Van Neocate terug naar koemelk. Komt daar die zure ontlasting van?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marmir, 12 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Sinds een paar dagen krijgt mijn zoontje van 9 maanden weer koemelk. Hij heeft maandenlang Neocate gekregen en verder ook geen melkproducten. Na een provocatietest konden we beginnen met koemelk. Hij reageerde goed op een beetje yoghurt en smeerkaas en nu krijgt hij sinds een paar dagen ook hele flessen Nutrilon. We zijn hier vrij rigoureus op overgestapt, omdat de yoghurt en smeerkaas goed gingen én de Neocate bijna op is.

Nu heeft mijn zoontje inmiddels een dag of drie heel zure ontlasting. Het stinkt echt enorm en is ook dunner dan we gewend zijn. Gisteren was het ook wat slijmerig. Vandaag had hij ook voor het eerst in zijn leven rode billen waar hij echt pijn aan had.

Hij heeft sinds kort ook drie nieuwe tandjes, maar toen ze doorkwamen had hij nergens last van. Ook van zijn eerste tandjes had hij geen last. Ik vermoed dan ook dat het daar niet door komt.

Ik ga morgen een dag alleen maar Neocate geven, in de hoop dat zijn darmen dan weer tot rust komen, maar ja, dat is het laatst blik... Als ik effect merk, zal ik het ziekenhuis bellen om het te bespreken.

Heeft iemand hier ervaring met het overgaan op koemelk?
    Ben ik gewoon te snel gegaan en moeten de darmen wennen?
    Zou het een lactose intolerantie kunnen zijn?

Wie o wie?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn oudste had KMA en bij reactie op koemelk kreeg ze ook zure poepluiers.

3. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Red88, hoe is het verder gegaan bij jullie? Hebben jullie op een gegeven moment weer koemelk geïntroduceerd? Hoe ging dat?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ben sinds kort erachter dat onze jongste waarschijnlijk ook reageert op koemelk. (Ook omdat bij de oudste dit met 3 maanden is geconstateerd)

Onze jongste reageert niet heel heftig, in vergelijking met de oudste.
    Hij had 6-8 (vaker 8 dan 6) dunne poepluiers op een dag en hierdoor vrijwel continu een opkomende of hele heftige luieruitslag.
    Meestal ging het zo;
    Sochtends gepoept, flinke rode billen. Na het ontbijt weer gepoept en direct blaartjes erop, voor/tijdens/na het fruit weer gepoept waarbij alle blaren open en kapot waren. Dus allemaal open wondjes. En dan komen er nog zo'n 5 poepluiers aan op die dag...

Een geruime maand hebben we na een opmerking van een leidster van kinderdagverblijf of het niet een allergie kon zijn besloten per direct te stoppen met koemelk en koemelk producten. Vrijwel direct ging hij over naar 3, max 4 (meer 3 dan 4) poepluiers per dag, poep is steviger en eindelijk genezen zijn billetjes volledig. En komt de luieruitslag vooralsnog niet terug, ondanks kiezen die doorkomen.
    De littekens van de blaren staan helaas nog steeds op zijn billen :(

Daarnaast is hij in 3 maand tijd ineens van onder de -2 (zat in een dalende lijn) naar bijna gemiddeld in gewicht gegaan. Hij eet niet meer dan voorheen en het enige wat veranderd is, is de koemelk.

Of het alles toeval is of niet, ik vind het iets te 'toevallig' en ga dus nog even door.
    Echte koemelkeiwit allergie zal het bij ons misschien niet zijn, maar zijn lichaam vind het in ieder geval niet fijn ;)

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @marmir, om de 3 maanden uitgeprobeerd. Met 14 mnd reageerde ze niet meer via de bv. Met 2 jr gingen kleine beetjes soja goed. Met 2jr9m kon ze langzaam tegen koemelkproducten. Koemelk lust ze niet maar zuivel is geen probleem.

6. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Dat heeft dus wel even geduurd. Fijn dat ze nu wel gewoon zuivel kan verdragen. Ik heb indruk dat zuivel als kaas, smeerkaas en yoghurt bij mijn zoontje goed gaan, maar dat hele flesjes melk teveel van het goede zijn.

7. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Averlach, wat zielig! Zulke kapotte billen moet vreselijk pijn doen. Wat fijn dat dat nu helemaal over is. Het lijkt mij ook wel erg toevallig als dit niet door het schrappen van de koemelk komt. Zou het lactose intolerantie kunnen zijn?

Mijn zoontje heeft geen echte koemelkallergie, maar ook hij kan het mogelijk toch niet goed verdragen. Gelukkig konden we op de valreep nog een keer Neocate bestellen bij de apotheek (machtiging van het ziekenhuis loopt deze week af), dus we kunnen het nu voorzichtiger uitproberen. Ik ga het nu met 10cc en 1 schepje per dag opbouwen. Ik ben heel benieuwd.

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja, het deed verschrikkelijk veel pijn.
    Meestal is het eiwit bij kinderen de veroorzaker, maar wat het is dat weet ik nu niet. Ik blijf even zo doorgaan tot meneer goed in zn vel zit en dan probeer ik weer wat melk te geven.

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb hier nog Neocate staan die je mag hebben tegen de verzendkosten.
    Pb maar als je ze wilt.
    Zijn natuurlijk dicht en houdbaar tot 21 mei 2015.
    Hier gaat het prima jongste heeft ivm koemelkallergie oudste en prematuur zijn preventief Neocate gehad en is nu bijna 2 maanden over op Nutrilon.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Het zijn er 5 trouwens

11. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Dat is wel heel lief zeg. Ik heb zojuist nog 8 blikken bij de apotheek opgehaald, dus we kunnen nog even vooruit. Ik zal je aanbod zeker onthouden voor het geval we het niet gaan redden.

Wat fijn dat je dat preventief mocht gebruiken! Je leest hier soms vreselijke verhalen over krijsende baby's en wanhopige oudersen die krijgen het dan niet eens.

Deel Deze Pagina