Hoi, ik heb een vraagje. Als onze kleine er straks is wil ik dat hij de eerste tijd bij ons op de slaapkamer slaapt. Dit in het verband met borstvoeding geven maar vooral ook omdat ik vind dat hij zolang zo dicht bij mij is geweest dat ik niet vind dat hij meteen maar in een eigen kamertje moet. Nu hebben we dus 2 ledikantjes gekocht. Eén hele mooie voor op zn eigen kamer en een simpele voor bij ons op de kamer. We halen dan de zijkant weg zodat hij direct aan ons bed grenst. Nu las ik alleen ergens dat wanneer ze zo klein zijn een ledikantje wel meteen heel groot is en het niet zoals bij een wiegje wat kleiner. Nu hebben we nog een heel mooi reiswiegje gekregen en ik dacht dan zetten we die de eerste tijd gewoon in het ledikantje. Alleen is dit reiswiegje al eens gebruikt door mijn nicht en vroeg ik mij af of het 'matrasje' dan nog wel goed is? (Of is er misschien iemand met een ander idee/visie?)
Ik denk dat je even moet kijken of het matrasje nog recht is, dwz geen deuken waar het hoofdje heeft gelegen. Je kan via internet ook een matrasje bestellen, www.debedstee.nl. Daar heb ik het matrasje laten maken. Je kan van papier de vorm van het matrasje opsturen, en zij maken er dan één voor je.
Klinkt als een prima plan. Als het matrasje er nog netjes uitziet zou het geen probleem moeten zijn. Gebruikte matrasjes worden zelden afgeraden omdat ze versleten zijn oid maar meer vanwege de stofmijt en 'vervuiling' van de vorige baby. Zou meer kans op allergie geven. Babyspeciaalzaken maken ook matrasjes op maat maar ik heb ook gehoord dat je ze op de markt kunt laten maken voor erg weinig geld.