Hoge koorts en zo slap als een vaatdoek :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Johannal, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hallo,

Even wat algemene tips gevraagd. Seph (ruim 1,5) heeft sinds vanmiddag hoge koorts (we gaan zo nog eens meten) maar hij is helemaal slap en zelfs zijn beentjes zijn warm... hij heeft nauwelijks gegeten en gedronken vandaag...

Nou maak ik me niet gelijk zorgen maar het is gewoon onze eerste keer dus we weten eigenlijk niet wat we voor hem kunnen betekenen en waar we op moeten letten...

Hij gaat zo iig met een paracetamol in bed maar wat kunnen we nog meer voor hem doen? Hij ligt nu op de fatboy naar Bod de Bouwer te kijken.

2. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Zolang hij goed reageerd en blijft drinken heel belangrijk en de koorts niet boven 40 graden gaat. Lekker vertroetelen.

Heel veel succes,
    groetjes kim

ps van een zetpilletje knappen ze meestal erg op

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Och arm mannetje. Hoe hoog is de koorts? Als het echt erg hoog zou ik vannacht nog een zetpil geven na 7 a 8 uurtjes, voor hetzelfde krijgt hij anders een koorts stuip. En ik zou hem een beetje luchtig aankleden zodat hij het niet te warm heeft in zijn bedje.

Succes en veel beterschap

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lekker veel laten drinken, als hij geen zin heeft om te eten wil hij misschien wel vruchtensap drinken en yoghurt eten. Verder inderdaad een pcm geven en ik zou zeker voor je zelf naar bed gaat even controleren hoe warm hij voelt. Als hij vannacht wakker wordt weer controleren en evt. nog een pcm bijgeven als de temperatuur hoog is want goed slapen is belangrijk....En boven de 40 graden de HAP bellen.

5. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Hij heeft 40.2....
    Ligt nu in bed met paracetamol. Heeft niks meer gegeten en wilde ook niks drinken. Heeft nog wel 2 slokjes of zo roosvicee gedronken.
    Hij wilde niks kon alleen nog maar een beetje laffig en lusteloos huilen. We zijn bij hem blijven zitten en hebben een beetje over de dag verteld en toen viel hij in slaap...

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zou toch ff hap bellen dan... 40.2 is wel erg hoog en als hijb haast niks drinkt...

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Sil is wel iets ouder, maar die had dit laatst ook ineens. Ik heb het toen de nacht aangekeken. Zou ik dus in jouw geval ook doen. Even afwachten hoe het gaat. Als hij wel gewoon goed kan slapen, zou ik hem de kans geven uit te zieken. Pas als hij wakker wordt en helemaal over zijn toeren raakt bijv. of niet meer te troosten is, dan zou je alsnog de HAP kunnen bellen of morgenvroeg de HA...

Uiteindelijk bleek het hier trouwens 'gewoon' een combinatie van verkoudheid en doorkomende kiezen. Dat geeft dus helaas ook flinke koorts.

Beterschap voor je kindje!

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Goed slapen is niet per se een teken dat het goed gaat, net zoals hard huilen niet per se het teken is dat het slecht gaat (vaak zijn artsen bv bij lusteloze kindjes met hoge koorts heel blij wanneer het kindje meteen begint te huilen wanneer ze bv bloedprikken!).

Ik zou toch de HAP even bellen bij zulke koorts!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou ook bellen. Het is ook niet gezegd dat je meteen moet langskomen maar ze kunnen je in ieder geval adviseren, misschien is het bv wel verstandig hem rond middernacht wakker te maken om te checken of wat dan ook

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.495
    13.968
    113
    Vrouw
    Kindjes mogen best 40 graden koorts hebben, de bovengrens die artsen hanteren is 42 graden, hoger dan dat is langskomen.
    Je schrijft dat je zoontje slap is? Bedoel je dat als lusteloos zoals je zelf ook bent als je ziek bent of meer in suf, dat hij niet goed reageerd als je hem roept? Als hij suf is moet je namelijk wel gelijk de ha bellen. Minder eten en drinken hoort erbij, minder eten is niet erg maar probeer hem wel te laten drinken. Een indicatie om te weten of hij goed drinkt is om te kijken of hij nog voldoende natte luiers heeft. Merk je dat dit veel minder is dan normaal dan moet je ook de hap bellen.
    Verder moet je de hap ook altijd bellen op het moment dat hij koorts heeft met vlekjes (let op deze kunnen ook zo klein zijn als spelden prikjes) en als je de boel niet vertrouwd.

