Hoge bloeddruk

Discussion in 'Gezondheid' started by busybusy, Jun 3, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    Ik moet volgende week weer naar de verloskundige. Heb dus geen idee hoe hoog mijn bloeddruk is op het moment. Weet ook niet hoe die voor de zwangerschap was. Ze hebben hem in mijn leven maar 1x moeten weten en dat was toen ik aan de pil ging (was toen 16) en heb die uitslag niet eens gehoord.

Ik doe nu maar een beetje rustig aan en laat veel lekkere dingen staan waar ik nu eigenlijk wel trek in heb (vooral hartige trek). Hoop dat het wordt beloond.

2. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hoi Busybusy,

Toen ik vorig jaar mijn miskraam heb gehad en gecuretteerd ben, kwam ik erachter dat ik een hoge bloeddruk had (tijdens de operatie had ik zelfs een onderdruk van 104).
    In februari ben ik nogmaals in het ziekenhuis beland voor 1,5 week en is mijn bloeddruk elke dag een paar keer opgenomen. Ook toen was hij erg hoog en kwam de onderdruk nooit onder de 93 (was zelfs 2 keer 116).

Toen ik opnieuw zwanger was, was ik dan ook erg bang voor een hoge bloeddruk en heb hem bij de huisarts laten opmeten. En ja hoor, deze was weer 95-150, dus op het randje van wel of niet behandelen.

Toevallig had ik ooit eens een thuis-bloeddrukmetertje van mijn ouders gekregen, maar die praktisch nooit gebruikt. Op advies van de huisarts meet ik nu om de dag zowel 's ochtends als 's avonds mijn bloeddruk.
    Ik heb thuis een veel lagere bloeddruk dan bij de dokter, m.u.v. vorige week donderdag, toen ik mijn 2e echo kreeg. Hij was weer schrikbarend hoog, zowel thuis als bij de HA.
    Mijn HA gaf aan dat de thuismetertjes behoorlijk precies zijn en dat ik dus een nette bloeddruk heb, maar wel (nou officieel bevestigd! ;) ) aan witte-jassen stress lijd.

Misschien helpt het jou om je bloeddruk thuis te meten en valt hij thuis een stukje lager uit. Mijn bloeddruk kan kennelijk door stress flink oplopen, maar over het algemeen ziet hij er prima uit. Mijn HA vertelde dat bij sommige mensen de stress zo tot uitdrukking komt. Thuismeten heeft mij veel rust gegeven. Misschien heb je iets aan dit verhaal.

Liefs,
    Marla

3. babs1980

babs1980 Actief lid

Nov 2, 2006
    378
    0
    0
    Ik sluit me aan bij Marla.
    Bij mij was het precies hetzelde,thuis was mijn bloeddruk altijd netjes, maar bij de vk was hij altijd aan de hoge kant.
    Zou dus ook zeker een bloeddrukmetertje kopen zodat je thuis kunt meten, dat geeft je vast wat meer rust

4. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0

Hahaha. Moest even lachen om deze opmerking. Tja, misschien is dat het wel. Ik eet nu echt 10x gezonder als eerst en zo min mogelijk zout en vetten. Hij zou nu eerder aan de lage kant moeten zijn volgens mij...
    Misschien krijg ik inderdaad wel stress van mensen in lange witte jassen en vk-personeel :D Niet dat ik dat echt doorheb. vorige keer was de onderdruk ook al iets lager en toen heeft ze niks meer gezegd van dat het niet goed gaat zijn, dus ik ga er maar vanuit dat het nu de goede kant op gaat.

Zo'n thuis-bloeddrukmetertje hoe duur zijn die en waar kun je die halen?

5. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

Apr 10, 2007
    1,778
    1
    0
    De bovendruk kan bij wijze van spreken per kwartier verschillen. Als je bv. hard hebt gefietst kan ie ineens een stuk hoger zijn en daarna gelijk weer zakken. Dus daar zou ik me geen zorgen om maken hoor!

6. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Haha Busybusy, ik vond het ook wel grappig, die witte jassen stress. Mijn HA had zijn bloeddrukmeter ook zo pontificaal op zijn bureau staan, dat ik daar allleen al zenuwachtig van werd.

Als mijn bloeddruk ergens werd opgemeten, dan kon ik alleen maar denken: " hij moet laag zijn, laat hem laag zijn " en ja, dat werkt juist hoge bloeddruk bevorderend.

Ik heb de mijne van mijn ouders gekregen (goedkoop merk van de Aldi geloof ik) en weet dat zij er zelf een van Braun hebben gekocht. Ik zag dat je ze bij de Kijkshop in ieder geval kunt kopen. Volgens mij is die van Braun 39.95, maar je hebt ze ook goedkoper (en duurder). Je moet maar eens kijken op de site van de Kijkshop.

Barbara, wat grappig dat jij thuis ook een lagere bloeddruk had.

Marla

7. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Hier was het gisteren dus ook niet goed! Mijn bloeddruk was in 2 dagen tijd gestegen van 130/80 naar 135/90. Dus meteen weer getest op zwangerschapsvergiftiging. Gelukkig waren de uitslagen goed, maar ik moet morgen en maandag weer terug voor extra controle....

8. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    Worden jullie ook altijd duizelig van bloeddruk meten? Op een gegeven moment zit dat ding altijd zo strak dat ik bang ben dat ik ooit nog eens van mijn stokkie ga van zoiets simpels als bloeddruk meten...

9. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik heb een soort van blauwe plek overgehouden aan de bloedmetingen in het ziekenhuis :D Maar ja.. ik weet ook echt niet meer hoe vaak die is opgemeten. Op sommige momenten werd die wel elke 15 minuten gemeten voor een heeeele lange periode achter elkaar.

10. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    Joepiedepoepie! Ik weet nu niet of het aan de 2 blokjes pure chocolade per dag heeft gelegen, maar mijn bloeddruk was weer omlaag! Hij was nu 145/75. Prima dus! Ben er helemaal happy mee en heb het vanavond meteen gevierd met een heerlijk patatje :D

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

lekker hoor!

dus je blijft nu maar gewoon dagelijks een beetje choco eten?

zou mijn bloeddruk daarom altijd zo netjes zijn?
    ik ben echt mega choco-verslaafd op het moment

hou me dan over het algemeen redelijk in
    maar ontbijt wel altijd met een bolletje met chocomelange

12. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    We houden het er maar op dat het door de stukjes pure chocolade komt iedere dag. Gaan er dus gewoon mee door. Vond het eigenlijk toch al niet zo'n probleem :D Eet ook maar 2 kleine blokjes hoor, dus lijkt me echt niet zo heel slecht.

Op 20 augustus mag ik weer naar de verloskundige. We zullen zien of ie dan weer zo mooi is....

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja hoe puurder de choco.. hoe minder vet/suiker er in zit

dus wat dat betreft zal het inderdada wel meevallen
    en tis geen hele reep he.. dat scheelt ook nogal :)

14. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi

hebben jullie dan ook gouden tips om de bloeddruk omhoog te krijgen?
    afgelopen vrijdag was ik bij de vk en die wilde mijn bloeddruk meten maar tot 3x toe lukte dit niet.
    eerst dachten we dat het apparaat stuk was dus probeerde ze het bij haarzelf met als resultaat niks aan de hand werkt prima.
    toen weer bij mij en ja hoor een uitslag van mijn bloeddruk toen kwamen we erachter waarom het niet lukte de mijne was weer gezakt ik had nu een van 98/48 veel te laag dus.

dus tips zijn van harte welkom

groetjes sandra

15. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    @ sandra veel drop eten en zoute dingen, zoals chips maar ook kant en klaar sauzen en soepen zouden je bloeddruk omhoog moeten krijgen (dit zijn dus de dingen die ik nu moet laten staan). Je hebt inderdaad wel een hele lage bloeddruk. Hoop dat ie met deze tips wat hoger wordt!

16. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hey busybusy, fijn joh, dat je bloeddruk was gedaald. Jaaaa, ik "vergrijp" me tegenwoordig ook aan die 2 blokjes pure chocolade. Als je nou meer blokjes eet, daalt je bloeddruk dan sneller? ;)
    (ik zoek gewoon een excuus om nog meer pure chocolade naar binnen te werken, maar weet het antwoord helaas al).

Je hebt toch niet te veel zout op de friet gedaan? ;)

Secretje, hoe was je bloeddruk? Hopelijk was hij weer wat gedaald.

En Stiekel, ik sluit me aan bij busybusy: in drop, salmiak en zoethout zit een stofje dat bloeddruk verhogend werkt. Men is er nog niet uit of zout nou echt van invloed is op je bloeddruk, maar bij drop enzo is dat bewezen.

Voor de zekerheid misschien ook maar een extra cup-a-soupje pakken? (die zijn erg zout!).
    Toch kun je maar beter een lage bloeddruk hebben dan een hoge, omdat een lage alleen maar erg vervelend voor jezelf is, maar tenminste niet schadelijk is voor je baby.

Liefs,
    Marla

17. stiekel

stiekel Bekend lid

hoi hoi ladies

ik weet dat je beter een lage bloeddruk kunt hebben.
    alleen die kwaaltjes die je er bij krijgt vind ik niet fijn .
    zo loop ik nu al 11 weken met hoofdpijn rond de ene keer erger als de andere keer maar toch.
    ik neem daarom ook alleen maar een paracetamolletje als het nodig is.
    en het idee dat ik af en toe wegval is ook geen pretje want ik heb hier wel een zoontje van 4 rond lopen en mijn man werkt overdag.
    dus ja mocht ik wegvallen wat dan?
    de vk wilde wachten tot week 30 voor eventueel verder onderzoek in het ziekenhuis.

groetjes sandra

18. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ja, raar, he, Stiekel dat jij je zo rot voelt onder een lage bloeddruk en wij praktisch niets merken van een hoge.

Lijkt me wel heel eng om zomaar flauw te kunnen vallen, zeker als je nog een zoontje hebt om voor te zorgen. Kan me echt voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt.

Ik zou echt veel drop eten als ik jou was!

Liefs,
    Marla

19. Secretje

Secretje Actief lid

Aug 28, 2006
    372
    0
    0
    Ik weet niet hoe maar mijn bloeddruk was maandag gedaald tot 122/76 :confused: . Wel weer getest op zwangerschapsvergiftiging vanwege hoofdpijn.

20. busybusy

busybusy Fanatiek lid

Feb 17, 2007
    1,543
    0
    0
    Mooie bloeddruk nu hoor!

Heb je toevallig ook pure chocolade gegeten? :D

Share This Page