Hallo, Ik ben nu ruim 29 weken zwanger en heb last van een hoge bloeddruk. Mijn bloeddruk was afgelopen dinsdag 160/90 en afgelopen vrijdag 160/100. Er zijn geen eiwitten in de urine gevonden en het bloed was ook goed. Het kwam niet eens in de buurt van evt. foute waardes zei de gyn. Nu heb ik rust en medicijnen voorgeschreven gekregen (in hoeverre rust wil met een peuter) Persoonlijk denk ik dat de bloeddruk door spanningen wordt veroorzaakt, onze eerste is met 28+6 geboren en ik zit nu weer rond die termijn. IK ben erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn bij een hoge bloeddruk zonder dat er eiwitten gevonden zijn. Is en kan dit alsnog in zwangerschapsvergiftiging uitmonden? Ik moet nu morgen weer de bloeddruk laten controleren, hoe snel moet de bloeddruk zakken na starten van medicatie en wat gebeurt er als dit niet lukt (ik heb aldomet gekregen) Graag jullie ervaringen!
Hier had ik ook een hoge bloeddruk, al vanaf 23 weken zwangerschap ongeveer. Bij mij werd het veroorzaakt door spanningen, alle bloedwaardes e.d waren altijd keurig in orde. Ik maakte me veel te druk/bang in m'n hoofd over vanalles en nog wat, wat te zien was aan m'n bloeddruk. Met name vlak voor ik naar de vk moest, steeg deze enorm (want ik was dan bang dat ze het hartje niet kon vinden) Als ik dan eenmaal thuis kwam, was m'n bloeddruk weer netjes. Medicatie heb ik er niet voor gekregen, alleen moest ik wel voldoende rust nemen, voor het geval dat.
Werd bij jou de bloeddruk wel extra vaak gecontroleerd? Ik moest vorige week dinsdag, afgelopen vrijdag en morgen weer. Moet zeggen dat ik hier ook niet erg ontspannen van wordt. Nu spookt het in mijn hoofd dat het straks mss zw schaps vergiftiging wordt en dit kindje daardoor ook te vroeg geboren moet gaan worden.
ik had vanaf 36 weken een hoge bloeddruk(160/90). In eerste instantie wilde de vk me nog wel houden mits ik maar braaf 2x per week kwam plassen voor de eiwit-controle... en die bleef steeds goed. Uiteindelijk werd mijn bloeddruk toch zo hoog dat ze me doorverwezen heeft naar de gyn met 38 weken. Daar heb ik nog een weekje medicatie gehad (ook aldomet) en toen is mijn bevalling ingeleid. Bij mij is het geen zwangerschapsvergifitiging geworden. Het kwam bij mij ook niet door spanningen, het moment dat de baby geboren was daalde mijn bloeddruk meteen. Maar mijn moeder heeft bij de bevalling van mij zeer zware zw-vergiftiging gehad en ik was er altijd vanuit gegaan dat het wel erfelijk zou zijn en dat ik het ook zou krijgen. Ik was best verbaasd dat het bij een hoge bloeddruk bleef
Precies, je gaat je bang maken om je bloeddruk, waardoor deze weer gaat stijgen. Ik moest als ik klachten kreeg direct bellen, ook als ik me ongerust maakte. Dat kwam er in de praktijk op neer dat ik eigenlijk best vaak bij de vk zat, of ze kwam bij mij langs. Ook heb ik zelf een bloeddrukmeter aangeschaft, dit gaf mij wat meer rust. Misschien geldt dat ook voor jou? Vanaf een week of 33 liep ik ook bij de gyn, toen werd ik zowieso elke week gecontroleerd. En vanaf 35 weken kreeg ik er ook elke keer een ctg bij. Eigenlijk heb ik een hele goede zwangerschap gehad, en een kerngezonde dochter, alleen was ik altijd zo bang!
Ik geloof niet zo heel erg in zo'n automatische meter. Vrijdag was daar de bloeddruk nl. 150/78 op terwijl toen de gyn m daarna handmatig ging meten de bd 160/100 was. Ik ga morgen dus ook vragen of ze m handmatig willen meten, want anders heb ik er niet veel vertrouwen in.
