Ik wil graag even jullie mening vragen. Op dit moment ben ik 38+3 weken zwanger van ons 3e kindje. Sinds zaterdag voel ik me niet helemaal lekker, misselijk, vermoeid, op en af hoofdpijn en vaak een hoge hartslag. Zaterdag had ik een dag dat Ik duidelijk minder leven voelde, zondag was het weer zoals ik gewend was. Ik ben gisteren op controle geweest bij de gynaecoloog. Ik heb alles verteld hoe het de afgelopen dagen ging. Wat bleek, mijn bloeddruk was te hoog, gemiddeld 160/105. Ze hebben mij 45 min aan de CTG gelegd en dan ook elke 5 min bloeddruk gemeten, maar hij bleef hoog. Mijn urine en bloed was gelukkig allemaal goed en op de echo ging het met de kleine ook goed. Nu kreeg ik van de gynaecoloog medicijnen voor de bloeddruk en moet ik donderdag terug komen, als ik me dan nog zo voelde dan zouden ze waarschijnlijk de bevalling willen inleiden. En ik moest natuurlijk eerder bellen als ik me slechter ging voelen. Nu voel me alleen niet perse slechter alleen nog steeds niet lekker, misselijk en gewoon algeheel een rot gevoel. Nu twijfel ik wat ik moet doen, bellen of afwachten. Ook omdat ik me nog steeds niet goed voel, en ze al spraken over inleiden. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen ben ik ook ingeleid maar dat was om andere redenen. We wonen zelf niet in dezelfde stad als het ziekenhuis waar ik onder controle ben, dat is ongeveer 35 min rijden. Dus het op en neer rijden naar het ziekenhuis is helaas belastend, maar wat moet dat moet. Dus wat vinden jullie, bellen of wachten ?
Bij mijn ziekenhuis is er iedere dag een telefonisch spreekuur met een verloskundige. Als ik jou was, zou ik daar heen bellen om te overleggen. Als dit er niet is, zou ik sowieso even je gevoel voorleggen, ook omdat je gewoon zo goed mogelijk de bevalling in wilt gaan en stress hierover ook niet goed is voor de kleine. Sterkte!
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb inderdaad gebeld, maar goed ook, want mn bloeddruk was nog verser gestegen. Ze hebben mij de volgende dag ingeleid en ik ben donderdagnacht bevallen!