Hoge bloeddruk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Woefje85, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hoi dames,

Wie is er bekend met een hoge bloeddruk ?

Ik ben vanochtend bij de vk geweest en mijn bloeddruk was ineens veel te hoog! :$ Voor controle naar 't ziekenhuis geweest en gelukkig was alles goed met de kleine man en met mij ook :), ALLEEN dus die hoge bloeddruk, moet het wat rustiger aandoen en heb tabletjes die mijn bloeddruk lager proberen te krijgen...

Nu vraag ik me af wie van jullie een hoge bloeddruk heeft en hoe jullie ermee om te gaan ? Of zijn er dames die zijn ingeleid door een hoge bloeddruk en bij welke week ?

Bedankt alvast!

2. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hoi hoi

Ik heb sinds 14 weken zwangerschap hoge bloeddruk. Ik moest toen een week later weer komen om weer te laten checken, was het weer of nog hoog dan moest ik aan de medicijnen. Helaas was op dat moment me bloeddruk 140/100 (normaal 125/85)
    Dus gelijk aan de medicatie. Ik slik nu 3x daags tabletjes.
    En het gaat nu super goed vorige week was de check:116/78.
    Hij is niet meer hoger geweest dat 125/85 meestal hang ik er onder te schommelen.
    Verder heb ik wel rustiger aan gedaan. Meer rust genomen en veel tijd voormezelf.

3. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hoi,

Ik had vanmiddag bij de ha opeens een hogere bloedruk, de onderdruk en bovendruk bijna 35 punten gestegen vergeleken met 2 weken geleden..

Maak me dus best zorgen:(, morgenvroeg bloed prikken..

Zit ook nu weer met barstende koppijn, kan er bijna scheel van kijken.. Heb jij verder nog klachten dan?

Bij mij wordt er behalve het bloed niet na gekeken, vrijdag krijg ik pas de uitslag.. Morgen toch maar even langs de gyn. of de assistent om alles door te geven in ieder geval..

Heb vanmiddag ook een topic geopend, staat alles wat uitgebreider..
    http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/266748-14-weken-zwanger-hoge-bloeddruk.html

Gr.
    Carlien

4. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Mijn bloeddruk is al vanaf het begin te hoog. Ik slik al vanaf week 8, 3 tabletjes per dag. Dat gaat nog steeds goed. Deze week was mijn onderdruk nog steeds 80. Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe lang mijn bloeddruk het vol gaat houden. Mijn collega, die ook al vanaf week 8 aan de medicatie was, is ingeleid met 39 weken. Pas toen schoot ie omhoog.
    Ik heb maar 1 advies: doe rustig aan en wissel activiteit af met voldoende rust. Dat helpt echt. Ik heb mijn sociale leven wat op een lager pitje gezet en plan mijn dagen niet te vol.

5. Hester

Hester Niet meer actief

Hoge bloeddruk: check!
    Al vanaf het begin is het rond de 120/85
    Afgelopen maandag was het 130/95 dus dat was wel balen, want het loopt op (met medicijnen).

Bij mijn zoon ook gehad, toen HELLP gehad en bevalling ingeleid.
    Vraag maar als je iets wilt weten.

6. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Sinds 2 weken is mn bloeddruk ook aan de hoge kant en maandag bij controle vk zelfs te hoog. Doorgestuurd naar het zkh en ik ben gisteren opgenomen om hier te blijven tot na de bevalling. Omdat ik al ruim 38 wkn ben hoeven ze niet te wachten. Vanochtend gel gehad om de baarmoedermond rijp te maken, en met een beetje geluk kunnen ze morgen echt beginnen met inleiden.
    Na een dag in het zkh is mn bloeddruk weer flink gezakt, dus rust helpt zeker!

7. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Mijne was vandaag ook ineens te hoog. Tot nu toe elke keer tussen de 110/70 en 125/80 maar vanmiddag was ie 155/85 :$

Hoe kan dat opeens? VK zei dat het een momentopname is en niets hoeft te betekenen, kan volgende week maar zo weer anders zijn.
    Ik moet van haar nu elke middag een uurtje plat.

Ik snap het alleen niet... door bekkeninstabiliteit ben ik al veel minder actief dan voorheen, zit voornamelijk thuis en moet het gewoon rustig aan doen. Moet ik dan ook serieus nog een uur plat? :(

8. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Hoi dames,

Bedankt voor jullie reacties!

Hebben jullie last van hoofdpijn ? Ik heb er vandaag last van gehad, het komt vanuit mijn nek, dus het is echt spannings hoofdpijn! Verder veel rust genomen en slaapje gedaan, ik hou me braaf aan wat de gyn heeft gezegd ;). Voel me nu ook weer stuk beter!

Ik hoorde gister ook als je bloeddruk hoog blijft je kan worden opgenomen tot aan de bevalling, dan gaan ze je altijd inleiden of hoeft dat niet?

@ Hester, had jij ook alle symtonen die bij HELPP horen ? En je zoontje helemaal gezond te wereld gekomen ?

@ Noonoo, kan me voorstellen dat je al veel plat ligt door je BI, maar ik zou toch nog maar een uurtje plat gaan als je VK het aanbeveelt! Succes!

@ Minime, heel veel succes meid! Hopelijk heb je morgen je kindje in je armen!!

9. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Hoi,

Ook ik heb een hoge bloeddruk.Het was al ietsjes verhoogd voordat
    ik zwanger was(130-140/85-90) Maar in Februari schoot hij ineens
    naar 200/125 :$ Ook mijn hartslag ging flink omhoog in rust.Na een dagje
    AMC mocht ik toch naar huis met 3x daags Aldomet en 1x daags Adalat.
    Mijn bloeddruk was toen 160/90 nog steeds wel iets hoog.
    Ik rust wel elke dag een paar uurtjes en lig ook vroeg in bed.Verder check
    ik zelf ook mijn bloeddruk en zodra de onderdruk boven de 90 gaat moet ik
    van het AMC even rusten en dan na een half uurtje weer meten.
    Gelukkig is het dan weer wat lager.

Inmiddels ben ik gestopt met de Adalat want ik kreeg dagelijks flinke
    hoofdpijn/migraine erdoor.Maar door het vele rusten is mijn bloeddruk nu
    wel alweer een week of 3 lekker stabiel.Hoger dan 140/85 is het niet
    meer gekomen.De laatste 2x was het bij de controles 130/80 en
    zelfs 120/75 ......Hopelijk blijft het voorlopig wel zo.:)

10. Hester

Hester Niet meer actief

Ik zag sterretjes, had hoofdpijn en misselijkheid enz.
    Na 6 weken volledige bedrust is de bevalling ingeleid en mijn zoon is vervolgens helemaal gezond geboren :D

Rusten / liggen helpt naar mijn idee echt zeker wel.
    Succes ermee

11. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    @ Hester, volgens mij krijg ik een beetje hoofdpijn van die tabletjes. Verder geen klachten..
    Goed te horen dat met de kleine man alles goed was ;)

Ik heb morgen weer een controle bij de vk, ik schiet al in de stress als ik die bloeddrukmeter zie!

@ Nessy, fijn dat je bloeddruk nu onder controle is, houden zo!

12. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Mijn bloeddruk was weer wat gezakt!! :D
    Verder gaat alles goed met mij en de kleine man!
    Blijf wel aan de medicatie en onder controle van de gyn, betekend ook sowieso in het ziekenhuis bevallen! Maar dat vind ik helemaal niet erg..

Ik voel me weer een stuk opgeluchter en doe het de laatste weekjes lekker rustig an, moet ook kunnen met de vooruitspelling van het weer van vandaag.. :cool:

Bedankt voor alle info..

Deel Deze Pagina