maar 2 weken later toch aan de medicatie. Ik kreeg ook aldomet (metyldopa) en daarmee heb ik het gered tot precies 40 weken.
    Met de aldomet gewoon borstvoeding kunnen geven, 6 maanden lang, en daarna doorgegaan met die medicatie omdat de bloeddruk zonder te hoog was en wij de wens voor een 2e kindje hadden. Nu dus alweer zwanger van de 2e en gebruik nog steeds dezelfde medicatie met een keurige tensie van 105/65 en ben nog steeds aan het werk.
     
  9. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Bij mij begon de hoge druk met 32 weken en ik hield ook veel vocht vast. Ik moest op het eind elke dag aan de monitor maar geen medicijnen. Net toen ik er genoeg van kreeg braken mijn vliezen met 38 weken...ik was heel opgelucht en net alsof mij lichaam het aanvoelde.

    Sterkte ermee, C
     

Deel Deze Pagina