Hoge koorts ondanks sinaspril....advies gevraagd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door engeltje23, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi meiden,

Mijn zoontje begon donderdagavond ineens te shaken, zijn ogen draaiden weg, hij werd erg benauwd en zijn temperatuur liep op van het een op andere moment tot 39,3. Ben hem gelijk gaan uitkleden, koelen, heb ventolin gegeven en heb de hap gebeld. We moesten aangezien hij zo benauwd was direct langskomen. Bij de hap aangekomen deed de ventolin gelukkig al z'n werk en waren er alleen nog wat lichte buikintrekkingen te zien. Zuurstof liep daar dan ook weer op van 96% naar 100%.
    Vermoedelijk heeft hij het griepvirus flink te pakken en aangezien zijn longetjes erg gevoelig zijn reageert hij er heftig op.

Maargoed, mochten dus naar huis en om de 6 uur paracetamol gaan geven. Aangezien hij net buikgriep heeft gehad en t van onder erg gevoelig is nog steeds heb ik ervoor gekozen om sinaspril te geven ipv zetpillen. Je merkt aan hem dat hij hier even van opleeft en de koorts zakt wel iets, maar niet voor lang. Nu net 4 uur na de sinaspril is de koorts alweer 40.7, dit is toch veel te hoog lijkt mij?
    Ik geef hem anderhalve pil wat de max dosis is voor een 2jarige. 1 pil is 120 Mg, dus hij krijgt 180 Mg. Zetpillen zijn 240 miligram, zou hij er dus niet gewoon te weinig van krijgen nu?

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hier veel ervaring met longontstekingen bij zoontje, ik zou direct de dokterswacht bellen en niet afwachten. Laat het hun maar bepalen!

3. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.166
    10
    38
    Vrouw
    Paradise.
    Zou inderdaad ook weer even contact opnemen met de HAP.

Beterschap voor je zoontje.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Absoluut bellen met de HAP...ze geven je het beste advies

5. henriette

henriette Actief lid

12 okt 2010
    244
    1
    18
    NULL
    NULL
    waarom geef je niet na de 4 uur. Eventjes beetje onderdrukken. En voor de zekerheid de hap bellen.

6. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Benauwdheid is wel onder controle nu, dus t zit hem echt in de koorts. Hij drinkt nog wel, maar eten niet.

Schoonmoeder heeft gister al contact opgenomen met onze eigen ha en die zei dat hij gewoon moet uitzieken. Voel me zo'n miep als ik weer de hap moet bellen, we zitten er al zo vaak.... Denk dat we er ook gewoon weer worden weggestuurd, vandaar m'n vraag eigenlijk hier.... Van de week vond ik het echt een spoedgeval met de benauwdheid naar nu niet toch, al maak ik mij wel echt zorgen om die temp

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Je bent geen miep, je bent een moeder dus gewoon bellen :)
    Als het je niet lekker zit zeker bellen, moedergevoel heb je niet voor niks. De nacht gaat beginnen dus je kan beter nu bellen ipv 3u Anders ga je toch geen oog dicht doen.
    Ze kunnen je ook telefonisch raad geven als ze het niet nodig vinden om langs te komen.
    Veel beterschap voor je zoontje

8. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Lees nu net in de gebruiksaanwijzing dat het idd tot 6 x per dag gegeven mag worden ipv 4 x per dag, dus dat ga ik nu zeker proberen, thnx!

9. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Hij heeft koorst. Vervelend maar hoe is hij er zelf mee?Reageert hij goed? Of huilt hij?
    Misschien een lauw warm bad om wat af te koelen. Goed laten drinken. En toch de paracetamol iets ophogen?

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik zou bellen!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Eten is helemaal niet belangrijk...als hij maar goed drinkt.

Lekker dichtbij je kindje blijven ( ik nam ze dan meestal in bed...wilden ze ook heel graag...en ik ook)

Komt vast goed.

12. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hij heeft vanavond en vanmiddag veel gehuild. Je merkt dat t een half uurtje na de paracetamol direct wat beter gaat. Hij is dan wel hangerig, maar wel wat meer aan t kletsen en op die momenten drinkt hij dan ook wat. Spelen doet hij niet echt, maar alles doet hem ook gewoon zeer en dat hoort natuurlijk bij de griep. Hij heeft vandaag 2 x geslapen ipv 1 x en je merkt dat ongeveer 3,5 A 4 uur na die paracetamol dat t echt slechter gaat...

13. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Het eten maakt me ook niet uit, is heel kenmerkend bij hem als hij ziek is. Haalt hij wel weer in als hij beter is...
    Lig nu met hem op bed idd en hij was even rustig, maar is nu weer verdrietig....
    Arme kerel

14. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig, je bent geen miep hoor.
    Inderdaad 6 keer geven, en volgens mij is de regel dat wanneer je kindje 3 dagen koorts heeft, je naar de huisarts moet.
    drinken is belangrijk, maar wegdraaien met de ogen is wel een slecht teken, intrekken van de borst is ook niet goed, steeds huilen is ook niet goed, 40+ koorts is ook echt niet goed.
    Advies: ga alles opschrijven wat hij eet, temperatuur hem regelmatig en noteer dat ook, noteer ook wanneer hij pcm heeft gekregen en hoeveel, of er plasluiers zijn, poepluiers etc.

15. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx voor jullie lieve woorden en adviezen. Net m'n man even gebeld op zijn werk en overlegd. We gaan hem nu om de 4 uur paracetamol geven, kijken of dat wel werkt en gaat het morgen nog niet beter dan bellen we toch de hap maar even... Nu proberen m'n schatje in slaap te wiegen en zingen...

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.702
    2.513
    113
    Beterschap!

17. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

E is ook erg ziek. En bij mij keek de hap ook heel erg naar mij voor het doorverwijzen naar een kinderarts. Een moedergevoel is soms sterker dan de kennis van de dokter.

18. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Pffff................ik zou t zo niet aandurven denk ik. Noem mij dan maar een miep. Maar ik had de HAP gebeld.

19. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Thnx!

Hier was ik al blij dat er do goed naar hem gekeken werd. Had namelijk de ha die destijds notabene onze eigen ha was en die mij toen hij klein was naar huis stuurde met de woorden: je hebt gewoon een klassieke huilbaby en het is een wisselwerking van jou op je baby.

Ben opgestapt bij deze ha, heb bij onze nieuwe ha een doorverwijzing gekregen naar t zh en daar werd gecompliceerde verborgen reflux vastgesteld waar hij ruim anderhalf jaar last van heeft gehad. Dit was overigens niet het enige wat is voorgevallen en heb t dus ook niet zo op de hap hier ;)

20. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hij slaapt nu trouwens net pas.... Maar ligt nu wel heel rustig gelukkig.

Deel Deze Pagina