Hallo, hoelang rondes zijn jullie bezig geweest voordat jullie zwanger werden. Ik heb een bmi van 43 en wij zijn nu 4 rondes bezig. Ik ben al bezig met afvallen en ben in 2 weken tijd 5 kilo afgevallen.
Hier een BMI ook van 43. De 1e keer in ronde 3 zwanger dat werd een vroege miskraam. Daarna gelijk zwanger. Nu bezig in de eerste ronde maar nog echt aan het ontpillen. Ik werd wel begeleid in het ZH ipv VK ivm mijn BMI. Wel handig om hier rekening mee te houden
Ik had bij de eerste een gezond BMI tot dat door mijn hormonen mijn schildklier helemaal naar de maan is gegaan. Ik ben 2 keer zwanger geraakt in ronde 1 met een BMI van 39/40. Super zwangerschappen geen suiker hoge bloeddruk etc etc etc. Bevallingen waren een droom
Ja hier ook zwangerschappen om door een ringetje te halen. geen hoge bloeddruk, geen suiker enz. En juist een klein kindje. Daar zijn ze dan wel bedacht op namelijk. ik vond begeleiding door ZH ook niet erg. Zo kreeg ik de 20-weken echo in 2x. De 1e keer met 16 weken via inwendig echo omdat ze niks willen missen. Het kan nl. met 20 weken niet meer inwendig en uitwendig kan lastig zijn ivm teveel buikvet. Dus met 16-weken de meeste punten al gechekt en toen met 20-weken nog een keer alles. Echo's waren hier nooit een probleem.
Hier ook overgewicht, ken wel mijn BMI niet van voor mijn zwangerschap (ik sta niet graag op de weegschaal maar woog rond de 89 kg toen ik zwanger werd schat ik). Maar onmiddellijk zwanger geworden de maand dat ik via temperaturen mijn eisprong kon bepalen. Droomzwangerschap gehad (opgevolgd door gyn). Ik mocht maar 1 kg ivm met overgewicht aankomen per maand van de gyn en dit is zonder op mijn eten te letten gelukt: 8 a 9 kg in 9 maand. Verder goede bevalling gehad en gezond kindje van 3,5kg en 50cm. Geen zwangerschapssuiker gehad noch andere klachten.
Wauw meiden! Ik ben zo blij om jullie verhalen te lezen. Ik ben ook veel te zwaar en heb lange onregelmatige cyclussen.. Dit geeft me toch wel weer wat hoop!!
Iedereen hier is toch wel snel zwanger geworden, hopen dat ik volgende ronde ook zwanger mag worden. Mijn cyclus is gewoon netjes 28dagen en heb al een paar keer ovu testen gebruiken en die waren ook positief dus ik moet denk ik gewoon gedult hebben!
Mijn BMi is 31,5 dus ik ben veel te zwaar. Mijn man en ik proberen al meer dan 10 maanden maar zonder succes. Spermatest was perfect en ook mijn inwendige echo+bleodtest bij gyn waren dikke prima. Ik wijt het dus (deels) aan mijn gewicht dat het niet lukt (verder gewoon domme pech blijkbaar).. (sorry voor mijn negatieve verhaal maar als je de objectieve waarheid wilt weten zijn er twee kanten denk ik..)
Ik heb ook een hoog BMI en ook wij zijn aan het proberen om zwanger te raken. Nu nog ronde 1. Vorig jaar heb ik een miskraam gehad (toen waren we er nog niet voor bezig, is wel de aanleiding om nu bewust te gaan proberen ). Vorig jaar ben ik letterlijk van 1 keer sex zwanger geraakt. Dus ik weet dat het kan, nu hopen dat het nu weer mag lukken zo snel. We wachten het af Leuk, dat er toch zoveel vrouwen zijn in hetzelfde schuitje!
Mijn bmi is 33/34 en ben na zo'n 6 rondes zwanger geraakt. Baal eigenlijk wel dat ik niet ben gaan afvallen daarvoor, al is het maar zodat ik me dan fitter zou voelen. Ik zou eerlijk gezegd bij een hoger bmi waarbij je naar de gynaecoloog moet echt mijn best doen om af te vallen, het is vast niet voor niks dat je niet gewoon naar de verloskundige kan.. Vind het ook jammer dat ik er straks als een aangespoelde walvis uit ga zien en niet sexy en curvy
Hier een heel positief verhaal: BMI 41 Eerste kind eerste maand zwanger Tweede kind ongepland Twee droom zwangerschappen en bevallingen gehad.
Nee het is ook zeker de waarheid, ik denk ook vaker als ik niet zo zwaar was geweest was ik allang zwanger geweest.
ik heb precies hetzelfde, daarom dat ik nu langzaam aan wat ga afvallen want ja ik wil er ook nog als een walvis gaan uit zien. Vooral als ik dadelijk zwanger ben heel erg gaan letten op eten want het zit er 3dubbel aan!
hier ook een negatief verhaal mijn bmi is 33 en alle onderzoeken gehad die waren super goed dus ik denk persoonlijk ook dat t aan mijn overgewicht ligt alhoewel de gyn hier niks over zei ben daarom ook hard bezig om op een gezonde manier af te vallen
Toen ik zwanger werd had ik een BMI van 35 en werd zwanger 11 maanden nadat ik stopte met de pil. Had juist (te) korte cyclussen, van 22 tot 26 dagen max. Merkte wel de laatste maanden verbetering inzat qua constantheid. Wel merk ik dat door het jojo-en de laatste jaren (40 kilo eraf, weer 20 kilo er daarna bij) mijn lichaam alles als een spons opzuigt. De kilo's vliegen er dan helaas ook weer bij, waardoor ik me idd niet mooi zwanger voel. Maar natuurlijk wel heel blij dat ik zwanger ben en na de bevalling zien we wel wat de kilo's gaan doen. Succes met zwanger worden!
Mwa dat is wel heel erg overdreven ik ben ook te dik maar ik was alles behalve een walvis. Wat ik kwam slanker uit de zwangerschap op de dag van de bevalling was ik 1 hele kilo aan gekomen en ik had een super mooie grote ronde buik.
Waar ik eigenlijk bang voor ben is dat mijn overgewicht het probleem is waarom het nog niet is gelukt. Ik woog bij mijn eerste zwangerschap 10 kg lichter dan nu en in de eerste ronde zwanger. Nu in ronde 6, nog niet lang en we gaan nog wel even vrolijk door...maar toch. Maar als het overwicht de oorzaak zou zijn zouden de cyclussen anders moeten zijn? Onregelmatig misschien? Ben even benieuwd welke invloed overgewicht heeft op de vruchtbaarheid