hoge bmi en zwanger worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MommyLife, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. panther

panther Actief lid

8 jun 2013
    471
    0
    16
    NULL
    Noord Holland
    Hier ook een bmi van 33.
    In ronde 1 zwanger en een vrijwel klachten vrije zwangerschap gehad ja op het laatst wat hoge bloeddruk maar liep ook door tot 40,6.
    Daarnaast een razend snelle bevalling gehd zonder complicaties en knapte okk snel op na de bevalling.
    Daarnaast ben ik ook al 39.

Mijn collega kan niet zwanger worden de artsen hebben geen verklaring zij lopen nu in Leidschendam bij het kinderwens centrum en zij moet gaan afvallen willen ze verder gaan met haar.

2. nono

nono Niet meer actief

Ik had een BMI van 43 toen ik zwanger werd. Veel te zwaar dus. Moest wel onder controle van gyn maar heb de hele zwangerschap geen complicaties gehad. Wel met 39.3 ingeleid ivm te hoge bloeddruk maar dat kon iedereen overkomen zeiden ze.. kwam puur door de zwangerschap. Tijdens de bevalling hoefde ik al geen medicatie mee voor te hoge bloeddruk.. (door ruggeprik was m'n bloeddruk al wat lager. :p )

Ben overigens wel 9 kg afgevallen (op z'n meest) tijdens zwangerschap.. eind vd zwangerschap zat het er weer bovenop en na de bevalling 7 kg lichter. Heb nu een BMI van 40.8

3. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Maar betekend medische indicatie dan ook gelijk dat al je controles door een gyn gedaan worden of alleen dat je in het ziekenhuis moet bevallen?

4. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Bij mijn vk hebben ze speciaal een -ik noem het- dikke mensen spreekuur. Dat is wanneer je BMI hoger is dan 40 -dacht ik-, dan krijg je echo's e.d. met speciaal apparaat. Dus ik denk dat echt elke vk praktijk het anders aanpakt. Over het algemeen lees ik wel dat je dan bij de gyn loopt ipv vk. Ik ben niet bij vk geweest, omdat ik direct doorgestuurd ben naar gyn (miskraam). Waarschijnlijk ga ik volgende keer ook direct naar gyn, extra scherpe controles ivm miskraam.

5. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Thnx voor je snelle reactie! Het is even afwachten dus.. ik meen me van de vorige keer wel iets te herinneren dat ze toen zei dat ik net onder de grens zat (BMI35) van extra controles maar of die dan door hun of een gyn gedaan worden weet ik dis niet... Ik hoop toch stiekem wel dat ik gewoon bij de vk mag blijven... Zou wel een beetje een domper zijn als ik direct naar de gyn moet..

6. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    #46 Toeteke, 26 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2014
    Trek het je maar niet teveel aan, lekker genieten van het kindje in je buik. Mocht je toch naar de gyn moeten, positief denken. Waarschijnlijk mag je dan ook vaker naar jullie kindje spieken :)

7. Anjou

Anjou Niet meer actief

Ik liep bij de VK in het ziekenhuis. Deze heeft de bevalling ook gedaan. Voordeel is dan dat ze in geval van problemen even snel kunnen overleggen hoe en wat. Ik heb de GYN maar 1x gezien tijdens controles omdat het zo goed ging.
    Ik heb het helemaal niet als vervelend ervaren. Omdat je toch al in het ziekenhuis moet bevallen. (heeft ook te maken met gewicht dat amulancemedewerkers mogen tillen) vond ik het wel prettig dat de controles daar ook waren. Dan is je dossier daar ook en ken je de VK-en al.

8. NElisabeth

NElisabeth Actief lid

30 aug 2013
    164
    0
    16
    Beverwijk
    Ik lees ook even mee (en hoop stiekem dat het toch een soort van gezellig "wij hebben overgewicht en willen voor een kindje gaan-topic" wordt).
    Ik heb zelf een BMI van 39, gelukkig ondertussen al wel heel goed bezig met afvallen, er is nu al ruim 15kg vanaf, dus ik blijf zo door gaan tot dat het raak is. Maar ik moet zeggen dat ik soms ook wel bang ben dat de kansen toch echt wel minder zijn omdat ik overgewicht heb. Het maakt me soms zo onzeker.. -.-

Ik zit trouwens te denken.. als we er een soort van "groepje" van willen maken moeten we dan geen topic openen bij het gedeelte "zwanger worden clubjes"?

