Bang voor depressie tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Aanoniemous, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    Hallo dames

Ik ben erg bang dat ik een postnatale depressie krijg?
    Vorige zwangerschap ging met mentale toestand ook niet goed.
    Maar toen vooral door misselijkheid en daarna inmobiliteit.. dat heb ik nu niet.
    En ik voel nu toch dat het negatieve weer de overhand wil nemen.

Ik ben continu moe ik heb nergens zin in
    Lig al het liefst al om 20.30 op bed
    Heb een libido van -500
    Heb geen tot weinig zin om leuke dingen te doen.

Nu ben ik net 12 weken maar hoor om me heen dat mensen weet energie krijgen en dingen gaan doen.
    En ik voel me helemaal niet energiek of happy ..

Wilde het even van me afschrijven

2. Aanoniemous

Aanoniemous Fanatiek lid

15 feb 2016
    1.556
    962
    113
    Vrouw
    @Beheer
    De titel moest zijn bang voor zwangerschaps depressie :(

3. Mila27

Mila27 Fanatiek lid

20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Vervelend he, als je niet lekker in je vel zit door al die hormonen! Hier tot 20 weken een “prenatale” depressie gehad... daarna ging het steeds een beetje beter, alsof alles weer wat stabiel werd in mijn lijf... sommige dagen zijn nog steeds niet makkelijk, maar gelukkig niet meer zoals het de eerste 20 weken was... bespreek het met je verloskundige iig! Hun kunnen je vaak al helpen, sowieso al door te kijken of je geen tekorten hebt waardoor het zou kunnen komen... en je anders doorverwijzen naar iemand om mee te praten... dat kan echt al enorm opluchten!

4. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    Vervelend! Hier ben ik erg bekend met depressies, heb dit ook meteen aangegeven bij de verloskundige en ben doorgestuurd na de pop poli, waar ik erg blij mee ben. Misschien een idee om dit te bespreken met je verloskundige? Succes, het komt goed

5. Tan89

Tan89 Bekend lid

12 sep 2014
    911
    962
    93
    Hier ook ervaring met een prenatale depressie.. Ik werd helaas niet goed gehoord en heb heel mijn zwangerschap kwaaltjes gehad, maar de pop poli is wel een enorme uitkomt geweest voor mij! Ze deden er alles aan om mijn zwangerschap zo goed mogelijk door te komen!
    Praat erover met je huisarts of verloskundige, maar laat je niet met een kluitje het riet insturen is mijn ervaring!

Hopelijk valt het allemaal mee en kun je lekker gaan genieten van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina