Fietsstoeltje achterop

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Cookie, 16 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Mijn oudste zoon is nu 2,5 jaar oud en past echt niet meer in het stoeltje voorop de fiets. Hij is erg lang en dat hebben we vooral gemerkt aan de fietsstoeltjes. Op mijn fiets zit een Bobike stoeltje en op die van mijn man een CMG.
    De voetsteunen van de Bobike kunnen in verhouding echt niet zo laag worden gezet als die van de CMG.
    Nu gaan we een stoeltje kopen voor achterop.
    Wie heeft er ook een lang kind en hoe zijn de ervaringen met de verschillende merken?

2. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met verschillende merken, maar ik kan wel zeggen dat de bobike voor achterop prima gaat bij ons.

Mijn zoontje is ook behoorlijk lang voor zijn leeftijd (past al vanaf 2 jaar niet meer voorop) maar het gaat nog prima in de bobike achterop.

Ik vind alleen het gordeltje over de schouder van de bobike nogal flimsy. Dat gekke riempje houdt hem echt niet op zijn plek als we eens goed door elkaar gerammeld zouden worden. Hij kan zich er ook makkelijk uit wurmen, maar gelukkig doet hij dat niet. Als die van jou een uitwurmer is, zou ik ff kijken of andere merken een beter riempje hebben.

Succes ermee!

Dominique

3. hulkie

hulkie Actief lid

12 feb 2010
    218
    0
    0
    even tip voor als riempjes niet over schouders blijven zitten, riempjes even iets losser maken en voordat je slotje erin klikt even riempje 2x ronddraaien, blijft perfect zitten dan.

4. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hey, goeie. Dat ga ik doen. Thanx! :D

5. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Andere ervaringen??

6. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter ging met anderhalf al achterop omdat ze te zwaar werd voor het voorzitje. Ik kreeg haar er niet meer in omdat ik een omafiets heb en dus een hoog stuur. Ik heb toen voor een polisport boodie gekozen omdat ik vond dat ze daar wel stevig in zit. Ik heb die die aan de pakkendrager wordt bevestigd, wat wel heel makkelijk bevestigen is, maar als nadeel heeft dat het niet samen gaat met de buggydrager. Mijn fiets is een keer gevallen en toen is meteen een voetseuntje afgebroken, die ik met tape weer vast heb gezet, dus heel stevig is het niet, alles is van plastic. Verder ben ik er heel tevreden mee.

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik lees even mee, Jesse is nu twee en zal niet zolang meer voorop kunnen zitten.

8. ddtc

ddtc Actief lid

11 jul 2009
    129
    4
    18
    Limburg
    Ons boefje zit ook sinds vorige zomer achterop.
    Eerst hadden we een standaard GMG stoeltje maar daar klom hij zelf uit tijdens het fietsen.
    Toen hebben we het nieuwe stoeltje van GMG gekocht de Yepp.
    Nou perfect voor zijn lange beentjes en hij zit dankzij de 5-puntsgordel helemaal vast.

9. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    chayenna zit achterop vanaf dat ze 2 jaar was

10. kruimel78

kruimel78 Lid

7 aug 2007
    48
    0
    0
    Ik lees even mee en heb ook een vraag aan jullie. Mijn dochtertje moet binnenkort ook in een zitje achterop. Nu zit ze nog voor in een zitje en mijn man en ik doen samen met 1 zitje: hij brengt mijn dochter op de fiets naar de opvang, we laten het zitje daar achter en ik haal mijn dochter weer op, zet het zitje op mijn fiets en ga naar huis. Mijn man fietst dan zonder zitje door naar zijn werk, dat fiets voor hem wel zo fijn en zo hebben we maar een zitje nodig.
    Zijn er ook zitjes voor achterop de fiets die je zo makkelijk eraf kan halen?

11. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik heb een Bobike stoeltje. Mijn zoontje is meteen achterop begonnen, heb niet eens een stoeltje voorop gehad. Hij is nu 27 maanden en was met 2 94 cm. Ik heb een hartstikke nieuwe goeie fiets maar als mijn zoontje achterop zit, dan kom ik met mijn hakken tegen zijn punten van zijn schoenen aan, tijdens het fietsen. Zeer irritant. En we hebben beiden niet eens grote voeten!

12. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Pff dat lijkt me erg onhandig. Ik zou gewoon 2 zitjes kopen voor de makkelijk.

13. Tamio

Tamio Niet meer actief

14. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    als je een zelfde bevestiging (ligt aan de aansluiting achter op de fiets) kunt gebruiken zijn de bobike zitjes ook erg makkelijk verwisselbaar voor achterop.

15. kruimel78

kruimel78 Lid

7 aug 2007
    48
    0
    0
    Als ik naar mijn werk fiets, heb ik nu ook altijd een (zware) tas achterop, het is dus echt wel handig als ik die alleen maar om mijn schouder hoef te dragen tijdens het fietsen naar de opvang en dat die tas daarna weer op mijn bagagedrager kan.

Deel Deze Pagina