Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! Het is niet zo dat mijn 1e voorkeur uitgaat naar thuis bevallen, ja tuurlijk spoken de gedachten door mijn hoofd, maar ik denk dat we allemaal wel hormonaal aan het tobben zijn met bepaalde dingen. Mijn 1e voorkeur is het ziekenhuis, wel wil ik het nog bespreekbaar maken met mijn verloskundige, want ik heb het er nooit echt eerder over gehad (vandaag een controle). Ik was er over eens dat ik naar het ziekenhuis zou gaan. Tot ik verhalen las dat de 2e soms echt extreem snel kan komen (kan ook niet, i know). Het ging mij er meer om dat wanneer mijn bevalling zo drastisch snel zou gaan, ik niet in paniek schiet over eventuele complicaties wat mij te wachten staat vanwege een hogere BMI. En door succes verhalen ik er wat rustiger mee om zal gaan als dit wel gebeurd. We gaan het meemaken, ik ben erg benieuwd
1e bevalling ongeveer 13 uur 2e bevalling ongeveer 8 uur 3e bevalling ongeveer 4,5 uur 4e bevalling ongeveer 7,5 uur (dit keer ingeleid) Bij de 1e geen hoog BMI. Bij de anderen werd mijn BMI steeds hoger. Maar over hoe hoog praat je dan? Die van mij zat rond de 31 volgens mij. Maar goed...mijn 1e is geboren via ks, dus ik moest in het ziekenhuis. Maar mochten ze mij adviseren om in het ziekenhuis te bevallen, zou ik dat advies zeker opvolgen.
bij mijn VK was het protocol bij een BMI van 35 of hoger poliklinische medium risk bevallen in het ziekenhuis
Ga in gesprek met je vk. Staar je niet blind op protocollen (die per vk en per ziekenhuis ook weer verschillen). Als je eerste bevalling goed ging, zonder complicaties dan is de kans groter dat de 2e bevalling goed gaat. Ik ben thuis bevallen van de 2e. Waar de eerste bevalling 8/9 uur duurde was ik bij nr. 2 ongeveer 20 uurtjes bezig (sterrenkijkertje). Ondanks dat baby niet goed lag toch een goede thuisbevvalling gehad. We wisten pas op moment van geboorte dat hij een sterrenkijkertje was. Bij de 1e veel bloed verloren. Toch heb ik nooit het advies gekregen om thuis te bevallen. Wel greep de vk in door mij een spuit te geven na een half uur heftige weeën waarin de placenta niet wilde komen. Ik wilde zelf graag thuis bevallen. De rust die thuis was deed me goed. Ik had het vertrouwen in mijn eigen lichaam, in de vk en ik vind thuis bevallen veiliger (tenzij er medische indicatie is dat het niet thuis kan hè). Als jij je beter voelt bij het ziekenhuis dan moet je dat doen. Waar ontspan je he beste en waar kan jij je het beste overgeven aan de weeën.