Oh, dat was bij mij net andersom.... Automatisch altijd hoog, handmatig netjes Ik hoop dat het morgen goed is
Bloeddruk was gelukkig gezakt naar 140/85 (handmatig) en 135/72 (automatisch). Had voor volgende week dinsdag al een reguliere controle staan en mag die nu gewoon afwachten. Hoef gelukkig dus tussentijds niet voor een extra bd controle terug te komen
Gelukkig...hoop voor je dat het zo blijft! Ik heb zelf de laatste weken van mijn zwangerschap hoge bloeddruk gehad, terwijl alle andere waardes steeds goed bleven (urine). De bloeddruk zakte eigenlijk niet echt meer, maar dat was verder geen risico omdat er verder dus niks afwijkends te vinden was. Pas 1 dag voor de uitgerekende datum ben ik doorgestuurd met 149/95 en bleken ook mijn bloed en de CTG in orde. Toch ben ik een dag later opgenomen om in te leiden, maar goed...dat was omdat de 40 weken om waren en ze het onnodig vonden om nog te gaan zitten wachten tot zich mogelijk wel iets zou ontwikkelen. Bij jou gaan ze er ws. vanuit dat het met medicatie en rust echt wel binnen de perken blijft. En mochten je waardes ondanks dat toch een grens over gaan, dan sta je in ieder geval onder extra controle (vond ik toch ook wel een geruststellend idee) en zijn ze er snel genoeg bij!
Ik kreeg richting de 33-34 weken ook hoge bloeddruk. Ik moest bij bepaalde klachten ook extra op controle komen. Zat soms 3-4x per week in het ziekenhuis voor controles. Elke keer was mijn urine en bloed goed. Ben nog een keer opgenomen met 38 weken en moest ter controle blijven. En uiteindelijk was ik 40+2 en ik kwam op controle en toen zat er wel eiwit in mijn urine en de bloeduitslag was niet goed. Ik kreeg medicatie en zou ingeleid worden. Uiteindelijk begon de bevalling vanzelf zondagavond/nacht en maandagochtend zou ik ingeleid worden. Volgens mij kun je er weinig aan doen behalve rust nemen. Maar bij mij zette het ook alsnog door, gelukkig wel pas aan het eind van de zwangerschap. Sterkte, erg vervelend die hoge bloeddruk.
Hier ook al een paar weken een te hoge bloeddruk. Vorige week zat die zelfs op 140/101. Toen ben ik door vk doorgestuurd naar de gyn. Daar was die vorige week donderdag en afgelopen dinsdag 145/95, ook nog veel te hoog dus. Heb nu voorlopig nog geen medicijnen, maar de kans dat ik die wel zal gaan krijgen is heel groot, omdat ik nu nog maar 22 weken zwanger ben, en dat is heel vroeg voor een te hoge bloeddruk. Over twee weken moet ik weer terug. Mijn gyn vertelde mij dinsdag dat een automatische bloeddrukmeter geen goede uitslag geeft bij een zwangere vrouw. Dat ze bij hen alleen maar vertrouwen op een handmatige meting. Dus ga me tussendoor niet gek maken met zelf meten. Wel zorg ik dat alles maar netjes op tijd klaar heb, voor het geval dat onze meid toch eerder geboren zou worden, hoop ik niet, maar je weet maar nooit als je al vroeg een hoge bloeddruk hebt. Maak me dr ook nog niet zo druk om. Maar hoop natuurlijk wel dat het goed blijft gaan.
Ik kreeg vanaf 32 weken een hogere bloeddruk en heb daarvoor medicatie gekregen.....ik had geen eiwit in m'n urine. Werd overgenomen door de gyn en m'n bloeddruk is door de medicijnen al die tijd goed gebleven. Moest wel iedere week op controle komen, slikte 3 maal daags een tablet. Ben wel met 39 weken ingeleid omdat de laatste weken je bloeddruk weer behoorlijk kan stijgen en dat wilde ze voor zijn.
Ik ben ook erg benieuwd of ze me overtijd gaan laten lopen met een hoge bloeddruk, ga ik volgende controle eens vragen. Zie dat namelijk niet zo zitten om overtijd te gaan met de wetenschap dat je hoge bloeddruk hebt :s
Ik had bij mijn eerste controle met 8weken een bloeddruk van 160 om 100... Veels te hoog dus... Nu moet ik dinsdag naar de gyn om controle... Moest het in de gaten houden hier thuis, heb een bloeddrukmeter, en eergister was hij zelfs 113 om 77 dus prachtig!! Nu afwachten wat ze dinsdag zeggen... zojuist gemeten, 122 om 77 mooi toch? wedden dat ie dinsdag te hoog is....
Bloeddruk was nu weer prima: 142/72, maar wel een spoortje eiwit in de urine, alleen dat was verder prima zei de gyn. Volgens mij kan dat eiwit ook van afscheiding oid komen toch?