Hallo dames, Vandaag was ik bij de vk en ze vertelde me dat ze eventueel kunnen strippen bij mijn volgende afspraak volgende week donderdag. En anders word er een afspraak ingepland op maandag (41w) met de gyn en die gaat het inleiden inplannen. Ik twijfel nu of ik me laat strippen. Doen of niet doen?
Hey meid, Ik ben twee keer gestript, de eerste keer werkte het dus niet.. De tweede keer wel (alleen had ik dit niet door, hihih lang verhaal). Het is een niet heel prettig gevoel maar kan net het zetje zijn, lijkt mij prettiger als inleiden, maar daar heb ik geen ervaring mee! Succes in ieder geval met de bevalling X
Ik zou het wel doen. Ik had bij beide kinderen de afspraak daarvoor staan op 41+3, maar beide zijn nog net daarvoor spontaan geboren. Strippen is toch net een iets natuurlijker start voor de bevalling. Het maakt je bevalling in elk geval niet meteen medisch. Mocht het lukken, dan is dat toch gewoon meegenomen. Lukt het niet, kun je altijd nog voor de inleiding kiezen.
Hihi.. Het is niet zo dat ik me niet wil laten strippen.. Wil een natuurlijke bevalling zonder strippen en inleiden. Maar straks laat ik de kans van strippen varen en word ik alsnog ingeleid....
Dat snap ik héél goed. Die van mij zijn spontaan geboren bij 40+6 en 40+2. Ik had ook nog wel door willen lopen tot na de 41 weken, als ze er dan nog niet waren. Vandaar dat het strippen 'pas' bij 41+3 in de planning zat. Is er een specifieke reden dat je bij 41 weken wordt ingeleid? Je zou ook langer kunnen wachten, als jouw lichaam en de conditie van je baby dat toelaten...
Waarom willen ze je al met 41 weken inleiden? Ik ben met 40 + 3 gestript en 3 dagen later pas bevallen. (Ben toen gestript omdat mijn nicht die even ver zwanger was, haar kindje overleden was en ik erg veel stress had) Zelf ben ik voorstander van de natuur zelf zijn werk laten doen en dan is strippen nog het natuurlijkste. Het heeft alleen niet bij elke vrouw werking.
Hier ook gestript. eerste keer op vrijdag en dat veroorzaakte veel krampen. Vervolgens op zondag nog een keer en toen is het doorgezet. om 00:00 begonnen de weeen echt flink door te zetten en 7:24 is onze zoon geboren Ik weet niet of ik het nog een keer zou doen. Die eerste poging heeft me zoveel kramp gegeven. Daar heb ik het hele weekend mee gelopen (geen pretje).
hoi Bij mij heeft de vk me ook die keuze gegeven. Heb dinsdag een afspraak en dan zou ze me kunnen strippen. Anders gaan ze ook het inleiden plannen. Ook ik twijfel en zou het liefst een spontane begin willen. Heb gehoord dat het strippen heel ongemakkelijk kan aanvoelen maar inleiden schijnt pijnlijker te zijn. Ik hoop zo erg dat de bevalling voor dinsdag spontaan begint.
Ik ben 2x gestript wat me een hoop gerommel heeft gegeven maar geen bevalling. (Achteraf wel een paar cm ontsluiting door het gerommel) ik beviel uiteindelijk week later pas uit mezelf. Ik zou het denk ik wel weer doen,want wellicht heeft het mij toch een inleiding bespaard achteraf.. Baat het niet dan schaad het niet zullen we maar zeggen..
Ik ben ook gestript. Haha heel onverwachts voor mij. Met 41 weken naar de vk geweest en toen heeft ie me gestript, wist ik niet van te voren. donderdag 's ochtends gestript en de nacht van do na vrij zijn de weeen begonnen, en die hele dag een beetje gerommel gehad.. Mag van mij zo weer met 41 weken (als ik zo lang doorloop nu) En als je het misschien nog niet wil, kun je t strippen dan niet uitstellen, zonder dat er direct naar inleiding word gekeken?
Vk heeft verteld dat ze niet meer wachten tot 42 weken. Bij 41 weken plannen ze meteen het inleiden. Als ik donderdag niet gestript word en de weeen beginnen niet spontaan. Dan maken ze voor maandag (41+1) een afspraak voor inleiden nadat ze een groeiecho hebben gemaakt en het vruchtwater hebben gecontroleerd. Het kan dus zijn dat het inleiden meteen moet gebeuren maar er kan ook een dag of 2 tussen zitten.
Ik hoop dat het bij mij ook van tevoren al spontaan begint. Wist niet dat het zo moeilijk kon zijn om een beslissing te nemen haha. Wil namelijk zo spontaan en natuurlijk mogelijk bevallen maar straks heb ik helemaal geen keus meer en moet ik ingeleid worden... Lastig
Drie keer overtijd, drie keer voor bedankt. Nee, het komt wel uit zichzelf. De tweede niet, die is ingeleid wegens minder leven voelen. Maar als ik echt overtijd (meer dan een dag of 12) zou zijn, zou ik een poging wagen, denk ik.
Met 39,6 rond 16.15 gestript, niets van gevoeld... Het zat nog potdicht zei ze, ik was wel enigszins teleurgesteld omdat ik perse niet in het ziekenhuis wilde bevallen... De dag erna om7.00 begin mijn bevalling.... Tja ik zie niet zo in dat wanneer je gestript bent, je niet natuurlijk bevalt? Als je het niet probeert lig je misschien wel aan de weeën opwekkers..... Dat vind ik nou niet meer "natuurlijk" bevallen
Wel doen. Ben twee keer gestript helaas niet een bevalling tot gevolg maar zou bij een volgende wel weer willen strippen. Bij mij is bij de tweede keer strippen wel de baarmoedermond verweekt door het strippen (als dat kan) dus scheelde weer een dag pillen bij het inleiden
Ik ben ook gestript en misschien kom ik kinderachtig over maar ik vond het erg pijnlijk... Misschien ook doordat die vrouw erg hardhandig was. Ze wilde een extra cm los wroeten met haar vingers... Het kwam daarna wel meer op gang maar als ik er aan terug denk krijg ik nog de rillingen
Ik ben beide keren gestript en later ingeleid. Strippen heeft dus niet gewerkt. Wanneer je liever niet wilt worden ingeleid, zou ik een poging wagen. Hoe pijnlijk het is, hangt af van degene die het doet. De een is rigoreuzer dan de ander. Bij mijn dochter twee keer gestript. De eerste was de pijnlijkste en zorgde later voor de meeste krampen. Maar geen baby haha. Wat inleiden betreft, ik ken dus niet anders, maar ik ben twee keer zonder pijnstilling binnen vijf uur bevallen. Ik had het idee dat als ze alleen mijn vliezen hadden gebroken, de bevallingen ook snel zonder medicatie zouden zijn begonnen. Wellicht kun je vragen als je wel moet worden ingeleid, of het mogelijk is eerst alleen de vliezen te breken en dan eerst af te wachten en niet meteen met opwekkers ook te starten. Ik weet dat het per ziekenhuis kan verschillen wat ze doen. Succes!