Beterschap voor je kleine man in elk geval!

11. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Nou we zijn net even wezen kijken en hij ligt rustig te slapen. Hij voelt veel minder warm als toen we hem in bed legden dus de paracetamol doet zijn werk. Hij wilde nog steeds wel niet drinken en graag verder slapen dus dat doet hij nu ook weer.

Met lusteloos bedoel ik inderdaad zoals je jezelf ook voelt als je ziek bent. Hij kon nauwelijks op zijn beetjes staan. Maar was nog wel aanspreekbaar en helder van geest zeg maar.

Hij heeft vanmorgen twee bekers gedronken maar de rest van de dag nauwelijks, heel af en toe wat slokjes. Toevallig viel het ons gisteravond op dat hij minder natte luiers had. Toen zeiden wij al tegen elkaar even goed erop letten dat hij morgen goed drinkt... Maar vanzelfsprekend was zijn luier vanavond nauwelijks nat. Als hij morgenochtend geen plasluier heeft en nog steeds niet wil drinken bellen we even de huisarts.

Ik denk dat ik vannacht nog maar even bij hem ga kijken (ben zwanger en moet toch vaak plassen).
    Ik vind het nl. wel een beetje spannend of de koorts terug komt als de paracetamol uitwerkt en dan wil ik niet dat hij (in het uiterste geval) een stuip krijgt...

Dank jullie wel voor al jullie tips! Toch handig zo'n forum!

12. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoe is het gegaan vannacht en heeft je mannetje nog hoge koorts?

13. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Bij een kreunend, lusteloos/suf kind met hoge koorts wat slecht drinkt, altijd arts raadplegen.

Hoe is het verder gegaan?

14. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Nou het is vannacht eigenlijk heel goed gegaan.
    Toen we naar bed gingen (0.30 u) hoorde we ineens hardop "Hallo!" (haha zo grappig) Dus toen gingen we even naar hem toe. Hij had dorst en heeft appelsap gedronken, Hij voelde nog wel warm. Omdat we de beker niet mee mochten nemen hebben we hem maar voor een nachtje in bed gelaten. Vanmorgen was de beker helemaal op.

Hij werd een uurtje eerder wakker dan normaal en was weer/nog steeds erg warm. 39,4 koorts en weer een zetpilletje gegeven. Vanmorgen was hij nog steeds koortis maar vanmiddag lijkt het beter te gaan. Al heeft hij nauwelijks geslapen!?!? dus vandaar wel weer een kort lontje:) Hij eet nog steeds nauwelijks (hapjes hier en daar; ontbijtkoek, soepstengel dat soort dingen) maar drinkt al wel weer veel beter.

Maar ik denk dat we weer op de goede weg zitten!

15. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Als hij maar drinkt dan is het goed :) En gelukkig maar dat het weer wat beter met hem gaat!

16. Soda Pop

Soda Pop Niet meer actief

Hey meis,

Fijn te lezen dat het geen stuip is geworden! En dat het nu iets lijkt te zakken!
    Verder sluit ik me aan bij CIN85.. Dat is wat mij ook is verteld toen ik de HAP belde... Toen Stan 39,6 had vlak voor het weekend... En ongelofelijk heet aanvoelde op zijn ruggetje en heel hangerig was...

17. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan, en super dat hij weer drinkt. Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    sterkte! Het kindje van m'n vriendin (3 jaar) heeft het 2 weken geleden gehad (net op vakantie op texel - joepie) een paar dagen flink ziek, met ook over de 40 graden koorts! Slap van de koorts, maar verder was hij wel 'oke' . Ze zijn de hele midweek met hem bezig geweest en toen is hij opgeknapt....

beterschap voor je kindje!

19. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Het zal wel in de lucht hangen, onze dochter heeft ook koorts en is ziek, echt zielig.

20. Johannal

Johannal Fanatiek lid

28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Ons mannetje is weer helemaal beter! duurt dus ongeveer 48-72 uur...

Deel Deze Pagina