hoge hartslag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by AenM, Mar 27, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AenM

AenM Lid

Oct 29, 2008
    8
    0
    0
    Drenthe
    Hoi,ik maak me de laatste week een beetje zorgen.
    Ben 33 weken heen en heb de laatste week weer een beetje last van een verhoogde pols.
    Ben afgelopen weekend opgenomen in ziekenhuis omdat ik paar keer flauwviel,zwart voor de ogen,tintelede benen,suisende oren,ik denk zelf dat ik toen s'morgens niet had gegeten.
    Maar ik moest 1 nacht in het ziekenhuis blijven omdat ze mijn hartslag zo hoog vonden zei de gynacoloog daar.
    Ze hebben allerlei test gedaan maar hebben niks raars kunnen vinden alles is goed.
    In rust zit hij tussen de 100 en 120 maar de verloskundige waar ik bij zit heeft er eerder nooit iets over gezegd de laatste maanden toen ws het volgens mij ook al zo hoog.
    Maar heb voor mijn zwangerschap ook altijd wel een snelle pols gehad maar niet zo snel als nu natuurlijk.

Is dit normaal ?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

Je hartslag word sneller in de zwangerschap doordat je een tweede bloedsomloop moet voorzien van bloed. Het is afhankleijk van hoe hoog je pols normaal is of het erg drastisch is gestegen of niet.
    Goed dat het onderzocht is! er is niets gevonden...probeer daar je rust in te vinden! Zorg dat je altijd iets te eten bij je hebt voor het geval je je niet lekker voelt als je net op pad bent.

Imke

3. AenM

AenM Lid

Oct 29, 2008
    8
    0
    0
    Drenthe
    Ok ,dank je voor je reactie.
    Zal me er verder geen zorgen meer om maken.
    Bedankt!

Share This Page