Een laag ijzergehalte hoort erbij, is vaak de uitspraak. Maar wat als je er nu echt last van hebt. Dus moe bent en hoofdpijn krijgt. Wie heeft er ook een laag HB, wat is eigenlijk echt laag en kregen jullie extra ijzer of gewoon het appelstroop advies? Mijne was de laatste keer 6,9. Officieel ligt het minimum voor een (niet zwangere) vrouw op 7,3.
Hoi, Ik zou als ik jou was gewoon extra ijzer nemen als je je er beroerd door voelt... Zijn hoofdpijn en moeheid symptomen van ijzertekort? Want ik loopt nmnlk sinds twee weken ook met barstende koppijn rond en lig elke dag om halftien ´s avonds al in m´n nest en had geen idee waarom ik dat in ene heb. Dat kan dus door ijzertekort worden veroorzaakt? Dan ga ik gewoon aan de ijzertbletten (van de natuurwinkel welliswaar) het teveel plas je geloof ik toch weer gewoon uit. Vlindertje
hey... had 7 .. zat volgens mn vk net op de grens... en kreeg het "floradix" advies.... Schijnt bij de meeste heel goed te werken.... bij mij stijgt echter mn ijzer niet... maar daalt ook niet verder... Vorige zwangerschap ijzertabletten gehad... hiervan steeg mn ijzer ook niet... en daalde zelfs nog..! (en kon heel moeilijk naar het toilet) Als ik jou was zou ik ook aan de "floradix"gaan ... kun je gewoon kopen bij drogist... en heeft geen nare bijwerkingen... xxmona
Voor een zwangere is de grens 6.3 Ik zit al maanden tussen 6.4 en 6.5 Ik slik op advies van de vk floradix. En dat is tot op heden goed te doen.
Tanx iedereen. Bij het lezen van 'floradix' had ik een o ja! momentje. Dat heb ik de vorige keer ook gebruikt. Was ik alweer vergeten.
Zelf maak ik gebruik van Roosvicee Ferro. Dit gebruikte ik ook al voor mn zwangerschap ivm het bloeddonor zijn. Zodra ik mijn oproep in huis kreeg, werd er bij de eerstvolgende boodschappenronde een fles gehaald. Die fles gaat leeg en dan kon ik er wel weer even tegen.
Ik neem Floradixtabletten, smaakt beter dan dat drankje of Roosvicee Ferro, waarvan ik altijd het gevoel heb dat ik een glas bloed drink...brrrr.
Vanaf 20 weken had ik een hb van 6.0, maar nooit klachen van gehad. Na de bevalling een hb van 4,0 en toen voelde ik me wel wat rotter.. viel zowat van het bed af toen ik wilde zitten. Heb toen ook een transfusie gehad. Achteraf gezien had ik toch beter gewoon pillen kunnen slikken tijdens de zwangerschap.
Ik heb 6,1 en alleen floradix en op de voeding letten is voor mij voldoende gelukkig. Heb wel extra bloed moeten laten prikken om reserves te bepalen. Schijnt dat als die goed zijn, dat dat weer scheelt.
Tip, misschien wel bekend, als je ijzerrijk eten eet, geen zuivel een een uur ervoor tot een uur erna! dus geen glas melk bij je boterham met appelstroop, geen vla na je broccoli of spinazie en geen roosvicee ferro door de yoghurt(staat wel op de achterkant van de fles als tip. weet ik) Maar de calcium schijnt ijzeropname te voorkomen. Dan doe je t dus voor niets... of niet voor de ijzer. Wel goed is vitamine c bij de ijzer, dat bevordert de ijzeropname. Dus een sapje bij de boterham, en broccoli is helemaal perfect!