Hoi meiden, Ik ben nu 33 weken zwanger. Ik had begrepen dat je eigenlijk bepaalde neusspray niet mag gebruiken tijdens de zwangerschap. Nou moet ik eerlijk bekennen dat ik toch al een paar weken Bisolvon Eucalyptus gebruik. Is dit een probleem? Ik ben op dit moment erg benauwd en ademhalen kost mij veel moeite, ik kan amper de trap op lopen zonder zwaar hijgend boven te komen en mijn neus zit zonder de neusspray echt dicht. Ik had mij vandaag voorgenomen niet meer te gebruiken maar zit nu dus alweer hondsberoerd en benauwd op de bank. Ik heb al Dampo opgesmeerd maar heeft geen effect ook heb ik de neusspray van A. vogel geprobeerd zonder effect, inmiddels zelfs met een netty pot (zout spoeling) aan de slag gegaan. Mijn hele hoofd zat vol, een enorme druk, liep twee tellen door maar nu zit mijn neus weer dicht. Wat kan ik nu nog doen? Mijn hoofd staat op ontploffen en wil graag wat kleine dingetjes doen in huis maar het belangrijkste ik wil ademhalen (zonder de Bisolvon) of kan/zal ik toch nog een keertje sprayen, kan het veel kwaad??? Alle tips zijn welkom!!!
Je mag gewoon de xylomethazoline neusspray gebruiken hoor, lees de bijsluiter maar. Ik heb het laatst ook gebruikt, wel eerst met de apotheek overlegt maar is geen probleem. Niet langer dan een week gebruiken zoals anders. k Heb trouwens wel eerst de kinder variant gebruikt, die is toch wat minder sterk, leek voor mijn gevoel beter Beterschap!
Lekkere tip hier zijn heel veel apothekers mede de mijne het absoluut niet mee eens ook mijn vk niet! Dit leuke stofje kan namelijk zorgen voor vroegtijdige weeën! Waarom? Dit is dezelfde stof die word gebruikt bij inleiden ja de dosering is anders maar sommige vrouwen kunnen dus een reactie krijgen omdat het via de slijmvliezen in de neus in bloedbaan tercht kom dus de placenta. Ja de kans is klein maar neem het risico niet. Ik ging slapen met bijv een zakdoek besmeerd met luuf naast me. Extra kussen onder me hoofd of even lekker warm onder de douche stomen voor het slapen gaan.
Hmmmm had inderdaad dus iets gehoord over de combinatie neusspray en zwangerschap dat het afgeraden wordt. Maar hier bij de Etos waar je de Bisolvon en de Otrivin kan halen zeggen ze dat dit geen probleem is. Nu zit ik er stiekem al iets langer dan een weekje aan maar gebruik het dus echt in uiterste geval van benauwdheid. Een doekje met luuf ga ik in ieder geval proberen. Den ui naast mijn bed helpt niet behalve dat ik letterlijk groen zie van de misselijkheid. Het bizarre is dat als ik even buiten ben geweest het wel weer gaat (meer lucht) maar zodra ik binnen kom slaat alles meteen weer dicht. Het vervelende is dat mijn neus wel loopt maar als ik mijn neus snuit komt er niks uit..... Verkoudheid en zwnager zijn. Ik blame het het vage weer wat we hebben!!!
Ai das niet fijn! Ben je wel al naar de HA geweest om te controleren of je niet een ontsteking hebt in een van je holtes? Mijn moeder stopte vroeger wel eens een halve (rauwe) ui onder ons bed...maar of het echt helpt weet ik niet zeker! Beterschap meis!
Nou ik gebruik het wel gewoon altijd sl gedaan bij beide zwangerschappen nooit wat gebeurd, overigens staat in de bijsluiter dst je het wel gebruiken mag maar dan 1 week. Ik heb nog nooit iemand in mijn omgeving gehoord inclusief Vk die zei dat je er vroegtijdige weeen van krijgt
Ik gebruik gewone zoutoplossing spray . Soms zelfs die voor kinderen. Stomen wil ook t snot losmaken met eucalyptus . Dampo onder je neus.
