Vandaag hadden wij de eerste echo. Hartstikke spannend natuurlijk! De gynaecoloog was een enorm botte vent,kon geen felicitatie vanaf,geen lachje,niks... Na een paar vragen moest ik gaan liggen voor een echo. Doe je broek maar een beetje omlaag en je trui omhoog zei hij. Uhm,is dat niet erg vroeg? Morgen ben ik pas 7 weken zei ik. Nee hoor,als het goed zit dan is het al wel te zien zei hij. Was nieuw voor me,zo vroeg via de buik een echo maar ik deed wat hij zei. We zagen direct een mooi vruchtzakje maar hij zag er niks in... Hij stopte meteen en begon direct over dat ze zwangerschap niet goed was,het een miskraam zou gaan worden want er zat geen vruchtje in. De grond zakte onder onze voeten vandaan,ik kon wel janken. Maar met pijn en moeite wou hij toch een inwendige echo maken. Hij deed me erg pijn met het inbrengen van dat ding,verschoot er echt van. Inwendige echo hoort toch helemaal geen pijn te doen? Hij propte dat ding er echt hard in :x Vervolgens zagen we weer de vruchtzak en daar zat het dooierzakje. Ook niet goed volgens de gyn. want er zat wel een vruchtzak en een dooierzakje maar geen babytje.... Maar toen veranderde hij de stand van dat echo ding en daar zagen we dus WEL een mooi klein kindje MET een goede hartslag!!! Hij deed alleen niet echt de moeite om ons mee te laten kijken. Mijn man zag het kindje pas op de foto,en ik moest echt nadrukkelijk vragen of ik even op het scherm mocht kijken. Heb het maar heel even mogen zien... Baalde er vreselijk van want zo'n eerste echo is toch heel bijzonder want het is de eerste ontmoeting met het kindje in je buik. Maar de gyn. was zo negatief en dat hij het meteen had over een miskraam... Ben super onzeker nu ook en als de dood dat het mis gaat,ondanks dat het er heel goed uit zag en het hartje flink klopt. Het was een super nare ervaring en ik zit er aan te denken om een klacht in te dienen over de manier van doen van deze gyn. Of is dat ver gezocht? Gelukkig blijven we deze gynaecoloog niet houden want ik ga naar mn oude bekende gynaecoloog terug. Maar ik ben zo kwaad op deze gyn. die zo gehandeld heeft. Wat zouden jullie doen?
Klacht indienen ja! Je bent toch geen dier wat een echo krijgt maar eens mens met gevoelens!! Echt hoor dit kan kan niet! Succes met je verdere zwangerschap en goed dat je doorgevraagd hebt!
Nouja, wat belachelijk zeg! Ik zou die gyn ook nooit meer willen hebben en idd een klacht indienen :x Hopelijk krijgen jullie snel een mooiere echo en betere eerste ontmoeting met jullie kindje! Ik snap je zorgen nu maar een kloppend hartje is helemaal super dus probeer je niet te druk te maken
jeetje, als ik dat vergelijk met hoe mijn echo van de week ging, mijn gyn is zo lief en betrekt je er echt bij, houdt rekening met hoe spannend het voor jou als ouder is. Ik snap wel dat de inwendige echo pijn deed, na zulk rot nieuws verkramp je lijk mij wel, als er dan door zo'n botte hork zo'n echo-'ding' wordt in gebracht, dan kan dat wel pijn doen ja, maar meestal doen ze er zoveel glijmiddel op dat hij er zo inzit. Vind deze man echt vreselijk bot en onprofessioneel over komen, ik zou zeker een klacht in dienen!! Maar goed dat je straks weer naar je eigen gyn kan en niet bij deze man hoeft te blijven!
