Bloeddruk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lieke23, Oct 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,938
    1
    36
    Hallo,

Ik heb even een vraag over mijn bloeddruk.
    Gisteren bij de gyn geweest voor routine controle en daar werd aan het eind nog mijn bloeddruk gemeten. Nu was deze 145/80. Normaal ( gedurende de hele zwangerschap) is het 110-120 / 60-70. Nooit anders geweest.
    Hij vond het niet zo'n probleem en gaf aan dat het vast de drukte/ spanning was en omdat ik nooit eerder een hoge bloeddruk gehad heb en de vorige zwangerschap ook niet maakte hij zich er geen zorgen om.
    Maar nu een dag later merk ik dat het me toch niet lekker zit. Spanning had ik echt niet gisteren, vorige week wel toen ze m'n bloeddruk opnamen voor een draaipoging en zelfs toen was hij 110/60
    Heb geen klachten, behalve dat ik me gisteren wel besefte dat ik de laatste week af en toe sterretjes zag, maar geen hoofdpijn/ vocht vasthouden oid.

Wat vinden jullie? Geen zorgen om maken of toch even bellen of ze hem opnieuw meten?

Groeten, lieke

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lieke

als je je echt zorgen maakt kun je ook even bij de assistente van de huisarts binnenlopen, die heeft hem in 1 minuut gemeten. Dat is sowieso makkelijker dan.
    Maar als je bijkomende klachten hebt zou ik de arts even bellen.

Mirjam

Share This Page