hoge bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tamara21, 12 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamara21

tamara21 Lid

3 sep 2006
    11
    0
    0
    hallo

ik heb een dochter die 16 maart 2006 geboren is en ik ben nou 10 weken zwanger maar onwijs veel last van hoofdpijn en dat had ik ook bij me eerste zwangerschap maar toen was het een te hoge bloedruk en net geen zwangerschapsvergiftiging want demi is daardoor eerder gehaald maar toen had ik het pas met 35 weken maar kan ik het nu weer hebben en wat gaat er dan gebeuren want bij de eerste moest ik 4 x weelk langs komen om bloed te prikken en ctg scan te maken

groetjes tamara

2. Japke

Japke Bekend lid

1 feb 2006
    535
    0
    0
    verloskundige
    Hoi Tamara,

Ik begrijp uit jouw zin, dat je een dochtertje hebt, die eerder gehaald is doordat jij een hoge bloeddruk had. Daarvoor moest je vier keer in de week bloedprikken en CTG's maken.

Ik zou je adviseren om je verloskundige te bellen voor een afspraak, tenzij de gynaecoloog vorige keer heeft gezegd dat hij/zij jouw graag weer onder controle hebben. Mocht dit niet besproken zijn, ga dan gewoon naar de verloskundige.

Afhankelijk van de ernst van de bloeddruk toenterijd, de afwijkingen in het bloed, de bloeddruk nu, eventuele medicatiegebruik daarvoor, wordt bekeken hoe deze zwangerschap wordt gecontroleerd. Dus bij de gynaecoloog of bij de verloskundige.

Kom je bij de verloskundige, dan let zij in deze zwangerschap extra op je bloeddruk en controleert vaker je urine op eiwit.

Mocht je bij de gynaecoloog komen, dan is het ook zeer afhankelijk van de gebeurtenissen in de zwangerschap van jouw dochter. Hij/zij prikt meestal vaker bloed, controleert nog vaker je eiwit en controleert ook de groei van het kindje.

Nu ben je 10 weken zwanger en last van hoofdpijn. De kans is klein dat de hoofdpijn gerelateerd is aan een hoge bloeddruk. Je zou voor de hoofdpijn eventueel paracetamol kunnen nemen. Werkt dit niet, overleg het dan eventjes met je huisarts.

Nog van harte gefeliciteerd en mocht er nog vragen/onduidelijkheden zijn, dan hoor ik het graag,
    groetjes,
    Japke

Deel Deze Pagina