Hoi, Ik las dat je met sporten de hartslag het beste niet boven de 140 uit laat komen. Nu was ik voor de zwangerschap licht tot matig sportief bezig en in rust is mijn hartslag 60-70. Ook nu in de zwangerschap. Ik merk alleen dat ik tijdens het fietsen (gewoon naar werk, wel op een vrij gare fiets) steeds zo'n hoge hartslag heb. Zeker 160 bpm. Kan dat kwaad als dat even aanhoud, zeg max een half uur. Daarna zakt hij vrij snel weer. Voel me verder wel oke tijdens het fietsen behalve iets sneller buiten adem maar kan gewoon praten. Kan ik gewoon blijven fietsen met die hartslag of beter van niet? Mocht er niemand met ervaring zijn dan vraag ik het ook nog even aan de vk
Ik heb heb vorige week een half uur en deze week een heel uur een hartslag boven de 140 gehad. Bij mijn vorige zwangerschap was die ook weleens boven de 200 ( ik heb een ritmestoornis) er is niks aan te doen. Uit het niets kan die al zo omhoog schieten, maar ook bij al lichte inspanning of gewoon stress
Silki een ritmestoornis is een ander verhaal dan een 'normaal' hoger hartritme. Als je zwanger bent wordt je hartslag sowieso hoger. Misschien bij jou niet duidelijk in rust, maar kennelijk wel bij inspanning. Dit is echt geen enkel probleem. Zolang jij je goed voelt zou ik het niet eens meten. Waarom zou je? Lekker fietsen en geen zorgen!