Hoge Bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door katie26, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. katie26

katie26 Lid

8 feb 2009
    33
    0
    0
    rotterdam
    Hey Allemaal,

Ik heb een vraagje..
    Ik ben nu ruim 36 weken zwanger van ons eerste kindje.
    Vanmorgen ben ik bij de vk geweest, en mijn bloeddruk was veel te hoog 150/101.
    Ik ben doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek m.b.t. hellp syndroom.
    In het ziekenhuis hebben ze bloed geprikt en urine nagekeken, en deze uitslagen waren beide goed.
    Ook moest ik een half uur aan de bloeddrukmeter, en het gemiddelde was toch wat te hoog..
    De kleine hebben ze ook gecontroleerd, hartfilmpje en echo, ook beiden goed.
    Ook is de kleine nog niet ingedaald, waardoor ik ook mede gecontroleerd moest worden.
    Nu moet ik tot aan de bevalling onder controle blijven bij de gyn..
    Wie heeft dit nog meer meegemaakt, want ik vind het toch wel een beetje eng allemaal..

Groeten Katie

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    sja ik kan je niet gerust stellen meid... ik heb dan wel geen hellp syndroom gehad maar had wel hoge bloeddruk vanaf 30 weken ongeveer. Het bleef ondanks medicijnen hoger worden en uiteindelijk is mijn kindje gehaad met 34+4 weken met een keizersnee... maar goed misschien gaat het bij jou wel gewoon super goed!

3. cle23

cle23 Actief lid

10 dec 2008
    420
    0
    0
    HoiHoi,

Ik heb al vanaf het begin van de zwangerschap een te hoge bloeddruk. Ze controlen mij regelmatig op de druk, urine en bloed. Zover is er eigenlijk nog niks aan de hand en waarschijnlijk kan ik ook op de normale manier bevallen. Zolang er geen eiwitten in je urine zitten zou ik me niet te druk maken als ik jou was...

sterkte...

4. Alita

Alita Niet meer actief

he dit heb ik ook gehad, had dus wel zw vergiftiging helaas. Ja het is nu dus echt niet leuk! Wij moesten 3 per week naar het zk aan de scan en dan duurt het wel erg lang voordat je gaat bevallen!
    Het enige wat je kunt doen is je rustig houden en afwachten tot de bevalling begint. Ze zeiden wel tegen mij dat het voor de moeder gevaarlijker was dan voor het kindje hoge bloeddruk.
    Maar aangezien je urine in orde is en je bloed ook moet je je niet teveel zorgen maken, het komt allemaal goed!!!
    Ze houden je nu goed in de gaten, toch?

5. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Ik heb pre-eclampsie en Hellp gehad vanaf 29wkn.
    Ze zullen je bloeddruk in de gaten houden en je urine en je bloed.
    Vooral zal er naar eiwitten in je urine en naar je leverwaarden gekeken worden. Verder zal de kleine goed in de gaten gehouden worden. Ligt aan de combinatie. Bij foutieve waardes word je natuurlijk opgenomen. Maar dat is dan ook beter. Ze kunnen veel met medicatie. En gelukkig ben jij al behoorlijk ver in je zwangerschap. Vertrouwen ze het niet meer dan zullen ze het halen. Blijf zo rustig mogelijk, je kunt er zelf niets aan doen.
    Veel sterkte en succes.

Deel Deze Pagina