Kan een ovutest een vroege zwangerschap aantonen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Roosje75, Apr 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi,

Afgelopen vrijdag en zaterdag had ik dikke strepen op mijn ovutest.
    Zondag was het testvenster weer blanco.

Gisteren en vandaag heb ik tot mijn verbazing weer duidelijke strepen op de ovutesten.. Omdat ik last heb van steken in mijn buik en ik dit normaal pas een paar dagen voor ik ongesteld wordt heb, heb ik nog maar eens getest (ik weet 't; logica is ver te zoeken :oops: )
    Ik heb 2 verschillende merken gebruikt (matcare en sensitest) en beiden gaven een streep.

Normaal heb ik helemaal geen streep als mijn ei niet in aantocht is, pas enkele dagen van te voren begint 't met een heel licht lijntje wat in de daaropvolgende dagen steeds donkerder wordt.

Op deze site heb ik van diverse dames de reactie gehad dat dit wel eens kan betekenen dat ik zwanger ben..
    Maar mijn nod is pas over 9 dagen; is dit dan wel mogelijk?
    Is dat niet veel te vroeg?
    En als dit kan; hoe kan een ovutest dan zo vroeg wel een positief resultaat geven en een zwangerschapstest niet?!

Wat een vragen allemaal; ik ben heel benieuwd naar jullie antwoord!

Liefs, Roosje

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi roosje,

Helaas zul je de 9 dagen nog even af moeten wachten om zeker te weten of je zwanger bent. In principe is de ovulatie test geen zwangerschaps graad meter. Nog even geduld en dan testen! Ik ga duimen!

Imke

3. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi Imke,

Bedankt voor je reactie, ik wacht het maar (geduldig :rolleyes: ) af! ;)

Groetjes,
    Roosje

Share This Page