Zwanger en migraine

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lisa27, 19 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Hoi allemaal

ik ben er net achter gekomen dat ik zwanger ben! Dolblij natuurlijk want we hebben afgelopen februari een miskraam gehad.

Maar nu is het zo dat ik veel last heb van migraine, ook als ik niet zwanger ben heb ik het heel vaak. Ik mag nu natuurlijk niet mijn medicijnen slikken dus ik vroeg me af of er meer vrouwen dit hebben en wat ze eraan doen tijdens een zwangerschap. Paracetamol helpt niet helaas.

2. Cobon

Cobon Niet meer actief

Hee wat fijn om te lezen!! We zaten in hetzelfde groepje begin dit jaar. Heb verder geen tips, maar ik hoop dat je een fijne zwangerschap zult hebben en dat alles goed gaat ♥️ gefeliciteerd!

lisa27 vindt dit leuk.
  3. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Dankjewel! Hoe gaat het met jou?

4. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oh wat vervelend he.... zacht uitgedrukt. Ik heb er zelf ook mee te maken en toevallig een week of 2 geleden een migraine aanval gehad. Paracetamol hielp hier ook niet en het was inmiddels dag 2... en nog niet over. :rolleyes: Toen heb ik mijn huisarts gebeld en verteld dat ik zoveel weken zwanger was en of er niet wat was wat ik wel veilig mocht gebruiken. Ik kreeg toen sumatriptan voorgeschreven. (Dit heb ik wel vaker voorgeschreven gekregen ivm migraine) De assistente zei dat ik dit echt alleen incidenteel mocht gebruiken bij voornamelijk het eerste trimester. Dus wellicht is dat voor jou ook nog een optie om met je huisarts te bespreken. :) Veel sterkte!

5. Annefien

Annefien Bekend lid

4 jan 2021
    596
    359
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar, de periode van zwanger worden en tijdens de zwangerschap veel last van migraine en paracetamol helpt bij mij ook niet. Nu zit er al weer een tijdje een hormoonspiraal in en is de migraine veel minder.
    Helaas geen tips voor je tegen de migraine maar zou het met de huisarts bespreken, misschien is er toch iets wat je kunt gebruiken.

lisa27 vindt dit leuk.
  6. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ja dit is mij de vorige keer ook gezegd en heb ik een paar keer gebruikt maar toen kreeg ik dus een miskraam. Uiteraard weet ik niet zeker of het door de sumatriptan komt maar ik durf het risico niet meer te nemen.

7. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik neem gewoon halve sumatriptan, ook bij zwangerschap.Is in overleg met gyn en apotheker van ziekenhuis. Krijg je geen miskraam door en de migraine ging weg.

8. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ja ik weet het niet ik durf het niet aan. Het is wel onderzocht maar alleen bij vrouwen die het heel sporadisch gebruikten en ik gebruik het normaal gesproken wekelijks omdat ik chronische migraine heb. Maar goed ik heb deze aanval zonder medicatie overleefd gelukkig

9. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Mocht jij dit ook later in de zwangerschap? Want dan kan ik een halve ook nog overwegen mocht ik weer een aanval krijgen die niet weg gaat.

10. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ja. Omdat t incidenteel gebruik was. Zowel bij oudste als jongste wel mogen nemen van de gyn.

11. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Oké thanks! Dan weet ik dat :) Ze zei inderdaad wel incidenteel gebruik maar had het ook over het eerste trimester. Nouja, als ik weer een aanval krijg bel ik gewoon voor de zekerheid de huisarts op. Heb deze zwangerschap echt veel last van hoofdpijn, nu zal het warme weer ook niet meehelpen denk ik want daar kan ik ook niet tegen.

12. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Overleg het idd wel eerst ff hoor! Mij was verteld alleen in het eerste trimester

LMSB vindt dit leuk.
  13. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ja mij ook maar het zal dan ook wel uitmaken hoevaak je een migraine aanval hebt en hoevaak je dus medicatie moet gebruiken lijkt mij? Ik vraag het sowieso na hoor want ik wil geen risico lopen.

14. heidiane

heidiane Fanatiek lid

5 jul 2010
    1.724
    1.647
    113
    Ik kreeg toendertijd een injectie. Was net zoiets als een insulinepen. Welk medicijn het was weet ik niet meer.

15. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ja das sumatriptan dat heb ik ook maar ik ga het niet gebruiken.

Deel Deze Pagina