vandaag weer urine weg gebracht naar de huisarts. ik heb geen blaasontsteking meer. maar ik blijf wel harde buiken houden als ik moet plassen en erna. kan dit ook een andere rede hebben. hoop dat jullie een antwoord hebben want wil toch echt van die harde buiken af. alvast bedankt summer
Hoi Summer28, sommige mensen hebben de hele zwangerschap door last van harde buiken. Iedere zwangere heeft ze, maar lang niet iedereen heeft het altijd door. Dat kan dus heel goed ook zonder een blaasontsteking. Dat is allemaal oefenen van de baarmoeder. Soms is het, wanneer de barmoeder wordt geprikkeld als je bijvoorbeeld druk bent of stress hebt oid, erger dan andere dagen. Dit heeft dan ook vaak invloed op je blaas, helaas. Zolang je geen bloedverlies hebt of weeen (pijn die komt en gaat elke 5 minuten) kan het geen kwaad. Je kunt ze niet echt weghalen. Alleen wanneer je hele drukke dagen hebt, wil rust helpen. Leg een lekkere warme kruik tegen je buik of een warme douche. Dat helpt vaak wel. Groetjes Brigitte