hoge bloeddruk

Discussie in 'Gezondheid' gestart door hanna76, 22 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooni

Mooni Actief lid

12 okt 2007
    316
    0
    0
    Placenta om haar nekje?

2. Niet meer actief

Dat lijkt me ook wel apart idd.. ze zal de navelstreng wel bedoelen..

3. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik heb ook een hoge bloeddruk en sling methydlopa. Ik ben een keer bij de vlos geweest en toen had ik een bloedruk van 166/98 terwijl ik savonds thuis 119/69 had.
    Omdat ik zo misselijk ben en veel spuug spuug ik alles eruit.
    Mijn bloeddruk gaat ook omhoog als ik weet dat ik moet meten bij de dokter.
    Ik moet nu naar de Gyn 18 augustus.
    Ben benieuwd bij de vorige twee zwangerschappen ben ik ook in het ziekenhuis bevallen.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    hihihi, bedoel idd de navelstreng.. heb lichtelijk last van zwangerschapsdementie

5. polleke2210

polleke2210 Actief lid

3 jul 2008
    149
    0
    0
    Leeuwarden
    Hoge bloeddruk merk over het algemeen weinig van. Ik had de eerste 30 weken van mn zwangerschap een perfecte bloeddruk, en toen ineens 140/110. Direct doorgestuurd naar het ziekenhuis en door de gyn aan de medicijnen (methyldopa) gezet. Moest veel rust houden, maar 2 weken later begonnen de weeen, door de te hoge bloeddruk waarschijnlijk. Paar dagen aan de weeenremmers gelegen, twee weken ziekenhuis, en daarna weer naar huis maar mocht niks meer doen tot de bevalling.
    Tip: als je een te hoge bloeddruk hebt.. doe het rustig aan!

6. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Wie heeft ook last van witte jassen bloeddrukl?
    Met mijn eigen bloeddruk meter heb ik altijd een leurige bloeddruk maar als ik bij een arts zit brrr schiet ie omhoog!
    Wie heeft dat ook?

7. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Ja, dat heb ik volgens mij ook. Ik had de laatste keer bij de gynaecoloog 140/100 en zit nu aan de methyldopa. Daarvoor had ik thuis steeds een normale bloeddruk met de polsbloeddrukmeter, alhoewel ik deze dus niet echt vertrouw...

8. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    karin, hoelang hebben ze toen je bloeddruk gemeten?
    Het schijnt dat als je langere tijd gemeten wordt dat de wittejassen hoge bloeddruk ook gewoon daalt.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik! Ik had een tijdje geleden bij de gyn 125/95 maar bij een 24uursmeting thuis kwam mijn onderdruk geen een keer boven de 80! Ik heb dit nu in mijn dossier laten zetten.

10. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Toen ik nog naar de verloskundige ging is mijn bloeddruk met 15 weken voor het eerst gemeten(Vind ik trouwens een beetje laat aangezien ik ook heb aangegeven dat een hoge bloeddruk in mijn familie zit).
    Toen hij te hoog bleek heeft ze voor de zekerheid na een paar minuten nog een keer gemeten, nog steeds te hoog.
    Ik moest een week later terug komen en toen was ie dus nog steeds hoog, daarom stuurde ze me door naar de gyn.
    Daar was ie dus nog te hoog. De gynaecoloog dacht wel dat het waarschijnlijk 'bij mij hoort', maar hij wilde geen risico nemen en schreef me dus toch methyldopa voor. Hij vertelde dat wanneer ik er ook nog zwangerschapshypertensie (hoge bloeddruk) bij zou krijgen, het echt gevaarlijk kon worden, vandaar...

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag

Ik heb een heel mooi lijstje van de metingen bij de verloskundigen... bij 1 is m´n bloeddruk altijd hoger. Dat is ook niet mijn favoriet, dus dat klopt wel, haha. Ik hoop maar dat ze het verband zelf niet zien :)

12. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    En helpt de methyldopa (slik ik ook)? Hoeveel slik je? En meet jezelf ook jee bloeddruk?

13. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Mij schoonzusje werkt op een hart afdeling en zegt dat het waar is dat een witte jassen bloeddruk bestaat en dat je dan een thuismeter mee krijgt om te meten.
    Het is ook uit onderzoek gebleken dat niet alleen de bovendruk als ook de onderdruk gevoelig is voor spanning.

14. Koetje

Koetje Fanatiek lid

22 jul 2008
    1.237
    0
    36
    Gisteren had ik met de polsbloeddrukmeter 117/76, maar of hij echt goed werkt? Vrijdag moet ik weer naar de gyn, ik ben benieuwd of ie dan gezakt is. Ik slik 3x daags 250mg. Als mijn bloeddruk niet gezakt is, moet ik een hogere dosering.
    Hoeveel slik jij en werkt het?

15. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Ik slik precies hetzelfde. Ik doe iedere dag een bloedruk meting met de polsbloeddrukmeter. Iemand van een ander topic gaf aan dat die bloedrukmeters soms onbetrouwbaar zijn. Als je 3 keer je bloeddruk meet (met 5min ertusssen) en hij is vrijwel hetzelfde kun je ervan uitgaan dat ie goed is.
    Ik ga volgende week een bloeddrukmeter aanschaffen die door de hartstichting word aanbevolen. (Mijn huisarts overigens keurde deze manier van thuismeting wel goed)

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik slik nu ook methyldopa 3X250. Maar ook nog 1X150 metoprolol. Mijn bloeddruk is nu vanaf het begin al redelijk stabiel op 125/85. Maar als ik dan medezwangeren hoor die precies even ver zijn hebben die allemaal zo rond de 65 onderdruk. Maargoed, ik vertrouw maar op mijn doktoren dan... :(

Bij mijn eerste zwangerschap was mijn bloeddruk op een gegeven moment 170/125 en de onderdruk hoorde op dat moment ook rond de 65 te zijn. Dus ik ben voorlopig allang blij!

17. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Dat is een mooie bloedruk hoor.
    ik had gisteren 140/ 80

18. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    Nou, hier gister bij de vk goed geschrokken: heb altijd een wat lage bloeddruk (ook snel duizelig bij warm weer, of te snel overeind komen), en nu ineens 130/90!
    Ik moet nu vrijdag terug en als ie dan nog (of weer?) zo hoog is, moet ik door naar de gyn. :( Bah, ben er helemaal teleurgesteld over. Stom lijf.

Nu zat ik te denken om zelf zo'n ding te kopen, want het wil er niet zo goed in dat die druk ineens zo hoog is. Hebben jullie daar goede ervaringen mee? Bij de kijkshop hebben ze al vanaf 19,95e, of moet je een dure hebben (want goedkope niet goed)?

19. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0

Kijk even op de site van de hartstichting daar hebben ze goede.

20. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    dankje, ik heb gelijk gekeken, maar ik zla wel kippig zijn: ik zie geen bloeddrukmeters erbij staan! kijk ik scheef? :oops:

Deel Deze Pagina