mijn zoon heeft een vreemd slaap patroon na de eerste fles gaat hij een uur tot 1,5 uur op bed hij slaapt dan meestal tot de volgende fles 2 a 3 uren Hierna doet hij na elke fles maar een uur soms 1,5 hij is dan vaak wel langer wakker. zou ik hem iedere keer na 1 tot 1,5 uur op bed moeten leggen. hoe lang waren jullie kleintjes wakker op die leeftijd
hoi hier doe ik het zo sinds ze 3 m is 6 u wakker maken fles , bed terug in word ze wakker rond 8u , intiem toilet , handjes en gezichtje wasssen aankleden wat in relax , spelen ..... 9u15 fles wat in park doezelt ze half uurtje in 12u30 groentepap en fles , park doezelft ze voor 30 min weg ( bed ook maar zoiets) dan wat spelen , knuffelen...............mee eten koken mee afwassen 16u45 fles dan zit ze mee aan tafel als wij eten 18 u valt ze in park in slaapt ergens tot 19u30 wat me tv kijken 20u20 bad fles bed dus eig gaat ze hier alleen snachts in bed , voor de rest niet meer succes
Hoi, Heel normaal lijkt mij hoor! Mijn zoontje van 3 maanden is maximaal 1,5 uur wakker, soms ook maar 3 kwartier of 1 uur. Ik leg hem bij eerste tekenen van moeheid in bed. Soms slaapt hij 3 uur, soms ook maar 3 kwartier. Dus de ene dag doet hij 2 slaapjes overdag, de andere dag 4 De ene keer krijgt hij dus na 4 uur een voeding, de andere keer na 2 uur (hij krijgt volledige borstvoeding). Ik volg zijn behoeften en ritme, dat voorkomt een hoop frustratie van zowel zijn als jouw kant denk ik.
neee best niet om de twee uur al he. ik hou gewoon mijn uren. en meestal vraagt ze zelf niet om eten, soms ( zelden) komt ze eerder en dan krijgt ze natuurlijk ook he. maar ik heb de indruk van als ze 3 maand is dat ze heel weinig slaapt nog. ( snachts wel he ) gr
Met KV mag je ook na 2u alweer geven maar dat moet je gewoon de hoeveelheden aanpassen. Je kan perfect op verzoek voeden. Jente, slaapt jouw kindje de ganse dag niet?
Ik moest vandaag werken en heb mijn zus die kwam oppassen gevraagd of ze hem iedere keer bij de eerste tekenen van moeheid op bed wou leggen met als max 1,5 uur wakker. Dit heeft ze gedaan en tot nu toe is het schema zo: 6.10 wakker 6.20 fles 7.10 op bed 10.10 wakker 10.20 fles 11.20 op bed 13.45 wakker 14.00 fles 15.00 op bed Het gaat dus heel goed zal vanavond wel weer wat huilerig zijn, maar dat heeft hij rond die tijd meestal. Misschien doe ik hem dan wel even in de draagdoek, is denk ik wel zo makkelijk Ik had gister zelf ook niet een hele goede dag, was niet helemaal fit en dan valt alles veel zwaarder!
Het is de rest van de dag ook goed gegaan! Maar vannacht om 3.40 wakker en uiteindelijk om 4.40 fles gekregen (was tussendoor nog stil) Terwijl de laatste fles om 20.00 was en ik hem daar niet voor wakker hoefde te maken. Misschien heeft hij teveel geslapen overdag en had ik hem in de avond niet op bedje hoeven leggen