Ik had bij de HA ook al gezegd dat het wel in de fam. voorkomt Nu hopen dat de Methyldopa aanslaat en dan woensdag maar eens even met de gyn overleggen en kijken hoe hoog mn bloeddruk dan is.
Hoe gaat t nu met je? Voel je je alweer wat beter? Spannend hoor die echo woensdag, ben benieuwd of jullie voorgevoel gaat kloppen.
Je kunt niet één lijn trekken, omdat idd iedere vrouw anders is. Mijn normale bloeddruk is iets van 90/60 (en in de zwangerschap nog lager, heb een keer onderdruk van 45 gehad), dus bij 160/80 zouden hier ook alle alarmbellen zijn afgegaan. Een ander heeft normaal een bloeddruk van 120/75 en dan is het dus een heel ander verhaal. Het gaat om (plotselinge) bloeddrukstijgingen die gevaarlijk kunnen zijn, en om structureel (veel) te hoge bloeddruk. TS: ik hoop voor je dat het nu onder controle is, hier zit je natuurlijk niet op te wachten (en je mag nog wel even...) Sterkte!
Afgelopen zaterdag kreeg ik weer zonder aanleiding ontzettend duizelend gevoel, direct een dextro gepakt en dat terwijl ik de medicijnen hier voor al ingenomen had. Zondag en vandaag gaat het prima... dus we zullen het woensdag op controle zien en natuurlijk of het een jongentje of een meisje wordt. Erg spannend....
Ik heb ook een hoge bloeddruk vanaf het begin van mijn zwangerschap. In het begin 165/80 ofzo. Dat schommelt bij mij steeds. Heb bij een gyneacoloog gelopen maar ben weer terug gestuurd naar mijn vk. Het laagste ooit was 130/60. Ze denken bij mij aan stress op het moment dat de bloeddruk wordt opgenomen haha. Ben nu 27 weken ver. Van de week was het 180/80 en ze maken zich nog geen zorgen. Urine wel even laten testen op eiwitten. Als die schoon is dan heb je vast niks ergs.
Ik heb het er vandaag nog even met de gyn over gehad, en hij vond het niet echt schokkend! Ze kijken echt naar de onderdruk, maar de bovendruk was gezien mijn leeftijd wel te hoog, dus hij heeft toch liever dat ik om de 2 weken op controle kom. En ik mocht me de volgende keer niet af laten schepen door de balie assistente. Afgelopen keer moest ik van haar naar de HA en dat wil mijn gyn niet meer horen
Ik heb ook een te hoge bloeddruk, bij mij was dit al bekend voor de zwangerschap. Door de verloskundige ben ik naar de gyn gestuurd. Nu loop ik bij de gyn. in het ziekenhuis. Voor mij nu ook een periode van afwachten. Ze hebben bloed afgenomen en urine heb ik ook in moeten leveren... Wat ik heb begrepen is dat je bij een hoge bloeddruk juist heel erg in de gaten gehouden moet worden. Dus helemaal niet verkeerd om aan de bel te trekken.
Vandaag weer op controle geweest bij de gyn. 2 weken geleden was mijn bloeddruk redelijk "normaal" maar dit had ook te maken met de medicatie die ik voor 1 week mee gekregen had van de HA De gyn wilde dat ik mijn "kuur" wel af zou maken en vanuit daar zouden we verder kijken of ik de medicatie door moest slikken. Vandaag op de controle was mijn bloeddruk weer flink gestegen vergeleken met de vorige keer, dus heeft hij besloten dat ik gedurende de zwangerschap aan de medicatie moet blijven. Hij zei ook: Nu zit je echt vast aan me ivm met de medicatie, dit betekend dus dat ik nu een medische indicatie heb om bij de gyn te lopen. ( De reden dat ik bij de gyn liep, was overigens omdat we voor onderzoeken voor de MMM hebben gehad, maar ik mocht van hem wel naar de VK, hier heb ik bewust niet voor gekozen, omdat ik me prettig voel bij deze man, maar medische gezien niet noodzakelijk ) Nu heb ik dus officieel een indicatie om wél bij hem te blijven, maar betekend het dan ook dat de bevalling dan een medische indicatie wordt? We hadden sowieso al besloten om in het ziekenhuis te bevallen, medisch of niet medisch, maar dit vroeg ik me nu dus af? Ik ben het helemaal vergeten te vragen aan de gyn, dus zijn er dames die dat toevallig weten?
Je bevalt straks op medische indicatie in het ziekenhuis . Ze moeten je bloeddruk natuurlijk wel goed in de gate kunnen houden tijdens en na je bevalling. Hoop dat hij nu goed blijft en je de komende 19 weken lekker kan genieten van het mannetje in je buik.
Mijn zusje heeft hetzelfde als G89, gebruiken ook dezelfde medicijnene En ook zij staat verplicht onder controle bij de gyn en moet ook verplicht in het ZH bevallen. Heeft vooral te maken met het in de gaten houden van de bloeddruk tijdens de bevalling.