Graag wil ik weten of er vrouwen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt als ik nl het volgende; Heb een lage amh waarde van 01 en fsh vab 15. In okober een poging tot ivf behandeling met oa menopur de maxiale dosis 450. Echter afgebroken een escape iui geworden door te weinig eicellen en opgekomen bloeding op dag 14. Bloeding duurde 3 weken! Nu sinds 2 weken heel veel last van opvliegers dageijks om precies te zijn en merk ik ook weinig tot geen afscheiding. Via mijn huisarts fsh laten prikken en is opeens 89!! Kan dit zo snel omhoog? Met het ziekenhuis hier ben ik klaar mee. Zoveel fouten en onduidelijkheid dus mijn vraag stellen aan hen kan niet meer. Ik heb 24 januari in Gent een afspraak voor een second opinion voor ivf. Kan je hormoonbalans na hormoongebruik zo ontregeld zijn? Kan je fsh zo snel omhoog? Weet echt niet meer wat ik moet doen, en merk dat ik in een zware depressie zit sinds de opvliegers. Want ik denk zo nu is de kans op een zwangerschap helemaal weg met zo een hoge fsh. Heeft er iemand ervaring mee of weet ervan af? Ik stel alle adviezen/antwoorden zeer op prijs Liefs, L.
Wat vervelend dat je een afgeblazen IVF hebt moeten ondergaan geen idee, maar een AMH van 0,1 en FSH van 89 lijkt wel ernstig te wijzen op een laag eicelreserve. Helaas ook het feit dat je op 450 menopur zo weinig follikels hebt, is niet zo enorm geweldig. Weet je hoeveel follileks je had op dag 3 voor je stimulatie? Of waarom ze je op 450 menopur hadden gezet? Maar een lage FSH kan soms komen door het onderdrukken van FSH door een hoog oestroogeen gehalte, wat weer veroorzaakt kan worden door een cyste (nog niet egspongen eiblaasje) en dat komt weer vaker voor bij de overgang (AMH van 0,1?). Op welke dagen zijn beide FSHs gemeten? en weet je zeker dat je tijdens meting 1 geen cyste had. Sorry, ik kan je niet blijer maken.... Mocht je toch vervroegd in de overgang zitten of als je vragen hebt, wij zitten in het begin 30 en verouderde eistrokken topic. (AMH van 0,1 tot 0,68 en af en toe wat hoger)
Ben ik nou verdorie de eerste die moet reageren op jouw eerste berichtje??? en dan zo iets???? Meiden, iemand nog wat positievers???
Hoi Marjah, Bedankt voor je reactie. Zo ver ik weet geen cyste. Mijn fsh was in juni via het ziekenhuis gemeten en was 15 dat was gemeten op de 3de dag van mijn menstruatie. Nu is mijn fsh vorige week gemeten en was 89. mijn laatste menstruatie was op 1 november. Via het ziekenhuis is mijn ivf poging heel raar gegaan allereerst is mijn menstruatie opgewekt vandaaruit meteen hormonen gehad voor ivf. Maar geen echo gehad of zo waarom mijn cyclus weg bleef. De menstruatie die opgewekt was had ik het idee dat het anders was dan anders maar goed. Geen contact gehad met mijn ivf-arts of zo maar met een gyn. op dag 10 van hormoongebruik konden ze 1 eicel zien aan de linkerkant en rechterkant was 1 kleine en de andere niet goed te zien. Op dag 14 controle gehad echter begon die ochtend al te menstrueren. Gyn. begreep het ook niet waarom maar ze zei laten we een escape doen anders is het een weggegooide poging iui gehad terwijl ik menstrueerde echter in de week gevoel gehad de ene eisprong gehad na de andere wat ik kon voelen op dag 15, 16 en 17. Ik vroeg weet je het zeker dat het geen menstruatie was echter gyn. kon dar geen antwoordop geven, contact met ivf-arts was niet mogelijk. daarna 3 weken gebloed/menstrueren. Moest