Ben nu ruim 14 weken zwanger en sinds een week of 3 a 4 heb ik wat lage rugpijn. Ik denk tenminste dat het rugpijn is, maar misschien is het ook wel van banden of bekken? De pijn is maar aan 1 kant: links onderin mn rug, net boven mn bil. Ik krijg het als ik te lang sta, zit of loop maar als ik lig heb ik het zowiezo en kom amper meer omhoog. Al helemaal als ik mn linker been over mn andere been heb. Komt iemand dit bekend voor als klachten met je bekken ofzo? En als je rugpijn in je zwangerschap heb, moet je dan gewoon naar je huisarts of vk? Bedankt alvast!
Je kunt het bij je VK aangeven, maar ook de huisarts zal er ongetwijfeld raad mee weten. Het kan afkomstig zijn van de zwangerschap omdat je bekken zachter wordt door progesteron dacht ik... Het wordt dat ook gevoeliger en is sneller pijnlijk. Ik heb het nu bij 30 weken... Ik merk echt dat alle 'verbindingen' in mijn lijf weker worden. Mijn bekken, rug, polsen, knieen etc. Het is allemaal gevoeliger en als ik inderdaad ook maar even te lang verkeerd gezeten of gelegen heb, dan zit ik met de gebakken peren... Een bijzonder pijnlijke onderrug/bekken. Als je last hebt van een steek bij je bil ( in je lage onderrug ) zou je de volgende oefening kunnen doen ( bij zwangerschapsyoga geleerd ). Ga op de grond op handen en knieen zitten en strek je benen om de beurt achter je, met je tenen/bal van de voet op de grond. Vooral de pijnlijke kant aandacht schenken en niet ontzien... Je geeft hiermee strekking aan die spier en maakt hem soepeler. Je rekt 'm als het ware zodat hij daarna meer kan ontspannen. Succes!
Thnx voor de tip! Ga het zeker eens proberen!! In het verleden heb ik ook al wel problemen met mn rug gehad, maar jaren geen last van gehad en nu begint het dus weer Ik vrees dan ook dat het nog wel erger wordt aangezien ik nu nog niet eens een buikje heb of aangekomen ben van de zwangerschap... Ik hoor veel mensen zeggen dat alles 'week' wordt, maar wat wordt daar eigenlijk mee bedoeld? Of is dat een hele stomme vraag? Haha Ik moet over een paar weken weer naar de vk dus dan geef ik het wel aan en mocht het voor die tijd echt niet meer te trekken zijn ga ik wel ff langs de ha. Ik werk nl in de kinderopvang en moet veel tillen