Hee meiden, Vandaag ben ik even langs gegaan bij de huisarts omdat ik gisteren uitgegleden ben en omdat ik al enige dagen hevige, onverklaarbare steken in mijn rug had. Ik heb afgelopen zaterdagavond zelfs de verloskundige gebeld uit angst dat ik rugweeën had. Hij heeft me gecheckt: de baby is oké en mijn rug en longen zijn ook oké. Toen ik heb vervolgens vroeg waarom ik dan zoveel pijn heb heeft hij me voor de zekerheid mijn urine getest. Toen ik de uitslag nog niet binnen had schoot het door mijn hoofd: hoe heb ik deze pijn niet kunnen herkennen?! Ik ben namelijk een jaar of zes geleden met een nierbekkenontsteking opgenomen geweest in het ziekenhuis. De huisarts wil dat ik morgenvroeg nogmaals terug kom voor een urineonderzoek om het zeker te weten, maar ik weet al genoeg. Ik werd direct teruggeroepen na het urine-onderzoek en kreeg meteen te horen dat het niet goed is. De arts wil twee keer onderzoeken voor meer zekerheid. Normaal gesproken trek ik niet zo snel conclusies, maar ik herken deze pijn zo goed. Wat voel ik me schuldig dat ik het niet eerder herkend heb... Wat ik me nu erg afvraag is of dit schadelijk is voor mijn kleine. Ondanks mijn sterke vermoedens heb ik nog geen zekerheid en ik kan niet vinden op internet of een nierbekkenontsteking schadelijk is. Ervaringen en zo ja, wat gebeurt er dan als de diagnose gesteld wordt? Ik neem aan dat ik niet zomaar een antibioticakuur krijg toegediend omdat ik zwanger ben. Liefs
Vanochtend weer terug geweest bij de dokter en ik ben kwaad! Ik moest mijn urine opnieuw laten testen, waaruit bleek dat het inderdaad niet goed zat. De arts moest weg, dus heeft hij ''even snel'' een receptje voor blaasontsteking voorgeschreven en de assistente wilde me zo naar huis sturen! Vervolgens ben ik boos geworden en heb de assistente erop gewezen dat ik een paar jaar geleden opgenomen ben geweest in het ziekenhuis met een nierbekkenontsteking, ik de pijn herken en al dagen super veel pijn heb. Daarnaast ben ik nog bezorgder vanwege mijn zwangerschap en laat ik me niet zomaar wegjagen met een kuurtje voor blaasontsteking! ''Tja, als ik je pijnklachten zo hoor zit het inderdaad in je nieren, maar ja.. de dokter heeft nu geen tijd.'' Pardon?! Nu vandaag maar weer doorkomen en morgenochtend terug. Wat ben ik boos!
Hè getsiederrie! :x Mocht het nierbekontsteking zijn, krijg je dan andere medicatie of moet je dan opgenomen worden? Sterkte in ieder geval!!
Ik heb de vorige zwangerschap ook gewoon een AB kuur gehad voor de nierbekkenontsteking, heel soms als het ernstig is wordt je opgenomen voor een AB kuur via een infuus maar ze zullen het altijd eerst zo proberen. Heel veel beterschap en is er geen vervanger die je vanmiddag te woord kan staan? Of een second opinion bij een andere HA?