Spitsmuis, ik zou dit zeker terugkoppelen. Onze eerste echo was geen fijne, helaas ook met een nare boodschap. Alles rondom het consult klopte niet en was koud en kil. Het doet me nog pijn als ik eraan denk. Mijn vriend heeft erover gebeld en ik moet zeggen dat het oplucht. Geef het terug aan de arts, misschien dat er in de toekomst daardoor wat verandert. Gefelicteerd met je zwangerschap! Ik duim voor je dat alles goed blijft gaan
Zeker een klacht indienen! Wat belachelijk, je hebt toch gevoelens? En dan meteen over een miskraam beginnen...
Jemig. Wat een rare vent! Zou zeker een klacht indienen. Zo ga je toch niet met mensen om? Hoop voor je dat alles goed blijft zitten!
Zo hier valt mijn mond wel van open... Ik zou een klacht indienen en een flinke ook. Al is het maar dat je het kenbaar maakt dat dit gebeurd is.. Maar wel heel fijn dat alles goed is gelukkig!
Ik ga zeker een klacht indienen. Spookt nu de hele dag door mijn hoofd heen,ondanks dat het kindje goed in mn baarmoeder zit en het hartje heel mooi klopte. Hij zei ook: Goh dit is je 4e zwangerschap maar je 3e kindje dus? Ik heb de zwangerschap van mijn zoontje moeten laten afbreken en hij heeft dat zien staan is de status. Dan hou je er toch ook rekening mee lijkt me voordat je het woordje miskraam in de mond neemt? De herinneringen van de zwangerschap van mijn zoontje komen in alle hevigheid ook terug nu ik zwanger ben en een gynaecoloog hoort daar toch rekening mee te houden? Maar niks geen enkel gevoel bij die man,heel akelig... Toen ik zwanger was van de jongste heeft hij de geslachtbepaling gedaan bij de 20 weken echo en toen was hij heel medelevend en vriendelijk. Voel me heel naar de hele dag al. Het woordje miskraam zit ook zo in mijn hoofd en ben er nu helemaal bang voor. Bij elk pijntje of iets denk ik dat het mis gaat. Heb ook de neiging om even flink te janken,want toen hij het woordje miskraam zei moest ik ook meteen aan mijn klein knulletje denken. Mijn man heb ik ook nog nooit zo zien schrikken,die angst in zij ogen!! En hij heeft niet eens zijn eigen kleintje op het scherm kunnen zien want die gynaecoloog bleef er gewoon voor zitten. Mijn man zat daar echt een beetje voor noppes bij Hij voelt zich er ook rot onder want we zijn maanden bezig geweest om zwanger te worden en dan wor dhij er eigenlijk gewoon buiten gesloten door de gynaecoloog. Wat ik trouwens nog vergat te zeggen... Hij pakte dat ding voor de inwendige echo en hij zat gewoon steeds in mijn achterste te wroeten. Ik steeds maar zeggen dat hij niet goed zat maar hij reageerde er niet goed op. En ik lag daar We hebben ook geen goede indicatie gehad over hoe ver we zwanger zijn. Eerst was er niks te zien,toen een te klein vruchtje zonder hartslag en later een vruchtje met goede hartslag maar hij heeft het even gauw opgemeten maar kan nergens vinden wat nu de lengte van ons ukje is. Maandag ga ik echt meteen terug bellen en mijn verhaal doen. Echt,als die man over een aantal maanden de bevalling moet gaan doen dan hou ik het kind in tot een andere gynaecoloog komt hoor Ik wil die slachter niet in de buurt van mijn bevalling en dat ga ik ook zeer zeker doorgeven in deze zwangerschap dat ik die man niet in mijn buurt meer wil hebben. Zeker niet tijdens de bevalling!!! Baal echt zo van deze morgen. We hebben er zo naar uit gekeken en dan loopt het zo... We keken zo uit naar deze echo.. Gelukkig hebben we de echo fototjes wel meegekregen!
Nouja zeg...ik zou zeker een klacht in dienen hoor!! Ik geloof dat mijn man hem al naar zijn strot was gevlogen! Maar natuurlijk wel super dat alles goed was met jullie ukkie..helaas dat het geen "fijne" ontmoeting was.
Ik moest me ook echt inhouden hoor om die man zn huid niet vol te schelden! Een miskraam kan natuurlijk gebeuren helaas maar hij hoort dat gewoon pas te zeggen dat wanneer de inwendige echo ook niet goed is. Nu was het gewoon te vroeg om een uitwendige echo te maken en hij begint meteen over een leeg vruchtzakje en miskraam... En dan blijkt de inwendige echo gewoon prima te zijn (godzijdank!!!) Toen we hoorden dat de zwangerschap wel goed zit en het hartje klopt voelde ik me zooooo opgelucht maar er kwam ook ontzettend veel woede naar boven richting die kerel! Ongelooflijk toch...
Klacht indienen. Jij bent dan hopelijk nu van die hork af, maar dat geldt niet voor anderen, en er moet toch iemand hem duidelijk maken dat je zo niet met mensen omgaat..! Wel vreemd dat hij vorige keer vriendelijk en meelevend was. Ik hoop hoe dan ook dat je hem nooit meer hoeft te zien!
Wat een nare ervaring voor jullie! Ik zou dit ook terugkoppelen naar het zkh, dit kan niet! Ik hoop dat je volgende echo een stuk beer zal verlopen. En meid ik kan me voorstellen dat je chrikt en in onzekerheid zit, ookal is dat misschien helemaal niet nodig. Misschien kun je om een vervroegde vervolgafspraak vargen met je eigen gyn?
Zeker een klacht indienen. Wat lees ik toch vaak negatieve ervaringen met gynaecologen. Wat ben ik dan blij met die van ons ziekenhuis. Zijn allemaal hartstikke lief en betrokken.
Hij pakte dat ding voor de inwendige echo en hij zat gewoon steeds in mijn achterste te wroeten. Ik steeds maar zeggen dat hij niet goed zat maar hij reageerde er niet goed op. Sowieso een hork die vent, ik zou een klacht indienen. Maar bedoel je nou serieus dat hij met het echo apparaat in je ANUS zat?!
wat een ***, inderdaad, klacht indienen! Staat de lengte van je beebje niet op de echo? Meestal staat dat er standaard op?
Mja, dat vroeg ik me ook af. Dat zou helemaal wat zijn zeg! Ik zou me inderdaad niets aantrekken van wat hij gezegd heeft over een miskraam, want het is zelfs bewezen dat hij uit zijn nek kletste toen vruchtje + hartje werden gevonden. Maar ik kan me wel voorstellen dat deze hele zaak je heeft getraumatiseerd. Ik blijf bij mijn eerdere advies: Klacht indienen! Is die man nou helemaal zeg!:x
Nou,niet er in maar er tegen aan tw duwen omdat hij dacht dat hij goed zat. Heeft mewel enorm bezig gehouden. Vannacht steeds gedroomd dat ik een miskraam kreeg
Ik heb exact hetzelfde meegemaakt, alleen bij mij stonden ze op een curretage en zat mijn infuus er al in voor ik boe of ba kon zeggen. Jankend zitten wachten tot ik opgehaald werd om naar de ok te vertrekken ben ik opgestapt! Helemaal overrompeld zijn we naar huis gegaan want mijn gevoel zei dat het wel goed zat! Meteen een afspraak gemaakt bij het andere ziekenhuis in onze woonplaats, de volgende dag kon ik al terecht. Kwam bij een heel vriendelijke man die mij uitbundig feliciteerde want de zwangerschap zat perfect in orde! In het andere ziekenhuis was mijn hcg niet in orde, het zakje te klein, geen vruchtje of hartslag etc... Het kindje in kwestie is overigens helemaal perfect in orde en helemaal gezond geboren! Bel even naar de verloskamers van een ander ziekenhuis en leg het uit, vaak laten ze je wel komen zodat je gerust gesteld bent.