@Snne, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!! Geniet er van :D en niet te veel balen als je wel naar de gyn moet.. zoals Toeteke al zegt, dan mag je waarschijnlijk gewoon lekker extra vaak naar je kleine prulleke kijken! :)

9. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
  10. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Thnx!! Het is misschien ook wel zo maarja bij de eerste ook bij de vk geweest dusdie vrouwen ken je al. Het is ook qua reizen handiger want de vk zit 5 km vverderop de gyn 25 km.. Achja en wat jullie zeggen zit ook wel weer wat in dat je extra vaak naar de baby kunt kijken.. ik zal jullie op de hoogte houden ik denk dat ik morgen me ga inschrijven bij de vk en dan zie ik het wel.

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Toen ik zwanger werd had ik een BMI van 35.1 Ik loop wel al gewoon de hele zwangerschap bij de verloskundige, alleen heb ik door mijn bmi wel een medische indicatie waardoor ik in het ziekenhuis moet bevallen (wel gewoon met mijn eigen verloskundige) en was de 20 weken echo in het ziekenhuis. Dus gewoon je eigen verloskundige opbellen voor een afspraak en dan hoor je vanzelf wel hoe of wat. Maar mijn inziens kun je gewoon bij de verloskundige begeleid worden of het moet in elke gemeente anders zijn qua regelgeving.

12. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Bij de eerste had ik een BMI van 35 dacht ik. Nu ben ik 12 kilo lichter en zit rond 33. Bij de eerste was ik zwanger terwijl we nog niet "gericht" bezig waren. Bij deze prille zwangerschap de zesde ronde. Dus het kan echt wel. Ik ben wel heel sportief ik ren drie keer in de week minimaal een half uur en in de zomermaanden tennis ik ook. Daarnaast doe ik veel op de fiets etc. Ik ben ook vrij lang dus ik oog niet heel dik, maar wel stevig. Zorg gewoon goed voor je lichaam is mijn advies! Sport en let op je voeding.

13. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Hier B,i van 35. Ben 10 kg aangekomen tijdens de zw schap. Ben na de bevalling etc al 15 kg kwijt ! Probleemloze zwangerschap en bevalling gehad. Hier was t de derde ronde raak

14. pimpelmees

16 mrt 2014
    37
    0
    6
    zuid holland
    hier ook een te hoge bmi...32.4 toch al weer zwanger van de 3e en altijd regelmatige cyclussen gehad. Ik blijf het altijd dubbel vinden of overgewicht en vruchtbaar nu echt zoveel met elkaar te maken hebben, je hoort zoveel uiteenlopende verhalen van mensen met een te hoge bmi. hoop dat de niet zwangere dames snel een posi test in handen hebben

15. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    BMI boven de 40 sta je onder controle van de gyn

16. puntje1980

11 dec 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb ook overgewicht weeg 78 kilo en ben 1.61
    heb altijd een regelmatige cyclus 28 dagen en een eisprong
    toch wil het maar niet lukken om zwanger te worden ruim 1jaar en 3 maanden bezig.
    ik ben vorig jaar ruim 7 kilo afgevallen zelfs toen niet zwanger geworden ,helaas van alle stress weer fiks aangekomen.
    mijn collega van 1,55 en ruim 115 kilo heeft 3 kids en heeft is gewoon zwanger geworden.
    ik geloof er eigenlijk vrij weinig van dat overgewicht invloed zou hebben op je vruchtbaarheid
    ik zie vrij veel stevige vrouwen met een kinderwagen lopen;)
    maar ja waarom wil het bij ons dan net niet:x

17. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek

Je kan al een doorverwijzing voor naar de gynaecoloog vragen, aangezien je al meer dan een jaar bezig bent.
    Succes, hoop dat je gauw zwanger mag zijn.
    Enne veel vrouwen zijn na een zwangerschap wat steviger :)

18. Collie1988

31 mrt 2014
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, ook ik heb overgewicht. BMI van 36 geloof ik. In de derde ronde was ik zwanger, helaas is deze zwangerschap na 8 weken in een miskraam geëindigd. Nu wachten tot de eerste menstruatie na mijn mk en dan opnieuw proberen. Ben benieuwd of het weer zo snel lukt...

19. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    Mijn bmi is 39. Wij zitten in ronde 20 voor ons eerste wondertje

20. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ik heb ook een hoog BMI en ben zwanger geworden in ronde 4!!

Deel Deze Pagina