Bijwerkingen Losec en Nexium?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door KimK, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi dames,

Veel van jullie kennen mijn verhaal waarschijnlijk... Mijn popje krijgt nu 2 maal daags 3,75 ml Losec. Bijwerking hiervan is alleen ontzettende krampjes.... Weten jullie of Nexium ook deze bijwerking kan hebben/heeft??

2. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees met je mee meis. Ik had er ook al een topic over geopend!

3. KimK

KimK Niet meer actief

Maar jij gebruikt al Nexium hé? Geen krampjes bij jouw kleintje???

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier bij beide jongens geen bijwerkingen opgemerkt.

5. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hier veel kramp bij nexium, bij losec minder.

6. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moppie gebruikt het nu sinds dinsdag. Heb wel het idee dat er iets meer krampjes zijn maar kan ook liggen aan het feit dat er per ongeluk Nutrigamen ipv Pepti was gegeven

7. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Geen, Thirza gebruikt nu ruim een maand nexium.

8. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Losec werd mijn zoon ook erg onrustig door en onwijs buikpijn...
    Nu heeft hij al ruim 5 maanden nexium en vind het super spul!
    Totaal geen bijwerking, makkelijk door het fruit te mengen....
    Zoontje doet het er super op!

9. KimK

KimK Niet meer actief

Hmm... Ik krijg steeds meer het idee dat Nexium beter zou zijn... Het is nu krijsen van de krampjes ipv reflux. Kinderarts is lekker makkelijk "ja we kunnen de losec afbouwen maar dat is natuurlijk ook geen optie en datmkrampjes hebben ze allemaal".

10. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn dochter ook geen bijwerkingen van nexxium

11. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Voordat Thirza nexium kreeg zei de arts ook, ja maar alle baby's hebben reflux dus jullie zullen er door heen moeten.
    Eerst hebben we dit voor lief genomen plus de leefregels toegepast maar het werd niks beter alleen maar erger.
    Heb hier toen ook een topic geplaatst en door de vele reacties zijn mijn man en ik op onze strepen gaan staan en heb geeist dat Thirza er wat voor kreeg binnen een paar uur was het geregeld en konden we nexium ophalen.

Dus als jij zoiets hebt dit werkt niet voor mijn kindje zou ik echt eisen dat je wat anders wilt proberen.
    En het kan wezen dat andere kindjes darmkrampjes hebben maar jij weet dat het van de medicijnen komt die je nu gebruikt dus wil je overstappen op iets anders.

12. KimK

KimK Niet meer actief

Ja je hebt gelijk. Alleen was ik echt doodop na de ziekenhuisopname en als ik van 3 artsen hoor "nee nexium is hetzelfde, nee nexium geeft ook krampjes" dan twijfel je ff aan jezelf en denk je zij weten het vast beter. Maar misschien had ik inderdaad even door moeten zetten. Volgende week naar kinderarts dus ff kijken hoe of wat als ik dan wel Nexium krijg... Ik hoorde trouwens, van de artsen apart, dat dit ziekenhuis het beleid heeft geen Nexium uit te schrijven. Waarom wisten ze overigens niet.... ;)... Zouden ze nakijken maar ben ik zelf ook vergeten om op terug te komen.

13. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Wij hadden precies hetzelfde, je denkt inderdaad hun zijn artsen en weten het.
    En ook het twijfelen aan jezelf, bij ons was het nadat ik hier een topic had geopend en zoveel reacties kreeg dat heeft bij ons (heb het mijn man laten lezen) de knop om gezet.
    Daarop heb ik de volgende dag gebeld met de instelling van, mijn meisje heeft pijn en nu is het genoeg geweest en dat hielp.

Apart dat ze wel weten dat ze iets niet voorschrijven maar waarom ze dat niet doen weten ze niet.
    Hoop voor jou en je kleintje dat ze in ieder geval iets gaat krijgen waardoor ze geen pijn meer heeft, want zo word genieten wel lastig, althans was hier wel zo.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nexium is oorspronkelijk bedoelt voor kindjes vanaf 1 jaar en/of minimaal 10 kg. Hierdoor zijn sommige artsen terughoudend.
    Mijn ka in hofpoort woerden gaf 3 jaar terug aan dat het ook in het wkz vaak wordt voorgeschreven aan jongere babys en zij hier veel voordelen van zien. Daarom kreeg ik het bij mijn oudste.
    Bij de jongste op mijn verzoek, maar niets over de leeftijdsgrens of gewicht.

Een ha mag het ook gewoon voorschrijven trouwens.

@ Sjalou, volgens mij was ik 1 van die mensen die op jouw topic heb gereageerd. Gaat het nu helemaal goed met je dochter?

15. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Maar het is toch bewezen dat het werkt?Dan vind ik dat een arts een moeder er op kan wijzen dat het officieel voor kinderen vanaf 1 jaar is, maar dat er veel goede resultaten mee behaald zijn bij jongere kinderen/baby's.
    Dan is de keus aan de moeder zelf, maar misschien denk ik te makkelijk.

Bij ons werd ook niets over een leeftijdsgrens oid verteld, bij het lezen van de bijsluiter toch even gebeld en werd het ons uitgelegd.

En ja klopt jij had toen ook gereageerd, nexium is voor ons echt een wonder middel.
    Thirza heeft geen pijn meer, ruikt niet meer zuur, is vrolijk en sinds vorige week slaapt ze overdag ook.
    Dus gaat helemaal super, meer kan ik me op het moment als moeder niet wensen :D

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nexium is bewezen werkzaam, alleen doorgaans voor kindjes vanaf 1 en volwassene. Medicatie voor babys is in het algemeen een lastig iets. Ivm bijwerkingen etc.

Het zou beter zijn als het uitgelegd zou worden, maar volgens mij gebeurd het zelden. Ik ben bij mijn oudste uitgegaan van de deskundigheid van de arts en bij de jongste op mijn ervaring ;)

Wat fijn om te horen dat je zoveel profijt bij de nexium hebt en dat je nu zo kunt genieten! Een tevreden kind zorgt voor een tevreden moeder :)
    Blij om dit positieve nieuws te horen!

Sorry ts voor het off-topic!

Deel Deze Pagina