Mijn zoontje van 21 mnd wil smiddags niet meer slapen helaas!! Vandaag dus voor de eerste keer niet naar bed geweest. Hij was gewoon vrolijk ect... En ging rond half 8 weer naar bed en ging gelijk lekker slapen! Als hij in de middag wel slaapt, dan wil hij om half 8 absoluut niet naar bed, en gaat dan echt herrie schoppen en uiteindelijk is het dan een uur of 10 voor hij gaat slapen! Zou het nu echt over zijn met het middagslaapje? Ik vond het altijd wel even lekker een uurtje naar bed in de middag! Nog meer kindjes van deze leeftijd die geen middagslaapje meer doen?
Hier had de oudste ze nodig tot 3,5j. Sinds hij het nieuwe schooljaar is gestart, is hij ermee gestopt. Ligt aan het kind. Ben benieuwd voor de jongste.
De oudste was er met 2,5 klaar mee. De middelste wordt in april 4 en slaapt thuis niet meer tussen de middag, maar op het kdv nog wel De jingste is nu 25 maanden en die slaapt tussen de middag nog steeds 2 tot 2,5 uur. Ik zie hem voorlipig nog niet wakker blijven.
Hier is het middagslaapje er net af helaas. Ik vond het heerlijk in de middag even tijd voor mezelf. En de ene week sliep ze nog 2 uur in de middag en de week erna was het klaar. Maar ze blijft gelukkig wel vrolijk tot de avond.
Ik heb sinds dl 1,5 jaar is al meerdere keren gedacht, zou dit het dan zijn met haar slaapje? Maar toch blijkt het steeds om een periode te gaan. Vervolgens krijgt ze weer een periode dat ze 2 uur lang slaapt tussen de middag. Geen pijl op te trekken. Ik leg dr gewoon iedere keer op bed (ook in de periodes van het niet slapen) en dan zie ik het wel. Gaat ze echt niet slapen dan gaat ze eruit. Is dan ook heel vrolijk en red het makkelijk tot de avond. Dat scheelt wel.
Hier had hij op die leeftijd ook zo'n fase. Paar weken later sliep hij gewoon weer en nu met 2,5 is hij er echt mee gestopt.
Mijn oudste was er ook rond die leeftijd aan toe.. Lag altijd nog 2 uur in bed te springen en zingen.. (Ging half 8 naar bed).. Middagslaapje eraf gehaald, bedtijd vervroegd naar 7 uur en ging toen zonder problemen gelijk lekker slapen Ben benieuwd hoe het met de jongste hier gaat.. Die heeft vandaag zijn slaapje ook overgeslagen (gebeurt hier af en toe al..), 1,5 uur in bed gelegen zonder te slapen.. Nu nog vrolijk aan het spelen.. En die is 1,5 jaar
Oudste stopte er ineens mee met 2,5 jaar (van 2,5 uur elke middag naar niks...). Mijn zoon Is nu 1,5 en al 2 dagen zonder middagslaapje nu...