Beste allemaal, Ik hoop echt dat iemand me een beetje verder kan helpen of wat actuele info kan geven... Mijn man en ik zijn in 2012 begonnen met proberen zwanger te worden. Ik was meteen de eerste maand zwanger! Bleek een MA te worden. En kort daarna nog een. Daarna hebben we ons laten onderzoeken en bleek mijn man een chromosomale translocatie te hebben waardoor we een levensgrote kans op miskramen hebben. We hebben toen gekozen voor IVF met embryoselectie (PGD). Dat hebben we eenmaal geprobeerd maar geen enkele embryo was gezond ... Daarna moesten we weer een hele tijd op een wachtlijst, het schoot voor geen meter op en ze gaven eerlijk aan dat de kansen heel erg klein waren. We hebben toen toch hoe moeilijk ook besloten dit niet opnieuw te proberen. We hebben ons toen gericht op pleegzorg en inmiddels al ruim driekwart jaar een prachtige tweeling in huis van nu 15 maanden oud. Wat een genot! Hopelijk blijven ze bij ons en groeien ze bij ons op. Vervolgens ben ik een paar maanden terug opnieuw zwanger geraakt, hoewel we niet echt gericht aan het proberen waren. Opnieuw een MA. Nu hebben mijn man en ik het ook al een hele tijd over KID. Eerst hebben we erover nagedacht om met een bekende donor in zee te gaan, maar dit lijkt toch niet echt wat we willen. We denken nu na over een donor via een spermabank. Maar we hebben hier nog geen info over of ervaringen mee. Wie kan me wat info geven? We wonen in de regio Maastricht. Ik ben inmiddels 31 jaar oud. Het schijnt dat we in Dusseldorf weinig wachttijd zouden hebben? Kan dat kloppen? Of kunnen we beter gewoon naar het AZM gaan? En wat zijn de kosten, want ik denk niet dat de verzekering dit betaalt he? Moeten we nog rekening houden met bepaalde intake eisen? Ik ben helemaal binnenste buiten gekeerd vooraf aan de IVF-PGD en ben zelf helemaal gezond en voor zover ik weet normaal vruchtbaar. Alvast heel erg bedankt!
Jodi, ik doe kid in het Amc, de actuele wachttijd is momenteel 9 maanden. Ik doe ici daarvan betaal je 100 euro zelf per inseminatie( inbrengen met cupje) iui kost 200 euro er keer. Je moet er wel rekening mee houden dat je naast de wachttijd ook nog een gesprek krijgt bij een counselor en verpleegkundige. Maar aangezien jullie al een voor traject hebben is het misschien mogelijk om stappen over te slaan, dat weet ik niet. Het AMC ligt ook nu heel dichtbij voor jullie. Succes in ieder geval.
Bedankt eza! Maar dat is het amc in amsterdam denk ik he? Wij wonen in maastricht. Vandaar dar dusseldorf ook een optie zou zijn: is een uurtje rijden..