Hoge bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door kadotje, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kadotje

kadotje Lid

16 mei 2008
    69
    0
    0
    Beste verloskundige,

Ik heb een kleine vraag. Tijdens mijn controle vandaag bij de verloskundige, werd er geconstateerd dat ik een te hoge bloeddruk heb (de hele zwangerschap nog geen last van gehad). Na een urine test, bleek dat er wat gevonden was in de urine, maar dat kon ook afscheiding zijn.

Ik heb een afspraak voor over een week, omdat de verloskundigen er niet uit kwamen of ik eerder moest terug komen voor controle of niet en deden ze vooral wat onzeker.
    Nu ben ik eigenlijk niet zo'n drukte maker, maar kan dit een teken zijn van pre-eclampsie? En als dat zo is, wanneer zou ik aan de bel moeten trekken bij de verloskundige?
    Ik heb wel last van hoofdpijn, maar verder voel ik me redelijk prima.

Gr.

Cathy

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

de kans dat je in een tweede zwangerschap pre-eclampsie krijgt is echt heel klein, vooral omdat je het de eerste keer niet hebt gehad. Drink voldoende, neem je rust. Wees alert op de volgende symptomen: hoofdpijn in combinatie met strakke band gevoel rond je bovenbuik (alsof er een riem wordt aangesnoerd onder je borsten), sterretjes zien, tintelingen in je handen en misselijkheid. Bij 1 of meer van deze klachten bel je even met je verloskundige voor overleg.

Mirjam

Deel Deze Pagina