1ste kindje in stuit nu bij 2e met 30e weken weer een stuit

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bambino15, 23 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Hoi Dames,

bijna 2 jaar geleden ben ik bevallen via een geplande keizersnede omdat onze kleine meid in stuit lag en terug gedraaid is na een gelukte versie.

Ik heb net de 30 weken echo gehad en de kleine ligt nu weer in stuit. Nu zegt dit nog niks want ze kunnen nog laat draaien maar je snap wel dat ik enige bezorgdheid heb ;)

Ik hoor ook verschillende verhalen de een zegt dat een eerdere stuit niks zegt over de volgende bevalling de ander zegt weer dat de kans groot is dat de 2e ook stuit zal zijn. Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen!? Bij wie werd de 2e ook een stuit en zijn er ook dames met een natuurlijke bevalling na de eerste in stuit?

2. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn zoon lag in stuit en mijn dochter is met 32 weken ofzo naar hoofdligging gedraaid. Ik wilde bij mijn dochter graag een vaginale bevalling, maar zij is door omstandigheden ook met een geplande keizersnede geboren.

3. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Ik zou ook graag vaginaal bevallen alleen al om gewoon er te kunnen zijn voor mijn oudste dochtertje.

Hoe heb je het herstel ervaren met al een kleintje in huis?

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik ben nog steeds aan het herstellen, mijn dochter is 1,5 week geleden geboren. Vanuit lichamelijk oogpunt is het wel oké en gaat alles voorspoedig (gelukkig), maar emotioneel vind ik het moeilijk. Vooral wanneer mijn zoon lekker bij me op schoot wil zitten, opgetild wil worden of geknuffeld wil worden. Het gaat iedere dag een beetje beter, maar hem optillen (12 kilo) kan gewoon nog even niet en hij is wat dat betreft nog net wat te jong om dat te begrijpen (hij is 20 maand).

5. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Oh gefeliciteerd met de geboorte van je dochtertje!

Ik voel me nu soms al schuldig dat dingen niet kunnen door mijn dikke buik dus kan me goed voorstellen dat het emotioneel zwaar is. Mijn dochtertje is net wel net geen 2 jaar als ik moet bevallen dus zit dan met hetzelfde als jij.

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Eerste een dwarsligger tot ruim 37 weken, een versie gehad en voor ik de auto instapte lag ze alweer terug in dwarsligging. Met precies 38 weken draaide ze naar hoofdligging en ben ik ingeleid en is ze geboren.

Tweede ook een dwarsligger, keizersnede stond gepland en die nacht met 38 weken draaide ze naar hoofdligging en ben ik ingeleid en is ze geboren.

Derde heeft tot 37 weken in stuitligging gelegen en draaide toen naar hoofdligging en is geboren op 38 weken.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    #7 rijo, 23 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2016
    Dank je!
    Ja, ik denk dat jij daar ook tegenaan zult lopen mocht je weer een ks krijgen. Hopelijk draait je kindje nog, je hebt nog alle tijd wat dat betreft! Ik was hier niet echt op voorbereid moet ik eerlijk zeggen, ook al weet je dat het altijd kan uitlopen op een ks. We moesten vrij snel knopen doorhakken aangezien mijn dochter het niet meer zo leuk vond in mijn buik. Dus naast het feit dat we nogal overrompeld waren zijn er nog die leuke hormonen, de kraamtranen enzovoorts die mij extra kwamen plagen :p (edit: deze zin loopt niet lekker, maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik haha) Ik houd me maar vast aan de gedachte dat het maar voor even is!

8. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    jeej wat laat allemaal stond de keizersnede niet al gepland?

9. Bambino15

Bambino15 Fanatiek lid

10 aug 2013
    1.803
    0
    0
    NULL
    Noord Brabant
    Rijo

Jeej dat is wel schakelen zeg!
    Ik had het andersom mijn keizersnede stond gepland en 2 dagen eerder braken mijn vliezen en heb ik zelf nog weeën weg zitten puffen daar ging ik toen niet van uit. Hopelijk draait deze kleine spruit nog

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Keizersnede stond gepland maar omdat ze draaide hebben ze de vliezen gebroken en kreeg ik een infuus. Toen was ze er ook heel snel. Twee uur en veertig minuten.

Deel Deze Pagina