wat na de bevalling ervaring gezocht

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Sabrina1984, 14 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hallo allemaal

mijn vraag luidt wat met anticonceptie na de bevalling.

ik zal even mijn verhaal vertellen.

7 jaar terug heb ik een spiraaltje laten plaatsen wat ik achteraf nooit had moeten doen.
    mijn lichaam accepteerde hem niet en ik heb nu het gevolg als ik hormonen binnen krijg ik een schimmelinfectie krijg.

dat ik stopte met de pil was ik er vanaf.
    toen ik zwanger raakte van me dochter begon het weer.
    na de zwangerschap over weer aan de pil en het was er weer.
    en nu met de zwangerschap weer volop aanwezig.

nu wil ik na de zwangerschap ook anticonceptie.
    alleen dus niks hormonaals.
    en spiraaltje is ook niks.

nu zit ik er zelf aan te denken om me te laten steriliseren.
    alleen me ha vind me nog te jong.
    ik zelf heb zoiets van 2 kids is genoeg ik ben klaar.

heeft iemand ervaring met sterilisatie.
    hoe oud was je?
    wat zijn de gevolgen?

hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjes sabrina

2. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    iemand????

3. Bri

Bri Niet meer actief

Je zou een koperspiraal kunnen overwegen, die geeft geen hormonen af. Ik heb daar geen ervaring mee, overigens.

Zelf heb ik (voor ik de mirena liet plaatsen, wat voor jou geen optie is) een tijdlang condooms gebruikt. Maar ja, als dat echt voor jaren en jaren is, is dat niet zo heel erg fijn denk ik.
    Ik vind mezelf niet zozeer te jong voor een sterilisatie (word 40 dit jaar) en ons gezin is compleet, maar toch vond ik dat tot nu toe te definitief voor mij.

Maar nu ik een jaar een mirena heb, en er niet 100% tevreden over ben, is het een optie die ik wel steeds serieuzer overweeg. Bedenk je wel dat sterilisatie van een vrouw echt definitief is, en niet hersteld kan worden. Dat lijkt me een beslissing die je niet 'snel' moet nemen, er kan zoveel veranderen in je leven waardoor je erop terug komt.
    Terugdraaien van sterilisatie van een man is niet eenvoudig en succes is niet gegarandeerd, maar het kán wel. Je zou dus ook kunnen overwegen dat jij nu 'puur natuur' gaat, en je man zich laat steriliseren.

Ik heb er dus allemaal geen ervaring mee, maar begin er steeds serieuzer over na te denken. Ook omdat ik weet dat vriend écht geen kinderen meer wil, en ik een ongeplande zwangerschap waarschijnlijk niet zou kunnen beëindigen. Ik wil dus echt niet voor verrassingen komen te staan, maar een betrouwbare vorm van AC, waar ik geen vervelende bijwerkingen van heb.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    ik snap je wel. Ik heb voor mijn dochter ook de pil gebruikt ( als tiener ) en een mirena gehad voor we trouwden. Opzich had ik daar weinig moeite mee, en raakte ook snel zwanger. Na de bevalling ging ik me verdiepen in anti conceptie; een mirena vind ik heel akelig dat het de innesteling voorkomt, dus als een eitje eventueel bevrucht zou raken, dan zou het afgestoten worden. Dat wil ik niet! Ik heb toen een maand of 2 de pil geslikt, dat werkte wel als anti conceptie want ik had totaal geen libido en was enorm droog. Toen zijn we toch weer overgegaan op condooms icm kalender methode. Niet erg betrouwbaar maar we wisten dat er een 2e welkom is op korte termijn. Nu dus geen ac meer want kinderwens. Maar als we het idee hebben dat ons gezin compleet is, dan wil mijn man een knipje laten zetten zei hij vanmiddag. Ik had het al vaker aangegeven, zo van alle jaren heb ik het gedaan, nu mag jij, en vanmiddag gaf hij zelf aan dat hij een knipje doet als 't compleet is.

Deel Deze Pagina