wel doorblijven gaan met Utrogestan omdat mijn baarm.slijm 4,6 was. Nadien een afspraak bij de in opleiding ivf-art gehad met moeite!! Die gaf aan Je hebt gewoon geen eicellen meer vandaar dat ermaar 1 eicel was. Op mijn vraag ja maar aan de rechetrkant was niet goed te zien kon hij geen antwoord geven. Gaf hij aan we stoppen emee, we kunnen niets voor je doen. En nu sinds 2 weken opvliegers en die hoge fsh. Ik weet het niet meer, communicatie in dat ziekenhuis zo slecht en vragen worden afgeketst.Ik vel me in de steek gelaten door het ziekenhuis met zoveel verschillende artsen te maken gehad, die je dossier niet echt inlezen. Ik heb nu een second opinion gevraagd in belgie/gent. Maar dat is pas eind januari. Ik snap het niet in juni een fsh van 15 en nu van 89???? En die opvliegers ik hoop dat het nawerking is van het hormoongebruik voor ivf is en ben zo angstig dat ik nu echt helemaal in de overgang ben en kans op zwangerschap helemaal verkeken is. Dus marjah waarom ik 450 heb gehad omdat mijn amh-waarde heel laag is althans dat zei de i.o. ivf-arts. Wat bedoel je met een lage fsh kan soms onderdrukt worden door oestrogeengehalt etc etc? Zover ik weet had ik geen cyste? Mijn mesntruatie in die periode was regelmatig ik had elke maand tot juli gewoon een eisprong dat kon ik goed voelen. Mag ik vragen wat voor behandeling jij ondergaat en hoe jij met dit alles omgaat? Nogmaals ik stel het zeer op prijs dat je reageert, ik ben ten einde raad en wil zo graag hierover praten met lotgenoten. Gr
Hahaha! ik had wat moeite met lezen, zo zonder punten en komma's. Ik ben in de overgang en mijn concentratie is op dit moment al helemaal NUL, dus daar zal het waarschijnlijk aan liggen. Wat vervelend als je je niet gehoord voelt in het ziekenhuis. Bij ons was dat anders, ze hoorden ons wel, maar zij hebben daarna wel de medewerking min of meer opgezegd. Ik heb namelijk een verwijsbrief gelezen, die nu niet echt posi was. Wel goed van je dat je een second opinion hebt aangevraagd en ja het duurt wel lang, maar misschien kun je je lijf weer even op regel krijgen. Misschien kun je nu alvast aan de pil? Iig heb je dan waarschijnlijk minder opvliegers (al werkt het bij mij andersom) en kun je eind januari misschien ook snel van start in belgie. Misschien even aan je HA vragen als je gyn niet meewerkt. Als je een hoog oestrogeen gehalte hebt, dan denkt je lijf dat je geen follikels hoeft te stimuleren, want je lijf denkt dat je al veel verder in de cyclus zit. Daardoor hoeft er dus ook geen FSH aangemaakt te worden. Daardoor kan je FSH laag lijken, maar dat is maar schijn. Een cyste kan dit oetrogeen aanmaken, dus daarom vroeg ik het. FSH van 15 is sowieso wel aardig hoog en je AMH is extreem laag, dus in de overgang was je in juni al. Maar heb je nu wel een follikel telling gehad op dag 3 van de IVF poging? Hoe je FSH dus nu in eens zo hoog is geworden, terwijl je tot laatst nog gewoon menstrueerde en je eisprong voelde??? misschien zat je net op het randje en ben je er nu helaas overheen gekukeld. Ik ben ondertussen ook al niet meer uit mezelf (ovulatoir) ongesteld. Ja doorbraakbloedingen heb ik wel, maar dus geen eisprong en dan wordt zwanger worden toch wel aardig lastig. IK kan je dus helaas niet zo helpen Maar luisteren kan natuurlijk altijd en gewoon kletsen voor de leuk kan ook altijd. Misschien wordt 2011 toch ook jullie jaar , net als van ons. SO! Kus