mijn zoontje van 2.5 haalde ik gisterenmorgen uit bed met 3 muggenbulten op zijn voorhoofd 1 op zijn wang en 2 op en achter zijn oor. dit zijn echt mega bulten! ze hele voorhoofd is een ei. ze zijn vuur rood en echt heel erg dik. ik heb ze niet vaak zo erg gezien, dus denk ik dat hij een allergische reactie heeft op de muggenbulten. maar hebben jullie misschien tips voor iets dat ECHT helpt om hem van de jeuk af te helpen. wij hebben hier vanalles al geprobeerd,maar geen succes.
als het een allergische reactie is zou ik toch echt even langs de huisarts gaan! Verder azaron oid, azijn smeren en dan kruisjes drukken... Hier gingen de bulten altijd spontaan vocht loslaten als ik er heftig op reageerde en dan verdween de jeuk ook....
Die zijn heel erg vervelend inderdaad. Ze zijn bij mij dan ook nog eens heel hard en heet (warmer dan mn lichaamstemperatuur). Blijkt dat ik niet tegen het speeksel ofzo van muggen kan. Helaas geen huishoudmiddeljtes tip, alhoewel een papiertje met azijn de jeuk wel wat verlicht. Ben er toen mee naar de huisarts gegaan en heb er een zalfje voor gehad, weet even niet meer hoe het heet, maar het hielp heel goed. Dus misschien een idee toch even de arts te raadplegen. Succes!
Tsjaa er is toch niks wat echt echt helpt hoor en zoon kruishe drukken doet hartstikke pijn! Gewoon afwachten totdat het weggaat n insmeren met antimuggen spul als ie naar bed gaat.. En ook het kusse. Evt insmeren/spuiten als hij dat heeft
ik ben heel allergisch voor muggen en krijg altijd grote dikke bulten met daarna een grote vochtblaar erop het enige wat bj helpt is de creme in die oranje tube...weet zo even niet hoe het heet... ze verkopen het bij de kruitvat en de apotheek...succes ermee!
Geen kruisjes, krassen of kabben. Hoe meer je er aan zit hoe meer histamine er vrij komt. Bi jeen echte allergische reactie kun je medicatie (anti histaminica)krijgen. Ik heb er zelf ook last van, op sommige plaatsen is het echt heel vervelend. Ik kreeg er bij mijn huisarts ook lidocaine levomentholgel voor, dat hielp tegen de jeuk.
dank jullie voor de reacties. ik kijk morgenochtend even hoe het eruit ziet, en anders overleg ik even met de huisarts. als het er redelijk goed uitziet,zal ik even langs de apotheek gaan om te kijken wat hun aanraden!
Nestosyl werkt hier goed! is een oranje tube! Hier dus ook allergisch voor muggenbeten.. jeuken niet alleen heel erg maar doet ook verschrikkelijk veel pijn omdat ze zo groot en dik worden dat heel je huid mega strak staat.. ik was een aantal jaar geleden op mijn bovenbeen geprikt en kon niet eens meer lopen omdat mijn gehele bovenbeen opgezet was.. maar je arme kindje! die weet natuurlijk al helemaal niet wat hem overkomt hopelijk heb je snel een middeltje dat een beetje helpt!
dank je wel! ik ga het morgen meteen halen.. iedereen op de psz schrok ook hoe hij eruit ziet! het is echt zielig!
Mijn dochter heeft ook een allergische reactie op muggenbulten. Wat hier ook helpt is vallen-en-stoten gel van vsm. Van de huisarts heb aerius gekregen (vloeibare vorm) dit is antihistamine.
Geen dank.. is overigens gewoon bij bijv. de Albert heijn te koop.. en regelmatig even opnieuw smeren.. ik vind het een fijn smeerseltje.. geeft gewoon net even die verlichting die je graag wilt!
Hier reageert de oudste ook erg allergisch op muggenbulten. Ze worden gigantisch groot, keihard, jeuken en super warm. Het doet hem pijn, en hij wordt er wat koortsig van. Van allerlei tubes/zalfjes geprobeerd, maar niets hielp. Nu vooral preventief klamboe rond zijn bed, citronella smeren en als hij een muggenbult heeft dan heb ik een drankje van de HA gekregen ( weet zo niet hoe het heet ).