nog een plastopic... 2 jaar oud

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tompoes, 30 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

12 okt 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Tijdje geleden dacht ik: nu gaat het goed, nu doen we de luier uit! Wilde ik de volgende dag mee starten... nee hoor, mis :(

De ochtendluier was droog, dan wel even 1x nat, ging ze om 9.30 en 12.00 op de pot. Om 12-14 slapen, was ie om 14.00 droog. En daarna finaal mis. Ze geeft het niet zelf aan, het seintje is er nog niet. Ze gaat wel keurig zitten maar sinds een goede week met veel tegenzin. Ze wil er niet meer op! Er is niets gebeurd overigens. Ze heeft er gewoon geen zin in. En ik moet haar er echt wel even op zetten, en even laten zitten (meestal doet ze dat dan ook wel....) en 9 van de 10x komt er dan toch een plas! Ik ben dan helemaal enthousiast en ga high-fiven. Maar dan een uur later staat ze gewoon in dr broek te drukken. Ze komt dan wel zeggen: mama hebbe poep! Soms ben ik op tijd en kan ik haar er op zetten. Ze is dan wel wat angstig voor de poep wat er gaat komen (best stevige poep) maar dan mag ze altijd m'n handje vasthouden.

Doorgaan? Ik heb wel eens de luier afgedaan maar ze voelt niet dat ze nat is en kan dus rustig een uur met een natte onderbroek spelen. Wat moet ik doen? :)

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Na een week zou ik doorgaan ja. De poep-prikkel had mn dochter echt pas een paar weken na het plassen door hoor! Of ze zei wel "Ohjee poep!" maar dan kwam het al tussen dr billen. Komt vanzelf wel!

En in de middag was het hier vaak wel heel vermoeiend voor mn dochter. Hoewel die niet meer sliep toen ze zindelijk werd, daarom deed ik ze rond het avondeten of iets eerder vaak al dr luier aan.

Deel Deze Pagina