Hoihoi, Ik heb ongeveer een maand geleden een miskraam gehad. Ik dacht dat ik een week of 4 onderweg was, maar gezien de grootte van het vruchtje (huisarts heeft het gezien) schatte hij het minimaal op 10 weken.. Ik had de 2 maanden ervoor, eigenlijk zonder echte aanleiding, wel het gevoel dat ik zwanger was. Ondanks dat ik anticonceptie gebruikte en ongesteld werd (wel duidelijk minder dan normaal) heb ik toch twee keer getest, maar die testen waren negatief. Achteraf blijkt dus dat ik wel zwanger was.. Kan het zijn dat er in beginsel al te weinig HCG is aangemaakt (negatieve test), en dat dat misschien de oorzaak van de miskraam is geweest? Inmiddels ben ik al weer zwanger.. na miskraam 2x negatief getest, nu weer positief, en vandaag donkerder dan de vorige test.. Dus dit keer maak ik denk ik wel genoeg HCG aan, maar ik vroeg me dus af of dat een oorzaak van een miskraam kan zijn.. Groetjes en alvast bedankt, Mirjanne
HOi mirjanne, het kan inderdaad zo zijn dat je lichaam al weet dat eht geen goede zwangerschap is en daarom het Hcg niet opbouwd om de zwangerschap in stand te houden. Gefeliciteerd met je zwangerschap, vertrouw erop dat het dezse keer goed gaat! Imke