Mijn zoon van 6 maand wil overdag niet slapen. We doen hem altijd na na fruithapje in bed dat is rond 11 uur. Maar hij houdt met moeite een uur vol en daarna lukt niet meer. Hij slaapt in avond van half 8 tot half 8 in morgen dat gaat wel goed. Maar overdag is dus uiterst problematisch. Zo kom ik ook nergens aan toe. Hoe kan Ik hier wat aandoen? Want straks als hij ouder is moet hij toch zeker overdag minimaal 2 uur slapen ?
Waarom probeer je hem niet om 13.00 naar bed te doen? Mijn oudste dochter sliep met 6 mnd van 13.00 - 14.00/14.30. Toen ze ging kruipen werd het steeds langer.
Misschien 's morgens wat eerder naar bed brengen? Of is hij dan nog niet moe? Als hij 's morgens wat eerder gaat is hij later op de middag misschien ook nog moe genoeg om een slaapje te doen. Hier sliep hij op die leeftijd van 10.00-11.30 en van 15.00-16.30 ongeveer natuurlijk... Vind hem voor 1 slaapje nog wel erg jong! Maar het belangrijkste is natuurlijk om naar je kindje te kijken. Als hij met 1x slapen verder wel gezellig en uitgerust is lijkt het me geen probleem.