Kledingbank/goed doel Omg Utrecht/Zeist/Amersfoort/Bilthoven

Discussion in 'De lounge' started by bunchy, Mar 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    In deze regio zoek ik een goed doel voor mijn kinderkleding ,
    Wie heeft een tip?

2. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik heb het laatst bij de voedselbank afgegeven. Die hebben er vaak wel weer gezinnen voor die er blij mee zijn.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik geef het aan een stichting "je mag er zijn". Hebben onder andere een inleverpunt in woudenberg. Is een stichting waar pleegouders kleding en speelgoed uit kunnen zoeken voor hun pleegkinderen.

4. Nummerzoveel

Nummerzoveel Actief lid

Apr 9, 2016
    289
    1
    18
    Dat is een goede tip, daar ga ik eens naar kijken!

Ik weet dat het CB in Bilthoven spullen inzamelt voor 'slimme boefjes' zij maken pakketten voor moeders die het moeilijk hebben en op zo'n manier een uitzet voor hun kleintje bij elkaar kunnen krijgen. Maar zij zoeken vooral spullen t/m 62/68 geloof ik, en spullen als kruiken en flessen enzo.

5. veense

veense Niet meer actief

Dorcas, inzameling in oa Woudenberg.

6. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

Oct 6, 2014
    1,996
    232
    63
    Ergens in het midden
    Amersfoort heeft een kledingbank!

7. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Deze daar brengen wij het meestal heen

8. bunchy

bunchy VIP lid

Aug 21, 2009
    6,677
    515
    113
    Woudenberg is dan weer net uit de richting...
    Ik kom wel in de bilt Bilthoven Zeist Utrecht en af en toe aan de zuid kant van amersfoort

9. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    2,365
    2,826
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Misschien een inzamelcontainer van Rode Kruis / Sympany zoeken? Dan komt het bijvoorbeeld bij vluchtelingen terecht of wordt het verkocht om geld in te zamelen voor internationale projecten. Op de website van sympany kun je zien waar containers staan. Alleen in Zeist staan er al meerdere.

10. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

Apr 16, 2016
    2,365
    2,826
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Verder zit in zowel Zeist als Utrecht als Amersfoort een weggeefwinkel.

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Ik wilde net zeggen, de weggeefwinkel in zeist :)

Alles kan daar gebracht worden, behalve grote meubels, en alles kan ook door iedereen gratis meegenomen worden, met een maximum aantal spullen per dag, zodat het niet verhandeld wordt.
    Babyspullen en kleding wordt in samenwerking met een aantal verloskundigen verstrekt aan de mensen die echt niets hebben, die krijgen dan een bon en kunnen vervolgens een starterspakket ophalen bij de weggeefwinkel.
    Kleding en speelgoed voor oudere kinderen (en volwassenen) wordt gewoon in de weggeefwinkel neergelegd voor wie het hebben wil / kan gebruiken.
    Heel soms wordt voor een product een kleine bijdrage gevraagd (leren jassen 3 euro, of bijv. een antieke vaas 2,- euro) en dat geld gaat dan naar de kosten voor gas / water / licht die ze maken.
    Het draait volledig op vrijwilligers en er wordt geen omzet / winst gemaakt.
    Superfijn dat het bestaat!

Share This Page