(hoge) koorts en snel ademen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mayon, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ow dan drinkt ze niet genoeg denk ik, 500 is toch normaal bij die kleintjes? Ik probeer het wel steeds dus we zien wel wat ze straks wil..

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Als ze niet constant hoge koorts heeft is het prima hoor, Chloé had namelijk wel ruim een week koorts waardoor haar vochtgehalte te snel daalde snap je?

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    snap het dat je niet gelijk aan zetpillen wilt beginnen. als je er wel aan begint dan moet je het bijna consequent doen, ivm koortsstuipen. vind juist dat een zetpil dan de kans op koortsstuip vergroot doordat je de temp naar beneden haalt, en als de zetpil uitgewerkt is kan de koorts juist weer snel oplopen waardoor die koortsstuipen kunnen ontstaan. of op tijd tempen zodra ze warm aanvoelt, en dan zetpil geven, maar dan ben je een hele dag met zo'n thermometer aan de gang.
    sterkte in ieder geval, maar begreep dat het al wat beter gaat.

4. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dankje. Het is ook vooral dat ze zo enorm hoest met slijm, dan kan ze niet slapen en ligt maar te huilen. Rust ze ook niet uit dus..

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik ken het, sterkte meid en als je het niet vertrouwt gewoon aan de bel trekken hoor!

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Daarom moet je consequent om de 6 uur geven. Een zetpil werkt ongeveer 7 uur, dan is ie uitgewerkt. Als een kindje na 6 uur nog geen koorts heeft, betekend het niet dat je het niet moet geven, juist wel! Je bent echt niet de hele dag met een thermometer bezig hoor.

Mijn dochter had op een dag 38.5. Ik dacht dat ik nog wel even kon wachten met zetpil geven. Dat had ik dus mooi verkeerd gedacht. Nog geen uur later had ze bijna 42 graden en een koortsstuip!
    Doodeng kan ik je vertellen.. Dus zodra mijn kindjes 38.5 of hoger hebben, krijgen ze een zetpil, om de 6 uur, 3 dagen lang. Nooit geen stuip meer gehad.

7. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    ja, idd, wat je zegt, wel iedere 6 uur consequent, anders niet, dat bedoelde ik ook. als je dat niet doet kan ie dus omhoog schieten. als je het niet consequent wilt doen dan ben je de hele tijd aan het tempen, dat bedoelde ik eigenlijk. kwam er een beetje ongelukkig uit. ;)
    maar ook al doe je het consequent dna kan het nog gebeuren. mijn zoontje heeft het van de week door de paracetamol heen gekregen,ruim 40 graden! en een koortsstuip. in het zh gaven ze alleen paracetamol als het nodig was, (bij 38,5 of hoger idd) die kwamen dus als ie maar warm voelde al meten. nu thuis moet ik het ook nog zo doen, al is ie gelukkig nu sinds gisterenavond koortsvrij. maar je blijft dan toch alert! uiteindelijk moet de koorts natuurlijk over gaan en dat merk je alleen als je niet consequent paracetamol gebruikt.

Deel Deze Pagina