Dag dames, Na gister onverwachts een halve dag in het ziekenhuis te hebben gezeten zijn ze er achter gekomen dat mijn bloed druk veel te hoog is. Deze was normaal bij mij rond 140/80 maar bij de vk 140/100 en in het ziekenhuis 150/105. Veel te hoog dus. Omdat er geen eiwitten in mijn urine zaten mocht ik gelukkig wel weer naar huis maar moet wel 3 keer per dag pillen in nemen en vrijdag weer voor controle. Heb ook een half uur aan de ctg gelegen maar met de kleine was alles goed en ook de echo bevestigde dit. Nu vraag ik me alleen af hoe ik hier nu mee om moet gaan. Weet nu niet meer zo goed wat ik wel en niet mag en wat dit gaat betekenen voor de baby en voor de bevalling. Weet wel dat ik nu in het ziekenhuis moet bevallen, maar wachten ze wel tot dit vanzelf op gang komt? Gister zo onder de indruk van alles dat ik dit soort dingen nog niet heb kunnen vragen. Mijn vraag aan jullie hebben jullie hier ervaring mee en hoe is dat gegaan?
ik heb ook een hoge bloeddruk en ik moet vooral rustig aan doen. 's Middags zeker 2 uur rusten en als ik iets actiefs wil doen dan moet dat in de ochtend. Volgens mij wachten ze verder of je urine goed blijft, als dat zo is laten ze het kindje zo lang mogelijk zitten.
Toen ik zwanger was van Robin kreeg ik bij 34 weken een band gevoel rond mijn ribben, handen en voeten zwollen op en had regelmatig hoofdpijn. bij controle bleek dat mijn bloedruk 140/110 was. Ik ben toen opgenomen in het ziekenhuis. Er zat bij mij ook geen eiwit in mijn urine, maar ik moest toch blijven zodat ik me goed rustig kon houden. k heb trouwens geen pillen gehad. Ze wilden Robin proberen te laten zitten tot 37 weken, maar hij is met 36 weken en 4 dagen spontaan geboren. Mijn lichaam vond het wel voldoende denk ik. Ze houden je vanaf nu goed in te gaten, dat is wel een geruststellend gevoel toch?
Is inderdaad wel een goed gevoel, maar merk dat ik toch ook vol met vragen zit die gister niet bij me opkwamen. Wat mag ik wel en niet en wat houdt dit in voor de rest van mijn zwangerschap. Kan ik het huishouden nog wel doen of mag ik niks meer? Ben gister ook best wel geschrokken en alles gaat gewoon nu heel anders als dat ik me al die maanden had voorgesteld.
Ik heb ook een te hoge bloeddruk. Varieerd van 150/90 tot 155/114. Heb er ook tabletten voor gekregen Ketesin, welke jij ? Bloeddruk moet nu dalen anders wil de gyn me volgende week in het ziekenhuis houden. Met baby is alles goed, groeit goed. Ik moet goed rust houden in huis! Ben ook snel vermoeid dus komt ook niet veel uit mijn handen.
Ik heb L-Methyldopa. Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis en dan moet mijn bloeddruk ook gedaalt zijn. Doe ook niet veel meer. Ben zo bang dat ze me morgen in het ziekenhuis houden en dat ik daar kerst moet vieren. Probeer elke dag 1 klusje te doen zoals stofzuigen. Ben blij als morgen voorbij is en ik weet waar ik aan toe ben. Hoelang heb jij er nu last van?
Als je morgen weer naar het ziekenhuis gaat, kun je het gelijk vragen! Je kunt zelf alvast letten op bv: geen drop eten, geen zoethout, weinig zout (of ben je al zoutarm)? Ik denk dat het ook niet goed is (maar ik ben een leek hoor) om helemaal niets meer te doen. Dan ga je maar zitten denken en dat is vast ook niet bevorderelijk voor je bloeddruk. Gewoon lekker een beetje in je huis bezig, plantjes verzorgen, misschien beetje gezellig versieren voor kerst ofzo? En intussen een gezellig filmpje kijken, mooi boek lezen, dat soort ontspannende dingen. Maar je kunt het het beste gewoon even vragen aan mensen die er verstand van hebben. Good luck!
Dat wilde ik morgen inderdaad ook gaan vragen, maar door alle hectiek was dat er maandag niet van gekomen. De vk waar ik nog even was geweest om iets af te geven die zei dat ik echt helemaal niks meer moest doen tot aan morgen, maar dat lijkt me ook niks. Ach heb gister al wel alle kerstkaarten geschreven dus dat was wel een mooi klusje wat ik kon gaan doen. Nog maar 1 dagje en dan weet ik in ieder geval meer. Merk wel dat de kleine zich ook niet zo prettig voelt want die is ook een stuk minder actief.
Als ik jou was, zou ik vandaag al m'n vragen opschrijven. Vaak, als je ter plaatse bent, hoor je zoveel informatie dat je je eigen vraagjes vaak vergeet. Ik kom ook altijd aanzetten met m'n briefje. En dan niet vergeten je briefje mee te nemen he? Heb ik ook al es gehad, hihihi.
Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook hoge bloeddruk. Op een gegeven moment voelde ik de baby ook niet meer zo erg. ik had wel eiwit in de urine zo bleek bij routinecontrole van de VK. Ik had dus zwangerschapsvergiftiging. Ze hebben me toen meteen opgenomen in het ZH en ben na een dag ingeleid. dit was wel met 39 weken zwangerschap. maar alles is goed gekomen, gezond kindje geboren van 4380 gram en met mij ging het ook best goed. maak je geen zorgen, als je in ziekenhuis onder behandeling bent kan er bijna niks meer fout gaan, al had ik wel 2,5 liter bloed verloren, kwam doordat placent niet wilde komen, toen heeft gyn deze eruit getrokken, wond ontstaan en bloed verloren. maar ik weet zeker dat het bij jou wel goed komt, sterkte ermee
Heb inderdaad al een briefje gemaakt en deze bij de ziekenhuis papieren gelegt. Ik vergeet zoiets ook altijd ( net als boodschappenlijstje). Bij mij zaten er maandag geen eiwitten in mijn urine dus dat was gelukkig allemaal goed. moet morgen ook weer urine meenemen. Ga er inderdaad maar vanuit dat het allemaal goed zal komen, maar alles gaat anders als ik gedacht had en dat is toch een flinke omschakeling. Vandaag zou eigenlijk mijn laatste werkdag zijn en er was al het een en ander gepland, maar kan ook niet doorgaan. Ach een gezond kindje is het belangrijkste.
Hoi, Twee weken geleden heb ik bijna een week in het ziekenhuis gelegen ivm hoge bloeddruk. Daar kreeg ik een vrij hoge dosering methyldopa. Die medicijnen maken je ook heel suf en moe, staat op dat ze de rijvaardigheid beïnvloeden, maar dat las ik pas toen ik weer thuis was (in het ziekenhuis krijg je geen bijsluiter, is eigenlijk maar goed ook, wil je niet weten allemaal, is ook weer slecht voor je bloeddruk). Ik moest bedrust, alleen op een kamer, mocht ook de gang niet op. Inmiddels ben ik weer thuis en mag niet meer werken. Het huishouden knip ik in stukjes. Vanmorgen al moe van alleen de douchecabine soppen. Morgen wil ik de badkamervloer doen. Stofzuigen heb ik nog niet gedaan, krijgt mijn man er allemaal bij. Dat is wel erg wennen en moeilijk loslaten in het begin (nu nog). Zit ik de hele dag een beetje thuis rond te hangen, en moet hij na zijn werk nog eens het huishouden gaan doen terwijl ik haast niks heb gedaan. Bij een hoge bloeddruk voel je je ook niet ziek, ik niet tenminste. De klachten die ze opnoemden heb ik niet gehad. Dus als ik me dan goed voel krijg ik de neiging veel te veel te gaan doen. Misschien is dat wel het voordeel van die medicijnen, wordt je zo suf en moe van dat je het vanzelf wel rustig aan gaat doen. Ik voel me nu veel vermoeider dan op de dag dat ik opgenomen werd, ondanks dat mijn bloeddruk met die medicijnen momenteel mooi laag is. In ieder geval je niet inspannen. Geen ruzie maken, regelzaken aan anderen overlaten, niet sporten, ramen lappen en vloeren dweilen anderen laten doen, rustig een wandelingetje maken mag op den duur wel weer. En als je hem vandaag even snel naar beneden moet krijgen: bedrust. Niets doen. Doe maar alsof je een zware griep hebt. Komt je lichaam even tot rust en kan je baby nog even vrolijk groeien.
Dat is ook het vervelende. Voel me ook niet echt beroert ofzo waardoor ik me echt lui voel als ik denk aan de dingen die ik allemaal nog zou moeten doen. Als je echt pijn hebt ofzo dan is de grens tot hoever je kan gaan veel duidelijker en nu eigenlijk niet.
Ik voel ook niks van mijn hoge bloeddruk en dat is soms best lastig. Als ik wat ga doen dan doe ik dat 's morgens en dan ga ik 's middags weer op de bank liggen. Ik heb gelukkig geen nesteldrang en mijn man houdt alles netjes bij dus daar voel ik me niet schuldig over. Ben benieuwd hoe het morgen met je gaat. Ik ga vanavond weer bloeddruk meten en urine testen...
Zal het laten weten als ik morgen geweest ben. Heb al een heel lijstje met vragen ( de gyn weet niet wat hem/haar overkomt ).
Nou alles goed in het ziekenhuis. Bloeddruk was nu nog maar 140/85. Een heel eind gedaalt dus. Moet toch over een week weer komen voor controle, maar de pillen slaan goed aan dus mag verder alles wel weer doen. Zelfs van de gyn nog een echo mee gekregen van het gezichtje van de baby. Gelukkig was het een erg aardige man. Het enige nadeel is dat ik na de bevalling nog 2 dagen in het ziekenhuis moet blijven, maar ach daar komen we wel overheen. Ben echt blij met deze goede uitslag.