Hoge BMI reden tot groeiecho?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rietje88, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je hebt thuis bevallen en thuis bevallen. Je mag vaak niet thuis bevallen met een hoog BMI omdat de hulpverleners je niet van de trap mogen tillen als het mis gaat. Dan moeten ze een hoogwerker inschakelen. Joy... :(
    Mag vaak wel als je op de begane grond bevalt en verder geen medische indicatie hebt.

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Hmm we hebben bij het begin aangegeven dat er op elke verdieping een buitendeur is die traploos te gebruiken is. Het bovendek heeft een helling voor rolstoelen om naar beneden te komen. Maar ook met medische indicatie kan het zijn dat het te laat is om naar het ziekenhuis te gaan (bij te snelle ontsluiting).

Er is iemand die echo's mag maken bij mijn vk, maar met diegene heb ik geen afspraak. Blijft morgen even afwachten. Ben wel zenuwachtig tbh. Ik zou die echo wel erg graag willen. Al is het alleen maar om de kleine weer te zien en wat geruststelling te krijgen.

3. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Ik heb ook een te hoge bmi, en krijg daarom ook een extra groei echo, zelf met 30 weken al omdat mevrouw met de 20 weken 1 week voor lag. Nu hebben we dinsdag een 4D echo gehad en daar hebben ze haar gemeten en ze ligt nog steeds op die ene week voor. Dus morgen overleggen met de vk of de groei echo dan niet toch gewoon met 32 weken moet zijn.

4. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Als ze telkens dezelfde hoeveelheid tijd voor ligt, is er dan wel goed gerekend bij de termijnecho?

5. lynnetjee

lynnetjee Bekend lid

30 jan 2014
    647
    0
    16
    verzorgende ig
    limburg
    Bij de 12 weken echo kwam de vk op 20 de uit.
    Met 14 weken met de nekplooi op 17e, met een pret echo net 17 weken kwamen ze ook op de 17e uit.
    En met de 20 weken was het 1 week eerder dus zou het 13 dec zijn geweest.
    Ik heb de vk toen gebeld nadat ik de nekplooi meting had gehad maar voor 3 dagen passen ze de datum niet aan, doen ze pas als er meer dan 1 week verschil in zit bij 14 weken.

Deel Deze Pagina