Hoge bloeddruk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Siren84, 8 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo!

Vanmorgen extra check bij de vk gehad ivm oplopende bloeddruk. Het ging vanaf wk 20 weer goed maar toch op het eind loopt hij weer op. Nu 140-95. Vandaag check gehad bij gyn bloed/urine en ctg.
    Dit was gelukkig allemaal goed alleen...blijft die bloeddruk zo hoog.
    En toch wel wat klachten als misselijkheid, gevoel alsof er een band strak rond mijn buik zit.

A.s. zondag moet ik weer terug. Of het kan zijn dat poppetje zichzelf aandient. Ik heb al wat gerommel en daardoor 2 cm :)
    En anders nemen ze dan een beslissing als hij weer zo hoog is, inleiden en wanneer dan.
    Uiteraard ben ik overgedragen aan de gyn.

Spannend he?! Nog iemand ervaring met hoge bloeddruk op het eind?

2. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Idd spannend!!! Bij mij was m'n bloeddruk de gehele zwangerschap perfect. (Rond de 110/75) Woensdag naar het ziekenhuis ivm minder leven was m'n bloeddruk ineens 155/95!!! Schrok me rot. Bleef ook zo hoog tijdens de ctg enz. Gelukkig urine en bloed schoon. Gister avond kreeg ik last van hoofdpijn en tintelingen in mn vingers, dus op naar het ziekenhuis. Eenmaal daar aangekomen was m'n bloeddruk weer prima in orde en geen eiwitten in m'n urine. Nu moet ik maandag weer ter controle. Hoop dat onze kleine zich dit weekend aankondigt. :D Maandag weer controle bij de gyn en als alles ok is gaan ze geen actie ondernemen. (Word dan wel gestript door de vk) Mocht het wel weer te hoog zijn, is de kans groot dat ze m'n vliezen gaan breken. (Heb nu min 2 cm ontsluiting).

Hoop voor je dat het zo dag allemaal ok is en je nog even kan genieten van de kleine in je buik!

3. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja dat mag als de klachten maar verminderen.... en de enige remedie is bevallen zei de gyn. Ik loop deze hele zwangerschap al te dealen met hoge bloeddruk elke x. En dan toch weer zakken.
    Het gaat vooral om de onderdruk he.

4. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Hierzo vanaf week 33 een te hoge bloeddruk, en over gedragen aan het ziekenhuis.
    Heb ook klachten zoals steeds hoofdpijn en benauwd nu af e toe misselijk en zie elke dag wel sterretjes. Bloed is tot nu toe schhoon en me urine was ook schoon tot vorige week. Moest toen 24 uur plas verzamelen zitten wel eiwitten in maar niet te veel. De kleine in de buik doet het ook prima gelukkig:). Maar omdat me bloeddruk toch steeds op het randje te hoog blijft 140/90 en me klachten komen en gaan zijn ze aan het kijken waarneer ik ingeleid kan worden. Helaas nog geen ontsluiting dus ze wachten nog liever eventjes zit wel om de 2 dagen in het ziekenhuis voor controle. Gisteren is me bloeddduk gestegen weer naar 155/95 maar actie ondernemen ze nog niet moet even aankijken hoe ik me het weekend voel en anders gelijk bellen en maandag weer controle.
    Gelukkig lopen we allemaal op het einde en mogen de babys geboren worden dat scheelt al een hele hoop gelukkig:D
    Succ6 met de laaste dagen en mischien weekjes, hopen daf de kleintjes er snel uitwillen uitzich zelf

5. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik hoop ook dat ze uit zichzelf komt haha en dat nog voor zondag! :D
    Heb veel harde buiken nu en krampen, weet niet wat ze met het inwendig onderzoek gedaan heeft vanmiddag maar sindsdien voel ik me echt niet comfortabel. En toch al 2 cm maar hoorde dat dat wel vaker voorkomt met een 2e zwangerschap.

Ik heb ervaring met vroeg bevallen, onze oudste kwam op 37+0 uit zichzelf.

6. Clauwtje87

25 mrt 2013
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ook ik had een hoge bloeddruk tijdens mijn zwangerschap.
    Ik ben ingeleid toen ik 39+1 was door mijn bloeddruk en in mijn urine zat wat eiwitten.
    Op de dag van mijn inleiding had ik al 2 cm ontsluiting.

7. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Tis ook mijn 2e maar helaas nog potdicht:(
    Eerste zwangerschap ging alles goed en is zelf geboren met 38+6 toen het begon had ik al 7cm dus viel vies tegen dat ik nu nog potdicht zit.

Wie weten hebben ze je wel gestript tijdens het onderzoek? Hopen dat de harde buiken gewoon weeen worden en dat je lekker dit weekend mag bevallen:)

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dat dacht ik ook even. Ze was bezig en ik kreeg echt ontzettend buikpijn en dat is niet meer weg gegaan. Mogen ze strippen zonder dat iemand dat weet?? En met mijn termijn?

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Siren84... een hoge bloeddruk in combinatie met de klachten zoals jij ze omschrijft (misselijkheid en vooral dat band gevoel) kan duiden op beginnende zwangerschapsvergifiting. Het is HEEL belangrijk dat ze dit goed in de gaten houden. Ik zou binnen enkele dagen terug gaan om weer naar de bloeddruk te laten kijken en de urine.

10. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Cygnet2, ik heb a.s. zondag weer een afspraak. Ze checken het om de 2 dagen. Ik heb 2cm ontsluiting maar het hoofdje lag nog iets te hoog om in te leiden vandaag. Ze willen ook liever dat het natuurlijk op gang komt... hoop ik ook op. En dan zal a.s. zondag de beslissing gaan vallen mocht ze er dan nog niet zijn.

11. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Geen idee of zeje zomaar mogen strippen zonder dat je het weet. Ze zitten er toch aandus dat kan al genoeg zijn om het op gang te brengen mischien? Bij mij bij het eerste inwendige onderzoek ook de hele avond harde buiken gehad en 2e inwendige onderzoek nergens last van gehad. We horen denk ik morgen ochtend wel hoe het gegaan is met je harde buiken?
    Ik ga maar eens me bedje opzoeken voel me toch weer beroed me hoofd knalt uit elkaar maar wil niet gelijk bellen hopen op een goede nacht en dat het straks weer over mag gaan:)

12. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Slaap lekker angelryan. Ik laat het morgen hier weten!

13. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik had de hele zwangerschap een goede bloeddruk. Echter liep deze op het eind ook teveel op waardoor ik met 38 weken en 4 dagen ben ingeleid. Tijdens en na het inleiden was de bloeddruk prima, 120/80. Echter 3 dagen na de bevalling schoot het weer omhoog en ik ben toen voor een nacht opgenomen ter observatie in het ziekenhuis en heb medicatie gekregen (nifidepine). Dit sloeg goed aan. De huisarts houdt mij nu onder controle. Over drie maanden moet ik mijn bloed laten controleren en als dat niet goed is moet ik naar de internist. Overigens heb ik nooit verschijnselen van zwangerschapsvergiftiging gehad. Echter schijnt zwangerschap wel een trigger te zijn voor erfelijke bloeddrukproblemen.

14. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dat is ook schrikken Ikapika! Hopelijk draait het goed uit voor je!

15. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Dat was het zeker, Siren, vooral omdat ik me verder goed voelde. De bloeddruk is nu trouwens netjes. Achteraf was het beter geweest als ze me niet direct na de bevalling hadden ontslagen uit het ziekenhuis.

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik moet zowiezo tussen de 24 en 48 uur blijven erna. Hebben ze al gezegd vandaag.

17. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben op een maandag ingeleid, dinsdagavond bevallen en mocht woensdagmiddag naar huis. Vrijdagmiddag kwam de vk voor controle en bleek de bloeddruk 150/100 te zijn. Ik moest meteen naar het ziekenhuis komen. Ik mocht geeneens meer voeden :( Bij het ziekenhuis aangekomen moest ik in een rolstoel naar de verloskamers. Daarna ben ik meerdere malen gemeten. Ze namen bloed af en ik ben gekatheteriseerd voor de urine aangezien ik nog vloeide van de bevalling. Een uur later kreeg ik de bloeddrukmedicatie. Toen hebben ze om het uur gemeten en hij daalde toen wel snel.
    Ik vind de medicatie echter niet fijn. Voel me niet mezelf en heb erg veel last van dorst. Ik hoop dat ik er ooit weer vanaf mag en mijn bloeddruk vanzelf normaal blijft.

18. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    En hoe js je nacht gegaan?
    Hoe voelt dat eigelijk die band om je buik? Ik denk dat ik er vannacht heel erg last van had kon ook amper en moeilijk ademen halenben kreeg pijn tussen me schouderbladen heb jij dat ook? Nu ks dat gevoel weg alleen heb nog steeds helenerge hoofdpijn maarna heb maar 5uurtjes geslapen en nu is me zoontje wakker als het aanhoud me hoofdpjjn moet ik weer bellen:(

Hoop daar op een betere nacht

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier goed, heb heerlijk geslapen. Onze dochter logeert bij opa en oma dus dan leg je jezelf toch wat rustiger neer. Nog wel wat gerommel maar minder dan gister, mijn lichaam is goed uitgerust in ieder geval.
    We zullen zien wat de dag brengt... al denk ik geen baby vandaag ;)
    Morgen 10:15 terug, benieuwd hoe het dan gaat.

Die band voelt erg benauwd.. hij zit bovenaan mijn buik recht onder mijn borsten. Dan gaat ademen lastig. Het is alsof er een riem omheen zit en iemand daar aan trekt... erg beknellend! Maar geen last tussen mijn schouderbladen.

Als je hoofdpijn hebt zou ik niet te lang wachten met bellen angelryan.

20. angelryan

angelryan Actief lid

11 jan 2013
    244
    0
    0
    almere
    Als die krampen al voor meer ontsluiting zorgt is dat al mooi mee genomen:)
    Lekker dat ze bij opa en oma slaapt, mijn zoontje gaat er vanavond lekker slapen dus dan kunnen wij rustig blijven liggen.:D

Was zeker een beknelent gevoel wat nu weer over is, en wat betreft die hoofdpijn het komt en het gaat bij mij elke keer als ik bel is alles goed behalve de bloeddruk die dan het zelfde blijft dus dan voel ik me zo bezwaart om steeds te komen terwijl me klachten komen en gaan.

Wel spannend wat ze morgen gaan zeggen bij je, eerst vandaag nog maar lekker door komen. En hoop voor je dat het snel voorbij vliegt

Deel Deze Pagina