Een ui idd bah vind ik ook stinken ts. Wat ook kan helpen omdat je zegt buiten heb ik minder last. Zet een bakje water op je slaapkamer dan word de lucht iets vochtig kan ook nog schelen.
Zolang verkouden zijn is sowieso niet zo goed voor je, denk dat je het beste ff langs de huisarts kan gaan. En weet het niet van de neusspray die je gebruikt maar de meeste mogen niet langer dan een week gebruikt worden. Ui open naast je bed helpt wel aardig en stomen ook! Beterschap!
Dampo schijnt net zo afgeraden te worden als chemische neusspray. Dus daar schiet je niks mee op. Zolang je slechts spaarzaam en maximaal een week sprayt kan het gewoon, maaaar: zo lang zo heftig verkouden zijn is sowieso niet helemaal normaal. Ik zou zeker naar de huisarts gaan.
Dank voor de tips dames, ik weet dat zo lang verkouden zijn niet heel goed is (bloos). Om heel eerlijk te zijn durf ik niet meer de huisarts te bellen. De laatste keer dat ik dat ik dat deed was vijf weken terug en lag ik het hele dag in het ziekenhuis omdat de HA dacht aan het helpp-syndroom (hoge bloeddruk en duizelig) nadat ik een dag in de gaten gehouden was bleek ik gewoon oververmoeid te zijn en de kleine ook. Ik mocht van de gynaecoloog niet meer mijn huisarts bellen, maar om hiermee nou de verloskundige lastig te vallen?! Ik ga in ieder geval bakjes met water in de kamers zetten, wellicht dat dat al een groot verschil maakt en moet ik het wat vochtiger maken in huis. Ik weet dat ik ook allergisch ben voor boom en graspollen en hier in de buurt staat het eea al in de bloei (ook in mijn eigen tuin) maar dat voelt toch anders dan deze verkoudheid.... Net toch weer gezwicht voor de Bisolvon maar dat kwam omdat de kraamzorg langs kwam voor een intake en ik door het praten amoer adem had haha, praat toch wat makkelijker met open holtes
Spijker op zn kop! Mijn man loopt ook te kampen met deze klachten ik heb ook al eens gezegd het lijkt wel hooikoorts (dat heeft hij jaren) Er staat hier ook van alles in bloei wat nu absoluut niet hoort te bloeien! Hij heeft ook vaak het meeste last in het vroege voorjaar. En daar lijkt het qua bloei en temperatuur nu nog het meeste op. Water helpt hem idd wel in huis dan drogen zn slijmvliezen niet zo uit.
Je kunt ook van die dampo bolletjes kopen die je dan kunt oplossen in water ofzo.. heerlijk voor onder de douche, lekker stomen.. Ik zeg: beterschap! Dampo Inhalatiecapsules - Overzicht producten Dampo - Dampo
haha, ja een ui stinkt idd wel erg Maar vind het wel een beetje gek dat je van je vk je huisarts niet meer mag bellen? Dat verstopte en kloppende gevoel lijkt met niet iets van de zwangerschap maar een heftige verkoudheid of holte ontsteking. Daar kan je vk je toch niet mee verder helpen? Wellicht zoals de andere tips van de dames idd maar lekker stomen! Ik hoop dat je je snel beter voelt meis!
Gewoon zelfgemaakt: wat water met heel veel zout erin en dat snuiven. Prikt verschrikkelijk en doet even pijn maar is de beste oplossing. Een ui in je kamer leggen als je slaapt (stinkt maar werkt zuiverend) helpt ook wel soms. Of bij de drogist eucalyptus olie gaan halen en dat op je kussen of een zakdoekje doen en dat onder je neus wrijven als het nodig is.
Grrrr.... Bakken water op de verwarming, dikke faal! De oh zo lieve poezebeesten hebben de bak er vriendelijk vanaf gebonjourd. Had ik kunnen weten gezien ze hier ook altijd met de waterbak aan de wandel gaan. We gaan naar een humidifer?! Kijken. Zoutspoeling heb ik geprobeerd helpt op het moment, 5 minuten later zit alles weer dicht. Ga vandaag even langs de apotheker kijken wat er nog meer mogelijk is en anders toch de HA bellen al ben ik daar nu als de dood voor