we zijn nu al maanden op zoek naar een leuke naam maar het schiet totaal niet op..... wat ik leuk vind, vind mijn vriend niks en andersom.. we hebben nu wel een paar namen maar vind ze niet echt denderend, misschien zijn we ook wel te kritisch.. hoe zijn jullie op de naam gekomen?
heel veel discuseren haha. wij zijn op deze naam gekomen door eigenlijk een namen site te pakken om daar een lijstje van te maken met favo namen om daar na die naast elkaar te leggen en toen hadden we deze naam alle 2 op 1
Ik ben welliswaar nog niet zwanger maar ik heb al wel 1,5 jaar de namen. Als ik ergens een leuke naam hoorde dan onthield ik dat en schreef het op. Mijn vriend vind gelukkig de namen die ik leuk vind ook leuk dus dat maakt het allemaal makkelijk. We hebben voor allebei het geslacht 2 namen en daar blijven we ook bij. Succes!
We waren er met Lynn heel snel uit. Dat sprak ons alle twee direct aan. Lynn zou Wout geheten hebben als ze een jongen was geweest. Nu krijgen we een zoon, we waren al uit de naam dus tsja dat was erg makkelijk bij ons Als het toch onverwacht een meisje zou worden wordt het Lot, ook daar waren we weer eensgezind over. succes met discussieren ! Mayke
bij ons gaat het wat moeilijker wij hebben totaal verschillende smaken, dus we zijn bezig met een lijst en die voegen we samen en daar kiezen we uiteindelijk uit, wordt nog wel een discussie ook hier, hahah
wij wilden perse een scandinavische naam omdat mn vriend Zweeds is. verder moet het kort, en goed uit te spreken zijn in nederland. Dus dat zoekt al een stuk makkelijker. ook wil ik mn kind geen mooie naam geven, de dan standaart wordt afgekort. We zijn er nu wel zo goed als uit en zijn aan het oefenen met de naam. Verder websites en boeken bekeken!
goh dan heb ik het makkelijk ik mag de naam kiezen en ja hier geen discussie over gehad hij vond hem nog mooi ook mja mocht zelf kiezen
wij zijn nog aant discuseren, voor meisje hebben we 2 namen FAY of Jamilah en voor een jongen: Davy of Jay of Shayden wat vinden jullie het mooiste? liefs joanita
Wij hebben gelukkig helemaal dezelfde smaak als het om namen gaat, Vorige keer kwam mijn man met Fien en we waren alle twee gelijk verkocht. Later heb ik er alleen nog Josefien als volledige naam van gemaakt omdat mijn schoonmoeder Jose heet. Voor een jongen hadden we uiteindelijk twee namen maar we konder niet kiezen. Nu kwam ik met Wies voor een meisje. Annewies omdat mijn moeder Anne heet. Hoewel ik weet dat manlief Annemijn en Imme eigenlijk mooier vind. Voor een jongen weten we het wederom niet. pfff maar hopen dat we weer een meis krijgen Ik hou trouwens al jaren een lijsje met namen bij. Als ik wat hoor zet ik hem erbij.
ik vind meisjesnamen makkelijker dan jongensnamen, pfff, morgen de 20 weken echo, als het een jongetje is moeten we hard aan het werk met namen zoeken want ik heb een hele lijst meisjesnamen maar een korte lijst jongensnamen, ik merk dat meer mensen meisjesnamen makkelijker vinden.....
Wij hebben hetzelfde probleem. Wat ik mooi vind, vindt mijn vriend weer niet mooi en andersom. Dus er is nog steeds geen naam voor de kleine jongen/meid. Ik baal er nu onderhand wel van, want de tijd gaat toch wel een beetje dringen.
Wij hebben ieder een eigen lijstje gemaakt. Daarna de lijstjes bij elkaar gelegd en gekeken welke naam van de ander je niet leuk vond. Die eraf gestreept en alle over gebleven namen op een nieuw lijstje gezet. Toen een paar avonden erover gehad, en uit de namen gekomen. Ging eigenlijk heel gemakkelijk!
Moeilijk he! Hier is het nog wel heel pril maar we hebben het er wel over.. Gelukkig houden we allebei van korte, stoere namen.. T is wel heel leuk om het alvast erover te hebben. Succes iedereen
wij zagen de naam youandi in het boekje staan maar dat vonden we niet mooi dus hebben we er zelf youame van gemaakt adrianne is een mix van mijn moeders naam en schoonmoeders naam en dice vonden we een mooie betekenis omdat we de gok hadden genomen of hij wel og geen schisis zou hebben
Ik zag een leuke naam en stelde m aan mn vriend voor. Die was het direct eens. Dus binnen een halve minuut waren we eruit. Was toen 7 wk zwanger. Een jongensnaam kwamen we maar niet uit, maar we krijgen gelukkig een meid.
Voor een jongen zijn we er al uit. Daar had ik een heel lijstje van. Voor een meisje vind ik het heel moeilijk en daar zijn we dus ook nog niet uit.
Wij hadden per geslacht 15 namen op een lijstje staan die we wel leuk vonden, maar die hét net niet hadden. Mijn vriend kwam thuis met Ashley (stond niet op ons lijstje) en ik was meteen om. Als zij toch een hij was geweest hadden we waarschijnlijk een "baby X" gehad. Daar waren we echt (nog) niet uit. Toch maar goed dat ze het op de echo goed gezien hadden!
Wij hadden een 1 of andere website waarop ontzettend veel originele namen stonden. Iedere naam die we wel zagen zitten, schreven we op en checkten we hoe vaak ze het afgelopen jaar voor zijn gekomen. Een belangrijk vereiste was dat de naam niet te vaak zou voorkomen namelijk. Uiteindelijk heeft mijn man onze naam gevonden